Zehnder RF signaal doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Dag tweakers,

Onlangs leek de batterij in de RF signalering in de badkamer leeg. Vervangen door een nieuwe lithium batterij, maar nu lijkt het erop alsof er een soort foutmelding ontstaat.

Ongeacht welke knop je indrukt knippert deze eerst een paar keer groen alvorens 2 rode lampjes verschijnen. (Zie foto). Het internet biedt geen uitsluitsel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iInsUyu8ew9ZC3cojW89MUALXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1LBVmjNSAdNdwZEQtsJGa4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Saillante is dat vlak ná het plaatsen deze het wel kort (een dag) even doet. En daarna weer vervalt in dit gedrag.

Iemand die dit eerder aan de hand heeft gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door YKla op 03-04-2024 20:00 ]

Beste antwoord (via YKla op 06-04-2024 19:44)

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb je al geprobeerd ze opnieuw te verbinden? Volgens de handleiding (met andere opdruk, dus ik heb de knopnamen even vertaald):
  1. Haal de spanning van het ventilatiesysteem en schakel daarna de spanning weer in. Er is nu 10 minuten tijd om te programmeren.
  2. Houd de drukknop (linksboven) + drukknop (rechtsonder) tenminste 6 sec. ingedrukt
  3. De beide indicaties lichten rood en daarna groen op. Het afstemmen is voltooid.(de schakelaar krijgt het adres van het ventilatietoestel)
  4. Test de 3 standen na het programmeren van de schakelaar.
Ik heb sensoren op netvoeding ipv schakelaars en die in de keuken raakt na een stroompanne ook soms de verbinding met de ventilatieunit kwijt. Officieel hoort dat niet, maar als ik hem dan opnieuw connecteer werkt het weer een hele tijd.

(Edit/Aanvulling) En meet anders de spanning van je batterij even na of steek er gewoon direct een nieuwe verse uit een andere batch in. Heb voor de afstandbediening van de RGB LED verlichting van mijn zoon eens een hele poos zitten prutsen voor wat uiteindelijk een gloednieuwe maar brakke batterij was.

[ Voor 13% gewijzigd door indigo79 op 03-04-2024 20:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb je al geprobeerd ze opnieuw te verbinden? Volgens de handleiding (met andere opdruk, dus ik heb de knopnamen even vertaald):
  1. Haal de spanning van het ventilatiesysteem en schakel daarna de spanning weer in. Er is nu 10 minuten tijd om te programmeren.
  2. Houd de drukknop (linksboven) + drukknop (rechtsonder) tenminste 6 sec. ingedrukt
  3. De beide indicaties lichten rood en daarna groen op. Het afstemmen is voltooid.(de schakelaar krijgt het adres van het ventilatietoestel)
Ik heb sensoren op netvoeding ipv schakelaars en die in de keuken raakt na een stroompanne ook soms de verbinding met de ventilatieunit kwijt. Officieel hoort dat niet, maar als ik hem dan opnieuw connecteer werkt het weer een hele tijd.

(Edit/Aanvulling) En meet anders de spanning van je batterij even na of steek er gewoon direct een nieuwe verse uit een andere batch in. Heb voor de afstandbediening van de RGB LED verlichting van mijn zoon eens een hele poos zitten prutsen voor wat uiteindelijk een gloednieuwe maar brakke batterij was.

[ Voor 13% gewijzigd door indigo79 op 03-04-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Yep dit is een draadloze RF zehnder bedieningsschakelaar. Zodra de batterij eruit of leeg is zal de koppeling met de RF sensor in de ventilatie unit weg zijn. Je moet hem opnieuw koppelen zoals @indigo79 aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
indigo79 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:17:

Geprobeerd, ook twee batterijen geprobeerd. Mag niet baten. Situatie is dat er 2 rode lichtjes komen. Wordt ook benoemd als ledsituatie.. alleen dan weer niet wat je er aan kunt doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
stin00 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:53:
Yep dit is een draadloze RF zehnder bedieningsschakelaar. Zodra de batterij eruit of leeg is zal de koppeling met de RF sensor in de ventilatie unit weg zijn. Je moet hem opnieuw koppelen zoals @indigo79 aangeeft.
Helaas, apparaat wordt niet gevonden. Wellicht de wtw zelf eens open maken om te kijken of die antenne nog wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:05
Mijn RF timer doet sinds kort niet meer wat ie moet doen.

Druk ik op 10, 30 of 60 minuten knop dan gaat de WTW op volle toeren draaien.
Maar zijn er 10 minuten voorbij dan blijft de WTW op volle toeren draaien dus stopt niet na 10, 30 of 60 minuten. Systeem reageert dan ook niet meer op de knop Stop Timer.

Alleen stekker eruit en terug brengt de WTW in de goede stand.
Typisch is ook dat het systeem tot 10 minuten na activeren timer wel reageert op Stop Timmer toets. Daarna niet meer.

Opnieuw koppelen brengt ook geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:04
Ik heb 3 zehnders hier gehad nieuw, alledrie gelazer met die zender. Kreeg ze niet connected. Heb ze teruggestuurd. Ondanks exact doen wat er in de instructie stond. Ding bleef rood knipperen. Ook als ik ernaast stond. Zal wel aan mij liggen maar was er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Bij mij heeft het 2 jaar goed gewerkt.
Weet niet of er nog iets te resetten valt.
Niet zoveel zin om 65€ of zo uit te geven voor een nieuwe.
Ook geen idee of ik garantie heb. Is met nieuwbouw meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Het blijkt te liggen aan het feit dat de WTW zijn ingestelde toerental voor stand 3 niet kan halen.
Bleek uit zelftest. Er staat 310 m3/h ingesteld, maar de machine kwam niet verder dat 289-290.
Merkwaardig dat dit zo'n uitwerking op de timer heeft.

Instelling aangepast naar 280 m3/h en het werkt weer goed.
Maar het is denk ik niet de bedoeling dat het zo opgelost wordt natuurlijk.
Kwestie van interne vervuiling?

Zal binnenkort de warmtewisselaar reinigen.
Pagina: 1