Vandaag kwam de loodgieter langs om onderhoud te doen op onze oude Nefit Ecomline HR. Oud beestje, maar volgens de vorige bewoners (huis 1 jaar geleden gekocht) "brand hij nog zeer schoon" en was hij onderhouden door een bevriende loodgieter.
De loodgieter heeft de CV ketel afgekeurd door het volgende:
:strip_exif()/f/image/U7KUdbURim05WEVTBiZI4gmX.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de zijkant van de ketel zit een kijkglaasje, waarop normaal gesproken een stalen plaat zit om deze op zijn plek te houden. Nu is deze erop gekit. Volgens de loodgieter zitten daarachter vlammen, en is het een wonder dat de kit niet verbrand is en de CV ketel in de brand is gevlogen. Nu brand deze CV ketel al het hele jaar, en weet ik niet of dit nu een serieus risico is.
Enige tweakers hier die wat meer context kunnen geven en weten of dit elk moment fout kan gaan? Ik besef mij dat deze oude ketel vervangen moet worden, maar op zo'n korte termijn had ik niet verwacht.
De loodgieter heeft de CV ketel afgekeurd door het volgende:
:strip_exif()/f/image/U7KUdbURim05WEVTBiZI4gmX.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de zijkant van de ketel zit een kijkglaasje, waarop normaal gesproken een stalen plaat zit om deze op zijn plek te houden. Nu is deze erop gekit. Volgens de loodgieter zitten daarachter vlammen, en is het een wonder dat de kit niet verbrand is en de CV ketel in de brand is gevlogen. Nu brand deze CV ketel al het hele jaar, en weet ik niet of dit nu een serieus risico is.
Enige tweakers hier die wat meer context kunnen geven en weten of dit elk moment fout kan gaan? Ik besef mij dat deze oude ketel vervangen moet worden, maar op zo'n korte termijn had ik niet verwacht.
:strip_exif()/f/image/qKCwqFI2Oq24gF3wJmosTmP6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Zcbd4fEvc3W9CApgl148Qpo.jpg?f=fotoalbum_large)