Overstap naar Iphone

Pagina: 1
Acties:
  • 1.683 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dex04
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-11-2024
Na jaren de galaxy S-plus serie te hebben gehad, overweeg ik over te stappen naar een Iphone. Ik heb namelijk regelmatig problemen met het toestel (slecht, krakend geluid, foutmeldingen van vocht in de usb-poort). Daarnaast vind ik de look van de Iphone veel mooier.
Ik heb al heel veel informatie opgezocht, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen en zit nog met een aantal vragen.
Ik gebruik smartthings voor mijn Samsung tv en family link voor het toestel van de kinderen. Zijn beide apps beschikbaar in de Appstore en werkt dit ook naar behoren? Mijn vrouw heeft ook een Android, maar ik regel dit allemaal op mijn toestel.
Momenteel heb ik een Samsung s22+ en wil niet achteruit gaan qua performance. Ik heb altijd veel apps openstaan en switchen tussen apps moet voor mij ook wel vlekkeloos gaan. Welk toestel is dan aan te raden?
Ik heb meerdere Bose producten. Gaat dit goed samen met iOS en is het mogelijk om twee speakers/headsets te koppelen aan de Iphone?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Family Link werkt op iPhones met iOS 11 of hoger, dus dat is elke iPhone van de afgelopen jaren. Ook voor Samsung TV's zijn apps beschikbaar. Of dit naar behoren werkt kan ik niet voor je beantwoorden, maar ik neem aan van wel.

Veel apps openstaan is normaal op iPhone, iOS sluit apps nooit echt af. Switchen gaat vlekkeloos, zelfs op wat oudere iPhones.

Ik neem aan dat je de Bose producten koppelt via bluetooth? Je kunt meerdere apparaten tegelijk gekoppeld hebben via bluetooth, maar je kunt maar op 1 tegelijk muziek afspelen. Wel kun je bellen op de een en muziek afspelen op de andere bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Bose werkt prima samen met een iPhone. Ik heb een QC35 koptelefoon en daar is ook een nette app voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:22
Samsung tv en Samsung oven werken ook echt perfect in het eco systeem.

Ik weet niet of jij en je vrouw aan gedeelde boodschappen lijstje doen enzovoort via Android cloud.
Want daar ga je op achter uit.

Daarvoor kan ik je dan wel weer FamilyWall aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dex04
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-11-2024
Dank allen voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06:35
Ik volg stiekem even. Ook twijfel voor naar apple. Goede androids zijn net zo duur tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:39
Toevallig vorige week nog een familielid geholpen die van Android naar iPhone is gegaan. Met de Stap over op iOS app was het een fluitje van een cent.

Ik heb met verbazing binnen een uur de boel overgezet, inclusief contacten, foto’s/video’s en WhatsApp en nog zo veel meer. Overzetten heeft minder dan 20 minuten geduurd en daarna nog wat zaken personaliseren.

Dus als je er zeker van bent dat de apps die voor jou belangrijk zijn ook op iOS te vinden zijn, dan kan ik het van harte aanraden.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

Barrycade

Through the...

In 1 gezin meerdere eco systemen is gewoon prut. Zeker als je balls deep in Google zit of andersom in Apple natuurlijk.

Zou niet voor minder gaan dan voor de laatste met USB3 aansluiting, want anders zit je continue met verschillende kabeltjes te rommelen in het gezin.

Wij hebben helaas hier een tienerdochter die ten onder is gegaan aan de groepsdruk en dus als enige een iPhone (11) heeft. Wat een drama, maar in jouw geval ga je als volwassene over. Maar een iPhone activeren als ouder kan alleen via de iPhone of Mac ("leuk" als je alleen Windows en Chrome spullen hebt).

Super frustrerend die push van Apple.
Ook, maar ook weer niet voor jou van toepassing, dochter is 15 dus de betaal app van ASN is niet meer beschikbaar dus ze moet wachten tot minimaal 16 (Apple pay). Haar zusje van 12 betaalt gewoon nog via haar app / NFC in haar Android telefoon. En bij tieners ook wel belangrijk, maar het zit er niet op zoals bij Android, geen data block na een ingestelde hoeveelheid gebruik. Dus mogelijk dikke rekeningen als je een kleine bundel hebt. En standaard staat super Wifi aan, dus als je thuis wat lage dekking hebt en even gaat streamen / tiktokken is je bundel verdampt voordat je Apple kan zeggen.

Maar het is niet alleen maar kommer en kwel, die eenheidsworst heeft ook voordelen (gelikte foto's maken via de geoptimaliseerde app) super (dure) randapparatuur maar wel hip je kan je er tenminste op het schoolplein mee vertonen en oh ja ook werkt het prima. En face ID is ook wel goed uitgewerkt.

Maar bovenstaande + onrealistische prijs stellingen is voor mij wel voldoende om zelf nooit over te gaan.

[sorry voor de rant, maar zit diep hier :'( )

[ Voor 12% gewijzigd door Barrycade op 08-04-2024 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Barrycade schreef op maandag 8 april 2024 @ 00:33:
In 1 gezin meerdere eco systemen is gewoon prut. Zeker als je balls deep in Google zit of andersom in Apple natuurlijk.

Zou niet voor minder gaan dan voor de laatste met USB3 aansluiting, want anders zit je continue met verschillende kabeltjes te rommelen in het gezin.

Wij hebben helaas hier een tienerdochter die ten onder is gegaan aan de groepsdruk en dus als enige een iPhone (11) heeft. Wat een drama, maar in jouw geval ga je als volwassene over. Maar een iPhone activeren als ouder kan alleen via de iPhone of Mac ("leuk" als je alleen Windows en Chrome spullen hebt).

Ook, maar ook weer niet voor jou van toepassing, dochter is 15 dus de betaal app van ASN is niet meer beschikbaar dus ze moet wachten tot minimaal 16 (Apple pay). Haar zusje van 12 betaalt gewoon nog via haar app / NFC in haar Android telefoon. En bij tieners ook wel belangrijk, maar het zit er niet op zoals bij Android, geen data block na een ingestelde hoeveelheid gebruik. Dus mogelijk dikke rekeningen als je een kleine bundel hebt. En standaard staat super Wifi aan, dus als je thuis wat lage dekking hebt en even gaat streamen / tiktokken is je bundel verdampt voordat je Apple kan zeggen.

Maar het is niet alleen maar kommer en kwel, die eenheidsworst heeft ook voordelen (gelikte foto's maken via de geoptimaliseerde app) super (dure) randapparatuur maar wel hip je kan je er tenminste op het schoolplein mee vertonen en oh ja ook werkt het prima. En face ID is ook wel goed uitgewerkt.

Maar bovenstaande + onrealistische prijs stellingen is voor mij wel voldoende om zelf nooit over te gaan.

Ja, ik merk het. Het niet kunnen betalen via Apple Pay kan ik wel begrijpen, maar de rest eigenlijk niet zo.

Google Home voor je smartapparaten werkt gewoon prima. Hetzelfde voor backups van media naar Google Drive. Dat datalimiet stel je gewoon in bij je provider.

Er is echt wel een mouw aan te passen, maar misschien niet zo ‘eenvoudig als je gewend bent’.

En zoals je zegt, voor jou is het allemaal niets, maar gelukkig hoef je dan zelf ook niet voor een iPhone te kiezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 17:07
Ik had vroeger een vrij sterke, niet zo positieve mening over iphones. Een van de belangrijkste argumenten was de prijs.

Dan door omstandigheden toch op een gegeven moment een iphone beginnen gebruiken, en ondertussen loop ik met een 15 pro max rond (mijn derde iphone). Moet er misschien wel bij vermelden dat ik deze telefoons altijd zeer voordelig kan aankopen via mijn werkgever, dus ik betaal niet volle prijs, maar zoals je zelf zegt: als je tegenwoordig de android wil met de beste specs zit je rond dezelfde prijzen.

Het os werkt gewoon fijn …

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:14
Ik ben hier ook flink aan het twijfelen. Altijd samsung telefoons gehad en behoorlijk tevreden mee.
En ik zit helemaal in het ecosysteem. TV, Horloge en Buds.

Maar ik wordt een beetje gek van dat het momenteel overal mee achterloop.
Neem bijvoorbeeld de ondersteuning van Google wallet bij Banken.
Of de LTE ondersteuning op de watches.

Alle features van het Apple ecosysteem worden overal breed ontvangen.
Terwijl dat bij Samsung/Android echt achterloopt. Ook al zijn ze vaak wel eerder met de technology.
Maar wat heb je er aan als het niet wordt ondersteund.

Ik heb altijd het idee dat de top van de grote bedrijven hier allemaal Iphones hebben en hierdoor overal eerder mee zijn.

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon... Kan nog niet echt een keuze maken.. :-(

Keuze stress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
undertake schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:12:
Ik ben hier ook flink aan het twijfelen. Altijd samsung telefoons gehad en behoorlijk tevreden mee.

Terwijl dat bij Samsung/Android echt achterloopt. Ook al zijn ze vaak wel eerder met de technology.

Ik heb altijd het idee dat de top van de grote bedrijven hier allemaal Iphones hebben en hierdoor overal eerder mee zijn.

Ben wel benieuwd wat je beeld is bij ‘eerder zijn dan’. Over het algemeen vind ik Apple juist gereserveerd in het uitbrengen van nieuwe technieken. Ze wachten vaak de markt af en als ze er brood in zien implementeren ze het tot in de puntjes. Het is maar net hoe je het bekijkt denk ik.

Ecosysteem is sowieso een uitdaging, die ga je ook bij Apple tegenkomen. Trek de portemonnee maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55
Barrycade schreef op maandag 8 april 2024 @ 00:33:

Gaat het!! Een datablock is ook zo ouderwets, tegenwoordig heb je voor een klein bedrag gewoon unlimited, heb je daar ook geen kopzorgen meer over en is de telefoon 'altijd' online en raakt de bundel niet op (handig voor Zoek Mijn functies bijvoorbeeld).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:45
SgtElPotato schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:00:
[...]

Gaat het!! Een datablock is ook zo ouderwets, tegenwoordig heb je voor een klein bedrag gewoon unlimited, heb je daar ook geen kopzorgen meer over en is de telefoon 'altijd' online en raakt de bundel niet op (handig voor Zoek Mijn functies bijvoorbeeld).
Nou ja een paar euro ik vind 25/30 euro toch best wel veel, leuk als je korting ofzo kan krijgen.
Maar goed ik heb Simyo een bundel van 10gb voor 9 euro, en dan heb ik het niet eens gecombineerd want ik heb ziggo thuis.

Als ik hollandse nieuwe had genomen had ik voor zelfde bedrag nu 20gb, dus inderdaad een datablock is idd best ouderwets dat klopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:03

Aiii

何これ

undertake schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:12:

Als je puur alleen een telefoon neemt, dan is het allemaal lood om oud ijzer. Beide OS’en zijn inmiddels zo ver doorontwikkeld dat je er linksom of rechtsom bijna geen verschil meer in merkt. Soms komt Pietje met een update in Januari die je pas in Juni (of September als je Beta-avers bent) bij Klaasje krijgt, maar voor de rest is het allemaal de same shit. Daarom kun je gerust wisselen van a naar b, zowel Google, Samsung, als Apple hebben allemaal data transfer apps dus je switch is vlekkeloos. Als het niet bevalt ga je gewoon weer terug.

Apple wordt pas echt leuk als je full send in het ecosysteem gaat. Hoe meer Apple producten je hebt, hoe leuker het wordt. Je iPad naast je Mac zetten en dan je muis ernaar toe duwen. Een foto kopieren op je Mac en rechtstreeks op je telefoon in WhatsApp pasten. Een YouTube video airdroppen naar je tablet. Een video op je Apple TV afspelen die je vervolgens op je lockscreen van je iPhone kan zien en bedienen. Etcetera. Daar kan nog geen enkele Android aan tippen.

Maar goed, als je dacht dat de telefoon duur was… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:26
Gr4mpyC3t schreef op maandag 8 april 2024 @ 00:13:
Toevallig vorige week nog een familielid geholpen die van Android naar iPhone is gegaan. Met de Stap over op iOS app was het een fluitje van een cent.

Ik heb met verbazing binnen een uur de boel overgezet, inclusief contacten, foto’s/video’s en WhatsApp en nog zo veel meer. Overzetten heeft minder dan 20 minuten geduurd en daarna nog wat zaken personaliseren.

Dus als je er zeker van bent dat de apps die voor jou belangrijk zijn ook op iOS te vinden zijn, dan kan ik het van harte aanraden.
ik heb de app android naar ios ook gebruikt, maar bij de iphone van mijn vrouw was whatsapp niet overgezet, misschien heb ik iets over het hoofd gezien?
Nu wil ik dus whatsapp werkend hebben op de iphone, whatsapp stuurt een code, maar ondanks imassage is ingeschakeld krijg ik de code niet binnen, code komt wel binnen als sim kaart weer in android tel zit.

Nu kan ik de iphone weer leeg gooien en opnieuw beginnen met de app, maar 1e keer had ik niet de simkaart in de iphone, is dat de reden dat whatsapp niet mee genomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Kijk even bij de support pagina's van Whatsapp over het overzetten van Android naar iPhone. Wellicht hoef je niet vanaf nul te beginnen, maar je moet wel zorgen dat je die code kan ontvangen. Je hebt daar niet iMessage voor nodig, maar juist een simpele SMS. Check even dat je bij het activeren van iMessage niet per ongeluk iets hebt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:26
Archer_VC10 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:32:
Kijk even bij de support pagina's van Whatsapp over het overzetten van Android naar iPhone. Wellicht hoef je niet vanaf nul te beginnen, maar je moet wel zorgen dat je die code kan ontvangen. Je hebt daar niet iMessage voor nodig, maar juist een simpele SMS. Check even dat je bij het activeren van iMessage niet per ongeluk iets hebt uitgezet.
Uiteraard heb ik een en ander uitgezocht, en ben ondertussen weer wat wijzer geworden , echter iMessage heb ik toestemming gegeven , en als ik bij de instellingen in de iphone kijk zie ik overal toestemming.
Echter als ik sim van android tel in iphone zet en ik open whatsapp dan wil die een code versturen , echter die code krijg ik niet binnen bij de iphone , stop ik sim kaartje terug in android tel dan uiteraard komt die code binnen, maar heb ik daar niks meer aan.

Imessage kan nog geen rcs berichten ontvangen geloof ik, maar hoe laat ik whatsapp een gewone sms versturen?? zodat ik het telefoonnummer kan registreren op de iphone ( gaat trouwens om iphone Xs Max met ios 17.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:14
Heb je de switch gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
ivo1969 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:07:
[...]
Imessage kan nog geen rcs berichten ontvangen geloof ik, maar hoe laat ik whatsapp een gewone sms versturen?? zodat ik het telefoonnummer kan registreren op de iphone ( gaat trouwens om iphone Xs Max met ios 17.5
Wat Whatsapp verstuurd is volgens mij juist een gewone SMS. Heb je al getest of een gewone SMS vanaf een andere (niet iPhone of zonder iMessage) wel gewoon aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien de TS al een tijd niet meer heeft gereageerd, en voordat dit topic verder verzand in een helpdesk topic, gaat dit topic op slot. Heb je problemen tijdens het overstappen met bijvoorbeeld WhatsApp, dan kun je daar het beste een nieuw topic over openen. Kijk dan wel eerst in het archief hier, aangezien veel van deze problemen (met mogelijke oplossingen) al eerder zijn besproken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.