Ik ben van plan mijn PC uit 2018 (i5 9600k, 16gb ram, gtx 1070) te gaan upgraden om nieuwere games weer op hoge settings te kunnen spelen en daarnaast te gebruiken voor Lightroom & Photoshop
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, o.a. strategy games als AoE 4, CoH3 maar ook spellen als Helldivers 2. Daarnaast gebruik ik de pc voor Lightroom en Photoshop. Merk dat mijn huidige pc met meerdere layers in photoshop al wat traag begint te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2500 tot 3000 euro Geen heel vast bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell 34" Alienware AW3418DW en een Samsung 970 1TB NVMe schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval 32gb geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil graag een cleane build die er mooi uit ziet. Enkel subtiele RGB toegestaan
Merk voorkeur voor ASUS en Nvidia GPU ivm gsync
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo veel mogelijk toekomst bestendig. Hoop dat ik met onderstaand moederbord een tijd vooruit kan en bijvoorbeeld mijn NAS via de 10gb poort met mijn pc kan verbinden. Eventueel over een paar jaar een CPU, RAM en videokaart upgrade.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Antwoord op o.a. de volgende vragen:
- Welke cpu kan ik het beste nemen? Een I7 14700 is bijvoorbeeld een stuk sneller in photoshop maar de efficiëntie hiervan staat houdt me tegen.
- Heb ik baat bij 64gb geheugen en kan ik dan beter nu 2x32gb nemen? Of nu 2x16 en later er eventueel 2x16 bij zetten?
- De AMD kaarten lijken op dit moment een betere koop maar dan kan ik geen gebruik maken van gsync. Vind het niet heel belangrijk maar twijfel toch om over te stappen naar een AMD Gpu.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, o.a. strategy games als AoE 4, CoH3 maar ook spellen als Helldivers 2. Daarnaast gebruik ik de pc voor Lightroom en Photoshop. Merk dat mijn huidige pc met meerdere layers in photoshop al wat traag begint te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2500 tot 3000 euro Geen heel vast bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell 34" Alienware AW3418DW en een Samsung 970 1TB NVMe schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval 32gb geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil graag een cleane build die er mooi uit ziet. Enkel subtiele RGB toegestaan
Merk voorkeur voor ASUS en Nvidia GPU ivm gsync
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo veel mogelijk toekomst bestendig. Hoop dat ik met onderstaand moederbord een tijd vooruit kan en bijvoorbeeld mijn NAS via de 10gb poort met mijn pc kan verbinden. Eventueel over een paar jaar een CPU, RAM en videokaart upgrade.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Antwoord op o.a. de volgende vragen:
- Welke cpu kan ik het beste nemen? Een I7 14700 is bijvoorbeeld een stuk sneller in photoshop maar de efficiëntie hiervan staat houdt me tegen.
- Heb ik baat bij 64gb geheugen en kan ik dan beter nu 2x32gb nemen? Of nu 2x16 en later er eventueel 2x16 bij zetten?
- De AMD kaarten lijken op dit moment een betere koop maar dan kan ik geen gebruik maken van gsync. Vind het niet heel belangrijk maar twijfel toch om over te stappen naar een AMD Gpu.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 358,69 | € 358,69 |
1 | Moederborden | ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | € 460,99 | € 460,99 |
1 | Videokaarten | ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC Edition | € 1.149,90 | € 1.149,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 149,- | € 149,- |
1 | Casemodding | NZXT Vertical GPU Mounting Kit Zwart | € 80,65 | € 80,65 |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid PL240 Flux | € 111,01 | € 111,01 |
4 | Ventilators | be quiet! Silent Wings Pro 4 120mm PWM | € 30,25 | € 121,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C36BBEAK2-32 | € 123,99 | € 123,99 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 126,03 | € 126,03 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 199,90 | € 199,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.881,16 |