Toon posts:

Hoe??? koelblok P3 -> P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje, m`n opa is druk bezig met een Pentium 3 waterblokje, maar ik heb ondertussen een upgrade naar pentium 4, is het mogelijk om dit blokje te modden en hem dan als nog te gebruiken?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Hmm, hangt er van af. Het is toch wel degelijk een FCPGA P3 he? Dan zou het moeten lukken *denk ik*. Is het zo'n kleine of een grote P4? Meestal is het de grote. Dan denk ik wel dat het ongeveer zal passen. Hopelijk kan je op de P4's duidelijk de core zien (net als bij athlon) zodat je tenminste weet waar het heet wordt :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 09 september 2001 13:58 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Hmm, hangt er van af. Het is toch wel degelijk een FCPGA P3 he? Dan zou het moeten lukken *denk ik*. Is het zo'n kleine of een grote P4? Meestal is het de grote. Dan denk ik wel dat het ongeveer zal passen. Hopelijk kan je op de P4's duidelijk de core zien (net als bij athlon) zodat je tenminste weet waar het heet wordt :)
een grote p4?? bedoel je niet een grote p3 (slot 1), want 'grote' p4 cpu's bestaan niet :z

iStockphoto

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55

Epsilon

Op zondag 09 september 2001 14:48 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

een grote p4?? bedoel je niet een grote p3 (slot 1), want 'grote' p4 cpu's bestaan niet :z
bestaan wel
de nieuwe zijn nl een stuk kleiner (iets groter als een gpu)
de oude "grote p4's" zijn net zo groot als een p3

Verwijderd

Topicstarter
het was een FCPGA en m`n nieuwe is een socket 478 dus de "kleine" en niet de socket 423, de grote p4 chip.

Om de processor zit zo`n soort basis waar je je koeler op kan zetten, ik heb helaas geen pics.

het word dus weer ff kutten :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55

Epsilon

het moet wel kunnen
alleen ik weet niet hoe je hem vast zet

die base om je koeler op te zetten is een heatspreader :)

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
heatspreader ja. Is ook handig dat je nu geen cores meer molt alla tb. Lijkt me logisch dat de core in het midden zit van de heatspreader hé.
Pagina: 1