Netgear Nighthawk XR700 met kpn glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul0300
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-04 22:47
Goedenavond allen,

Sinds vandaag heb ik glasvezel van kpn en ik zou graag mijn nighthawk willen gebruiken zonder de kpn modem/router die ik erbij heb gekregen. Wie kan mij ermee helpen om hem in te stellen. Op mijn vorig adres had ik internet van caiway en daar werkte deze router perfect echter krijg ik hem dus niet werkend op het netwerk van kpn.

Ik heb iets gelezen her en der maar kom er dus even compleet niet uit.

alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:53
Eerste vraag is of je ook TV bij KPN afneemt. Als dat het geval is dan is de volgende vraag of de Nighthawk IGMP snooping en VLAN ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 18:33

Belgar

Archmaster ranzige code..

Let ook op dat de nighthawk, nu ongeveer 10 jaar oud, ook moeite gaat hebben met hoge snelheden. Als je 500mb of hoger hebt, ga je waarschijnlijk niet meer de volledige snelheid halen.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:34

nelizmastr

Goed wies kapot

EricJH schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:38:
Eerste vraag is of je ook TV bij KPN afneemt. Als dat het geval is dan is de volgende vraag of de Nighthawk IGMP snooping en VLAN ondersteunt.
Op de router is het niet IGMP snooping maar een IGMP proxy, dat is een stuk zeldzamer, al beginnen de luxere exemplaren het langzaamaan erbij te krijgen zoals de UDM serie van Ubiquiti.
Paul0300 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:52:
Goedenavond allen,

Sinds vandaag heb ik glasvezel van kpn en ik zou graag mijn nighthawk willen gebruiken zonder de kpn modem/router die ik erbij heb gekregen. Wie kan mij ermee helpen om hem in te stellen. Op mijn vorig adres had ik internet van caiway en daar werkte deze router perfect echter krijg ik hem dus niet werkend op het netwerk van kpn.

Ik heb iets gelezen her en der maar kom er dus even compleet niet uit.

alvast bedankt!
Je hebt een router nodig die VLAN’s aan de WAN zijde ondersteunt en PPPoE. Als hij dat niet heeft gaat het niet werken.

Wat je nodig hebt staat op pagina 5 van dit document https://www.kpn.com/w3/fi...ntid=50183&mode=incontext.

Voor gigabit heb je inderdaad flinke rekenkracht nodig, als je Netgear het niet trekt kun je beter de Experiabox gebruiken of een deftigere router kopen, niet een consumentenwifiding van een paar tientjes, maar echt iets met wat power en die ook gigabit aankan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul0300
EricJH schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:38:
Neem geen tv af van kpn gebruik tot heden nlziet.
nelizmastr schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:43:
[...]

Op de router is het niet IGMP snooping maar een IGMP proxy, dat is een stuk zeldzamer, al beginnen de luxere exemplaren het langzaamaan erbij te krijgen zoals de UDM serie van Ubiquiti.

[...]

Je hebt een router nodig die VLAN’s aan de WAN zijde ondersteunt en PPPoE. Als hij dat niet heeft gaat het niet werken.

Wat je nodig hebt staat op pagina 5 van dit document https://www.kpn.com/w3/fi...ntid=50183&mode=incontext.

Voor gigabit heb je inderdaad flinke rekenkracht nodig, als je Netgear het niet trekt kun je beter de Experiabox gebruiken of een deftigere router kopen, niet een consumentenwifiding van een paar tientjes, maar echt iets met wat power en die ook gigabit aankan.
Had het gelezen het pdf bestandje alleen kwam er dus zo niet uit.

Welke router zou je me adviseren? Grotendeels gaat het gebruik naar gaming tevens zit er nog een synology nas servertje op aangesloten. Ben nog een oudewetse downloader van films.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul0300 op 03-04-2024 22:16 . Reden: aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul0300
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wvw1aR04cwqp0Xy3AJRtmDC7AIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RtlDRGaDDLxMGm8hM1yBel3B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlZRUqlZKhOq_sPUHX9TF7NCTMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eHfSTGRrarN8J7QE3CTAFRBb.png?f=fotoalbum_large

Bij de ene moet ik dus de Enable VLAN ID op 6 zetten en wired port 1?

Bij de setup moet ik dus internet service provider op PPPoE hebben staan en de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul0300
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEgIQgqYjuRePKoz5q10zAZgMLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yAi2bqsszzY2gM2N1Y4oYgfe.png?f=fotoalbum_large

vervolg van de screenshot van de setup gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Paul0300 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:10:
[...]

Neem geen tv af van kpn gebruik tot heden nlziet.

[...]

Had het gelezen het pdf bestandje alleen kwam er dus zo niet uit.

Welke router zou je me adviseren? Grotendeels gaat het gebruik naar gaming tevens zit er nog een synology nas servertje op aangesloten. Ben nog een oudewetse downloader van films.
Het ligt ook aan je budget wat handig is. Dat moet wel passen i.c.m. de gewenste internetsnelheid en features. Met internet-only voldoet al veel. Moet het ding ook WiFi hebben of heb je losse access points (wat doorgaans beter is, want dan kun je de dekking ook beter verdelen).

Betreffende de instellingen moet je nog pppoe inloggegevens instellen, daarvoor volstaan kpn/kpn (d.w.z. gebruikersnaam en ww beide kpn) want die moeten ingevuld zijn.

Verder heb je inderdaad een VLAN tag met VLAN6 nodig op de poort die je verbindt met de ONT van KPN, als dat bij jou poort 1 is dan klopt dat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul0300
nelizmastr schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:17:
[...]

Het ligt ook aan je budget wat handig is. Dat moet wel passen i.c.m. de gewenste internetsnelheid en features. Met internet-only voldoet al veel. Moet het ding ook WiFi hebben of heb je losse access points (wat doorgaans beter is, want dan kun je de dekking ook beter verdelen).

Betreffende de instellingen moet je nog pppoe inloggegevens instellen, daarvoor volstaan kpn/kpn (d.w.z. gebruikersnaam en ww beide kpn) want die moeten ingevuld zijn.

Verder heb je inderdaad een VLAN tag met VLAN6 nodig op de poort die je verbindt met de ONT van KPN, als dat bij jou poort 1 is dan klopt dat.
Het werkt! Een router met wifi is voor mij prima ik heb verder alles bedraad er lopen kabels vanuit de meterkast door naar de woonkamer. Telefoons gaan via wifi wij hebben ook enkel vloers appartament.
Pagina: 1