Wij zullen binnen twee jaar waarschijnlijk een full-electric warmtepomp (waarschijnlijk 1x230V) en zonnepanelen installeren. Daarvoor zal de meterkast naar 3-fase moeten. Nu was ik van plan de 3-fase alvast door Enexis te laten aanleggen zodat als de CV vervangen moet worden het een en andere niet op vertraging met de aanleg van de 3-fase hoeft te wachten. Er zal uiteindelijk ook een laadpaal bijkomen, een smarthome installatie en mogelijk een thuisbatterij.
Nu is mijn vraag, is het slim om nu alvast 3-fase te laten aanleggen om vertraging te vermijden of is het slimmer om de meterkast in een keer aan te pakken als er in toekomst sowieso aanpassingen nodig zijn om dubbele kosten te vermijden?
Een verwijzing naar het juiste topic is voor mij natuurlijk ook prima. Ik had deze specifieke vraag nog niet gevonden.
Nu is mijn vraag, is het slim om nu alvast 3-fase te laten aanleggen om vertraging te vermijden of is het slimmer om de meterkast in een keer aan te pakken als er in toekomst sowieso aanpassingen nodig zijn om dubbele kosten te vermijden?
Een verwijzing naar het juiste topic is voor mij natuurlijk ook prima. Ik had deze specifieke vraag nog niet gevonden.
:strip_exif()/f/image/CXf2MKRPuT4ssj6Yup88ujzt.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Ro8zALFloQg7z0SAjpeRYdFF.jpg?f=fotoalbum_medium)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6T2eVM6j4ogt1Bu29ayuSZyE.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/71MgoyafdOfTfSVKOSJBkMU7.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LuGTexYmrmZleh2yBs1vzzwB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qnJhsTIsbYvxELWpkyY5fdfS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xXa7f0VSgRnrpH3QkE2FiYPU.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zsj6tgQIpKUAOMO9AhqempW7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ps15b6oGmwln59iN79JBFLiN.jpg?f=user_large)