Macbook Air Intel Core i5/i7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.veldman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Mijn vraag
...
Volgens het serienummer van mijn Macbook Air is het een Intel Core i7 , maar geeft aan in
"Over deze Mac" 1,3 GHz Dual-Core Intel Core i5.
Onderstaande heb ik gevonden bij Chipmunk op mijn serienummer:

Serial number: C02LL0TRF6T5
Name: MacBook Air 13 inch Core i7 (Mid 2013/Early 2014)
Machine Model: MacBookAir6,2
Family name: A1466
Model Number: BTO
EMC number: 2632
CPU speed: 1.3GHz/1.7GHz

Hoe kan dat??.,en hoe kan ik dit veranderen.

...

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:46
Dat model was optioneel leverbaar met een i7, maar ga er maar van uit dat als je Mac zelf zegt dat er een i5 in zit je die optie niet hebt in jouw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38
a.veldman schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:25:
Name: MacBook Air 13 inch Core i7 (Mid 2013/Early 2014)
Dit is de generieke naam voor die familie van MacBooks. Het is afhankelijk van de gekozen optie welke processor er in zit. Deze naam garandeert niet dat het een i7 is. Zoals hierboven, als hij zelf aangeeft dat er een i5 in zit dan is dat zo. Wat je daar aan kan veranderen? Niets. Tenzij je een nieuw logic board met i7 processor er in wil gaan schroeven: https://www.ifixit.com/Gu...c+Board+Replacement/24746

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:22
Als je het serienummer opzoekt via everymac.com dan krijg je wel de configuratie met i5 en i7 te zien.

Wel vreemd dat een serienummer niet op de specifieke configuratie uitkomt overigens? Zal toch uniek moeten zijn zou je verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Ik vermoed dat Apple alleen serienummer reeksen bekend maakt, niet de details op individueel serienummer niveau. Als je het s/n op de site uit de post hierboven opzoekt krijg je ook de twee optionele configuraties te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 12:25
Je kan het opvragen via System Information - type 'Syst ..' in Spotlight en kijk dan bij Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt maar een i5, daar kun je geen i7 van maken.

Hij is bovendien 10j oud dus het is ook niet economisch om nog te investeren in dit end of life product.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Theoretisch kan je er een logic board met i7 in schroeven en er zo een i7 versie van maken, maar dan moet je überhaupt zo'n logic board vinden en succesvol de transplantatie uitvoeren. Lijkt me bij deze leeftijd inderdaad niet echt een hele nuttige investering.
Pagina: 1