Slaapkamer televisie | Xiaomi TV A Pro 55" vs TCL50C641

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 13:09
Mijn vraag:
Voor in de slaapkamer ben ik op zoek naar een 'bang for buck' smart televisie waarop we wat content van streaming diensten kunnen afspelen. Netflix/YouTube/Disney en wellicht af en toe wat reguliere tv via een app van de provider. Hij hoeft bijvoorbeeld geen perfecte zwartwaarden of hoge brightness te hebben, in de slaapkamer is het vaak donker en heel kritisch op beeldkwaliteit zijn we beide niet :)

Wat ik wel nodig heb:
  • Ingebouwde chromecast / mogelijkheid om apps toe te voegen + streamen
  • Bluetooth (zodat je een koptelefoon kan verbinden en kan luisteren)
  • Idealiter 50/55", wellicht dat 43" ook kan maar vermoed dat dat te klein is
  • Bij voorkeur niet heel traag in respons van het menu (switchen in apps enzo)
Wat ik niet nodig heb:
  • OLED (want die staat beneden)
  • Perfect geluid, basic geluid volstaat
  • Geschikt voor gamen of aansluiten als monitor
In deze zoektocht kom je al snel uit bij merken als TCL, HiSense, Xiaomi, etc.

Deze heb ik zelf gevonden als voorbeeld, welke zou bij jullie de voorkeur hebben?

https://www.amazon.es/dp/B0BY2FH7RF?psc=1

https://www.ochama.com/skudetail?id=136763

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Ik zou dan eerder naar een 50'' LG kijken; fijne OS, bovengemiddeld goede speakers vergeleken met de directe concurrenten en alle gangbare Apps beschikbaar die je met je telefoon kunt bedienen. Imo is dit de meerprijs waard, liever iets meer uitgeven en minder ergernis.

Los hiervan kun je imo beter bij een NL winkel shoppen, mocht je een keer aanspraak moeten maken op garantie dan is het minder gedoe. De eerste x aantal shops in de pricewatch werken met grijze import, TV zal hetzelfde functioneren echter biedt LG geen support aan grijze import modellen waardoor je dus aan de grillen van de verkoper bent overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 13:09
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:00:
Ik zou dan eerder naar een 50'' LG kijken; fijne OS, bovengemiddeld goede speakers vergeleken met de directe concurrenten en alle gangbare Apps beschikbaar die je met je telefoon kunt bedienen. Imo is dit de meerprijs waard, liever iets meer uitgeven en minder ergernis.

Los hiervan kun je imo beter bij een NL winkel shoppen, mocht je een keer aanspraak moeten maken op garantie dan is het minder gedoe. De eerste x aantal shops in de pricewatch werken met grijze import, TV zal hetzelfde functioneren echter biedt LG geen support aan grijze import modellen waardoor je dus aan de grillen van de verkoper bent overgeleverd.
Dank voor de tip en informatie. Voor garantie heb ik met amazon wel goede ervaring maar ik snap je overwegingen inderdaad.

Is wellicht ook een beetje het risico wat je met die meerprijs ‘voorkomt’. Overigens zie ik dat TCL in Nederland ook veel aangeboden wordt door de bekendere retailers (media markt, coolblue, bol). Heb niet gechecked of ze een NL support hebben overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
BertP schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:23:
[...]

Dank voor de tip en informatie. Voor garantie heb ik met amazon wel goede ervaring maar ik snap je overwegingen inderdaad.

Is wellicht ook een beetje het risico wat je met die meerprijs ‘voorkomt’. Overigens zie ik dat TCL in Nederland ook veel aangeboden wordt door de bekendere retailers (media markt, coolblue, bol). Heb niet gechecked of ze een NL support hebben overigens.
Graag gedaan.

TCL biedt in het budget segment over het algemeen meer bang for the buck, ook bieden ze NL support.

Grootste verschil tussen de entry level modellen van TCL is de keuze met of zonder breed kleurengamma (QLED).