Hi all,
Ik heb 2 Excelsheets en in ieder sheet staan 2 cellen die in beiden voorkomen, t.w. "Naam" en "BSN" De twee sheets heten "IB 2022" en "VA 2023". Niet iedere naam in de sheet "IB 2022" komt voor in de sheet "VA 2023" omdat die naam geen VA 2023 heeft ontvangen. Is was op zoek naar een mogelijkheid om de 2 sheets te combineren en als er een BSN in beide sheets voorkom dat er in de sheet "IB 2022" in een aparte kolom, in het geval die persoon ook een VA 2023 heeft ontvangen, ook die informatie ikomt te staan.
Volgens AI kan dit met de commando's:
=IFERROR(VLOOKUP(A2, 'VA2023'!$A$2:$C$100, 3, FALSE), "")
of
=IFERROR(INDEX('VA2023'!C:C, MATCH(A2, 'VA2023'!A:A, 0)), "")
maar om een of andere reden (ik zal het wel fout doen :-)) lukt het niet.
Heeft iemand eenidee hoe die formule zou moeten luiden??
Ik heb een voorbeeld van beide sheets (enkele regels maar het werkelijke sheet heeft veel meer regels.
Ik heb 2 Excelsheets en in ieder sheet staan 2 cellen die in beiden voorkomen, t.w. "Naam" en "BSN" De twee sheets heten "IB 2022" en "VA 2023". Niet iedere naam in de sheet "IB 2022" komt voor in de sheet "VA 2023" omdat die naam geen VA 2023 heeft ontvangen. Is was op zoek naar een mogelijkheid om de 2 sheets te combineren en als er een BSN in beide sheets voorkom dat er in de sheet "IB 2022" in een aparte kolom, in het geval die persoon ook een VA 2023 heeft ontvangen, ook die informatie ikomt te staan.
Volgens AI kan dit met de commando's:
=IFERROR(VLOOKUP(A2, 'VA2023'!$A$2:$C$100, 3, FALSE), "")
of
=IFERROR(INDEX('VA2023'!C:C, MATCH(A2, 'VA2023'!A:A, 0)), "")
maar om een of andere reden (ik zal het wel fout doen :-)) lukt het niet.
Heeft iemand eenidee hoe die formule zou moeten luiden??
Ik heb een voorbeeld van beide sheets (enkele regels maar het werkelijke sheet heeft veel meer regels.
:strip_exif()/f/image/LWRYkCr3qOcXqLLK9wHkBPBS.jpg?f=fotoalbum_large)