Toon posts:

3Com HUB werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een andere HUB gekregen van m'n pa :) . Een 3Com Hub 4C (3C16703A). Alleen deze werkt voor geen *****. :( Mijn netwerk werkte 100% perfect totdat ik deze hub had.

Het porbleem is dat maar 2 van de 4 computers een groen lampje geven. De andere 2 lampjes branden niet tewijl de computers aanstaan en de netwerk kabel er goed inzit. En als ik de kabels verwissel branden weer die computers die eerst ookal branden en de andere 2 comps geven geen lampje.

En nog een probleem is dat de 2 computers die een lampje geven elkaar niet eens zien :?

Dus alles werkt perfect sinds die nieuwe hub dus daar ligt het aan. Het lampje van power brand. En nog een lampje : partioned brand oranje :?

Mijn netwerk loopt op 10Mbit half-duplex. (alle comps)

Als je nog vragen hebt stel ze maar.

Please help mij.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

Je moet dan even de draden veranderen van die comps waar de lampjes niet branden die zijn denk ik kapot.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd en die lampjes zijn niet kapot want die gaan dan ook gewoon groen branden.

Het moet dan denk ik aan de computers liggen maar wat :?

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

zet ze voor de grap es op auto-negotiate..

succes..

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

sorry :--> auto-negotiate op je nic kaarten..

misschien dan dat ze wel werken..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 14:26 schreef PhiKwadraat het volgende:
sorry :--> auto-negotiate op je nic kaarten..

misschien dan dat ze wel werken..
Eehhh... sorry hoor maar, wie, waar, wat is dat en hoe zet ik dat aan :?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

ff voor de zekerheid:

Je hebt toch geen cross kabels gepakt he?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 15:03 schreef gcb het volgende:
ff voor de zekerheid:

Je hebt toch geen cross kabels gepakt he?
Nee. Ik vertelde trouwens al dat met mijn vorige HUB (wisecom 5 poorts, goedkoop k*tding) alles goed werkte ook met 4 computers tergelijk. Alleen had ik een beetje veel collision want het lampje bleef maar knipperen terwijl alles op 10/Mbit Half-duplex stond :).

Verwijderd

Ik had ook zo'n Wisecom 5 ports Hub. Hierop 3 PC's aangesloten en ook regelmatig collisions. Na enig onderzoek kwam ik tot de ontdekking, dat de ene PC met een 10/100Mbs netwerkaart de collisions veroorzaakte. Kaartje stond ingesteld op 10Mbs half-duplex. In die andere 2 PC's zaten toen nog 10Mbs kaartjes.
Heb inmiddels een Edimax dual speed Hub aangeschaft (lekker goedkoop) en de 2 10Mbs kaartjes vervangen door 10/100Mbs.
Kaartjes van alle 3 PC's ingesteld op auto mode.
Lekker snel netwerkje nu, zonder collisions :)
Misschien dat het probleem met jouw hub wel samenhangt met het gebruik van 10/100Mbs netwerkaartjes. Die 3com Hub is toch 10Mbs ?
In theorie zou het goed moeten willen werken, in de praktijk is dit helaas, niet altijd zo :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 16:12 schreef Dr.FeelGood het volgende:
Ik had ook zo'n Wisecom 5 ports Hub. Hierop 3 PC's aangesloten en ook regelmatig collisions. Na enig onderzoek kwam ik tot de ontdekking, dat de ene PC met een 10/100Mbs netwerkaart de collisions veroorzaakte. Kaartje stond ingesteld op 10Mbs half-duplex. In die andere 2 PC's zaten toen nog 10Mbs kaartjes.
Heb inmiddels een Edimax dual speed Hub aangeschaft (lekker goedkoop) en de 2 10Mbs kaartjes vervangen door 10/100Mbs.
Kaartjes van alle 3 PC's ingesteld op auto mode.
Lekker snel netwerkje nu, zonder collisions :)
Misschien dat het probleem met jouw hub wel samenhangt met het gebruik van 10/100Mbs netwerkaartjes. Die 3com Hub is toch 10Mbs ?

Ja dat kan mar heel mijn netwerk doet het nu niet. Ik ben al blij als ie het nu doet met collision. Wan nu werkt gewoon nix. En die hub die ik heb is 10Mbit. 3 van mijn comps hebben een 10Mbit kaartje en 1 comp heeft een 10/100 Mbit van 3Com en die werkt niet eens op een 3Com hub :?
In theorie zou het goed moeten willen werken, in de praktijk is dit helaas, niet altijd zo :(
Pagina: 1