Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedeegee
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-04-2024
Mijn vraag
Bij het skiën is er geen automatische herkenning dat je aan een afdaling begint, je moet dan eerst zelf starten door op het bovenste knopje te drukken. Heeft iemand daar een andere ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Garmin Connect en Garmin Connect IQ

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google, Youtube, instellingen in Connect en ook op het horloge zelf, maar kom daar niet verder mee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Nee, moet je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Je kunt op je horloge de ski-activiteit starten en de hele tijd laten tracken.
Dan zou er wel degelijk onderscheid moeten zijn tussen afdalingen en liften.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12
Ik zet hem inderdaad gewoon op “skieën”, dan bij de eerste lift aan en na de laatste lift pas weer uit. Vervolgens heb je een complete “tracking” van de dag waarbij alle liften en afdalingen automatisch gescheiden worden. Als je naar beneden gaat ziet ie dat steeds als nieuwe afdaling, en zodra je met continue snelheid langer dan een paar meter omhoog gaat als lift

Je ziet ook op strava alle segmenten, en als je vaker in hetzefde gebied komt ook hoe je op afdalingen presteerde tov eerdere jaren. Afgelopen 4 jaar was ik in Italie bij Selva gebied. Leuk om nu alle data te zien. Enige nadeel is dat ik nooit meer hard naar beneden kan als in 2022, toen was er nog staartje corona waardoor het heerijk (ongekend) rustig was op de pistes 😅.

Enige keren waarop het soms misgaat is als je een horizontale lift hebt met een vallei ertussen, waarbij je dus ook een stukje naar beneden “lift”, in dat geval denkt garmin soms dat dat een piste was.

[ Voor 38% gewijzigd door Valorian op 05-04-2024 15:04 ]