Nieuwe pc laggy typing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Dag beste mensen,

Ik heb volgende pc gebouwd:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7500F Tray€ 178,-€ 178,-
1MoederbordenMSI B650 Gaming Plus WiFi€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6€ 823,68€ 823,68
1BehuizingenDeepCool CC560 ARGB€ 69,-€ 69,-
1MonitorsLG UltraGear 24GN60TP-B Zwart€ 179,-€ 179,-
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 39,55€ 39,55
1Geheugen internLexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA€ 99,-€ 99,-
1VoedingenMSI MAG A850GL PCIE5 Zwart€ 124,70€ 124,70
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 124,90€ 124,90
Totaal€ 1.806,83

Hij werkt zeer goed, niks over te klagen (behalve de RGB software van msi, mystic, maar dat is opgelost).

Juist 1 ding die raar/ niet normaal is:

Minstens 1 keer per sessie laggt de hele computer wanneer ik wil typen, eender waar of het nu een browser is of een windows search zoekopdracht het maakt niet uit. Na deze ene keer gebeurt het niet meer voor de hele sessie (denk ik, ik heb hem nog niet zo lang gebruikt).

Het is een fresh windows 11 install, en heb volgende drivers geinstalleerd: BIOS UPDATE, WIFI, LAN de rest ben ik afgebleven want MSI center deed dit voor me dacht ik.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Alvast bedankt,
Mvg,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynabi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-06 13:09
Ik heb geen ervaring met dit specifieke issue, maar misschien een sanity check.
Bij mijn nieuwe build kwam ik er achter dat een deel van de USB ports op de moederboard van mijn PC de hoge polling rate muis niet leuk vond.
Misschien iets om uit te zoeken of het aan de hardware zou kunnen liggen? Even alle verschillende USB ports proberen oid.
Als dat het niet is en je alle software issues hebt uitgesloten dan zou niet weten waar het verder aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
Dynabi schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:49:
Ik heb geen ervaring met dit specifieke issue, maar misschien een sanity check.
Bij mijn nieuwe build kwam ik er achter dat een deel van de USB ports op de moederboard van mijn PC de hoge polling rate muis niet leuk vond.
Misschien iets om uit te zoeken of het aan de hardware zou kunnen liggen? Even alle verschillende USB ports proberen oid.
Als dat het niet is en je alle software issues hebt uitgesloten dan zou niet weten waar het verder aan kan liggen.
Ik snap wat je wilt zeggen, heb ook al zo ervaring gehad met andere pc's waarbij VR headset of muis idd niet deftig werkte. Ik bekijk het eens bedankt voor je antwoord! Zal ook eens de drivers manueel updaten/installeren voor de zekerheid want ik vertrouw die MSI Center toch niet zo....

Bedankt voor je antwoord!

[ Voor 11% gewijzigd door BossKekoa op 04-04-2024 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
Ik heb het probleem wat van naderbij gekeken, de lag gebeurt enkel na de boot voor de eerste 10-15 seconden, het is dus niet random, enkel als hij net is opgestart (of opnieuw opgestart.).

Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd, bios gereset, ander toetsenbord in alle poorten geprobeerd, front panel poorten niks werkt. Het enigste wat het probleem verhielp was: Windows opstarten in safe mode of gwn typen in de bios search.

Dus het is sowieso een software/ driver probleem.

Ik heb dan geprobeerd om allee opstart programmas uit te zetten, maar dit werkte ook niet.

Wat kan het nog zijn?

Alvast bedankt,
Mvg,

[ Voor 17% gewijzigd door BossKekoa op 06-04-2024 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
bump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Zoals je zelf al zegt, het lijkt een software issue te zijn. Nu heb ik vaker gelezen dat msi software al niet al te vaak deugd. Dus zou die eens verwijderen. Probeer je systeem zo basic mogelijk te houden wat betreft software. Dus geen overtollige tools, software pakketten etc maar alleen het broodnodige. Kijk of je het dan nog hebt

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Als je vermoed dat het een software probleem is, post eens welke software er momenteel geïnstalleerd is.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 15:50
BossKekoa schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:12:
Ik heb het probleem wat van naderbij gekeken, de lag gebeurt enkel na de boot voor de eerste 10-15 seconden, het is dus niet random, enkel als hij net is opgestart (of opnieuw opgestart.).

Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd, bios gereset, ander toetsenbord in alle poorten geprobeerd, front panel poorten niks werkt. Het enigste wat het probleem verhielp was: Windows opstarten in safe mode of gwn typen in de bios search.

Dus het is sowieso een software/ driver probleem.

Ik heb dan geprobeerd om allee opstart programmas uit te zetten, maar dit werkte ook niet.

Wat kan het nog zijn?

Alvast bedankt,
Mvg,
Wellicht.... je computer even de tijd geven om volledig op te starten?
Pagina: 1