en retail is gewoon algemeen gebruik het orgineel dus
en bij OEM zit er meestal geen doos omheen enzo
dat scheelt veel geld ( kost een doos 75 piek
Verwijderd
Verwijderd
met een oem geluidskaart kun je alleen met de kassabon terug naar de winkel waar je em gekocht hebt.
met een retail geluidskaart krijg je een mooi doosje, xtra software ceedeetje (flut software meestal, maja) en kun je er mee terug naar de fabrikant als ie stuk is.
dat is wat ik begrepen heb,
Ik koop altijd OEM spul. Ik heb toch nix aan een doos en het bespaart me nog geld ook.Op zondag 09 september 2001 14:02 schreef TheScape het volgende:
dus wat is het beste om te kopen oem of retail?
Het is echt belachelijk dat retailprodukten 75 piek duurder zijn omdat er een doos om heen zit.
O ja dan nog een klein vraagje: wat is bulk dan?
kijk daarbij maar es naar het prijs verschil !
* Sine denkt oa aan logitech muizen
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
installeer nooit drivers die erbij zitten (bijv. vid kaart, geluidskaart)Op zondag 09 september 2001 17:27 schreef TheScape het volgende:
maar bij oem zitten dus wel de drivers (als die nodig zijn)?
O ja dan nog een klein vraagje: wat is bulk dan?
download altijd laatste van internet, sneller enzow
bulk=oem
Het beste is al je hardware retail kopen, alleen heb je dan niet altijd de beste prijs/kwaliteit verhouding.Op zondag 09 september 2001 22:44 schreef TheScape het volgende:
dus bij welke hardware kan je over het algemeen beste de retail versie kopen en bij welke hardware kan je het beste de oem versie kopen?
Overigens, soms wil de fabrieksgarantie-termijn tussen OEM en retail wel eens verschillen.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Meestal hebbie alleen een mooie doos en een paar stikkertjes erbij ofzo.
Maar soms bij videkaarten (HERC GF2MX) is de retail versie sneller. (hogere kloksnelheden)
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
Afkorting van Original Equipment Manufacturer. Halfproducten die door leveranciers gekocht worden om samen met het eigen product onder eigen naam verkocht te kunnen worden. Zo'n product is meestal 20 tot 30% goedkoper dan hetzelfde product dat direct aan een particulier wordt verkocht
Verwijderd
Verwijderd
Core maakt geen hol uit tussen OEM & Retail.Op maandag 10 september 2001 00:03 schreef eelcoz het volgende:
Bij intel processors dus nooit OEM kopen, maar altijd boxed, 3x zoveel garantie, goede koeler/koelelement erbij, betere core.
Wel een koeler, doosje, en eventuele garantie (voor zover je die in de pc wereld hebt)
Dat is een groot verschil wat een boel mensen vergeten, in principe betaal je extra voor de garantie, doos, manual en software.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
En toch heb ik op een testsite gelezen dat Intel Retailversies beter te overklokken zijn dan OEM-versies.Op maandag 10 september 2001 11:30 schreef Toverstaf het volgende:
[..]
Core maakt geen hol uit tussen OEM & Retail.
Wel een koeler, doosje, en eventuele garantie (voor zover je die in de pc wereld hebt)
Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2
M'n ouwe AMD K6-III > OEM> 1 JAAR GARANTIE > RETAIL> 3 JAAR GARANTIE EN BOXED.
Zodoende
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen