Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 13:24
Bijna 10 jaar geleden heb ik mijn huidige Asus 17" laptop gekocht, Na veelvuldig gebruik merk ik dat deze nu echt te traag wordt om mijn Adobe software fatsoenlijk op te gebruiken. Ik ben dus opzoek naar een nieuwe laptop waar ik weer jaren mee vooruit kan.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb me in de afgelopen 20 jaar het (hobbymatig) gebruik van adobe software (met name: indesign, illustrator & photoshop) aangeleerd. Naast wat basis huis, tuin en keuken gebruik zal ik de laptop dan ook voornamelijk gaan gebruiken voor het gebruik van deze programma's. Daarnaast zal ik er af en toe eens een film op kijken of een (relatief eenvoudige) game op spelen. Dit laatste is zo incidenteel dat dit niet meegenomen hoeft te worden in de overweging. Gamen doe ik doorgaans voornamelijk op de PS5 of Switch

Wat is je budget?
rond de €1500,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal doorgaans alleen tuis op de keukentafel gebruikt worden. Wel zal het fijn zijn als niet bij elk gebruik de voedingskabel aangesloten hoeft te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke merkvoorkeur. Doorgaans neig ik naar merken zoals, Asus, Lenovo & HP.

Heb je zelf al research gedaan?
Als ik nu in de pricewatch kijk kom ik uit bij de onderstaande laptops:

Asus Vivobook 16X OLED
Intel Core i9-13900H
GeForce RTX 4060
32GB/DDR4
SSD 1TB
16inch 3200x2000 OLED scherm

Asus Vivobook Pro 15 OLED
Intel Core Ultra 9 185H
GeForce RTX 4060
24GB/DDR5
SSD 1TB
15,6 inch 2880x1620 OLED scherm .

Mijn vragen: Is de Pro 15 het prijsverschil van €150,- waard en ga ik geen spijt krijgen van de 0,4 inch verschil in formaat? En als er alternatieven zijn dan hoor ik het natuurlijk graag.

[ Voor 23% gewijzigd door namo_h op 04-04-2024 17:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 13:24
Na wat extra zoekwerk heb ik de OP aangevuld met nog een 2e optie. Als het, het prijsverschil waard is betaal ik deze graag bij. Ik heb zelf simpelweg te weinig verstand van de interne hardware van laptops.