Goedenavond mede-tweakers,
Ik ben in het bezit van een JBL Quantum 910 Wireless headset. Deze gebruik ik op Windows 11.
Ik ervaar helaas een klein probleempje.
Via systeem -> geluid -> volumemixer kan ik het uitvoerapparaat kiezen. Hierin staan meerdere geluidsapparaten tussen, behalve die van de headset zelf.
- Stel ik switch naar andere speakers, dan kan ik onmogelijk via dit menu terug switchen naar mijn headset.
- Dit kan ik weer wel als ik geluidsoplossingen opstart, maar dan blijft alsnog het uitvoerapparaat blanco.
Scenario
Ik ben op de computer bezig en ik luister naar geluid via een van de uitvoerapparaten. Als ik echter dus gebruik wil maken van mijn headset, dan dien ik altijd via de knop 'Algemene geluidsproblemen oplossen' het 'probleem' op te lossen. Dan werkt mijn headset wel, maar kan ik de benaming hiervan niet terugvinden in deze lijst. Zoals je ziet op de screenshots heb ik dit probleem overigens niet bij de keuze van mijn microfoon. Wellicht ook goed om te weten: De headset is in Discord wel selecteer-baar.
Wat heb ik gedaan tot nu toe?
- Ik heb de headset en de software gereset en verwijderd. Uiteraard alles opnieuw geinstalleerd.
- Ik heb de laatste updates geïnstalleerd van Windows 11.
- De laatste updates zijn geïnstalleerd.
- Ik heb de draadloze Dongle in een andere ingang geprobeerd. (USB 3.0 en USB 2.0)
Weet iemand wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?
Zie screenshots ter informatie hieronder:
/f/image/l6b1JU3MIjdfs9SgDuMCzkcF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bsIwlvE5jaZQ0G2k3U0fZVtG.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bBX8MOxF13A2O8EOZ55KwQ9A.png?f=user_large)
/f/image/t8lukazo8w8fEaTrdVR0kMuE.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben in het bezit van een JBL Quantum 910 Wireless headset. Deze gebruik ik op Windows 11.
Ik ervaar helaas een klein probleempje.
Via systeem -> geluid -> volumemixer kan ik het uitvoerapparaat kiezen. Hierin staan meerdere geluidsapparaten tussen, behalve die van de headset zelf.
- Stel ik switch naar andere speakers, dan kan ik onmogelijk via dit menu terug switchen naar mijn headset.
- Dit kan ik weer wel als ik geluidsoplossingen opstart, maar dan blijft alsnog het uitvoerapparaat blanco.
Scenario
Ik ben op de computer bezig en ik luister naar geluid via een van de uitvoerapparaten. Als ik echter dus gebruik wil maken van mijn headset, dan dien ik altijd via de knop 'Algemene geluidsproblemen oplossen' het 'probleem' op te lossen. Dan werkt mijn headset wel, maar kan ik de benaming hiervan niet terugvinden in deze lijst. Zoals je ziet op de screenshots heb ik dit probleem overigens niet bij de keuze van mijn microfoon. Wellicht ook goed om te weten: De headset is in Discord wel selecteer-baar.
Wat heb ik gedaan tot nu toe?
- Ik heb de headset en de software gereset en verwijderd. Uiteraard alles opnieuw geinstalleerd.
- Ik heb de laatste updates geïnstalleerd van Windows 11.
- De laatste updates zijn geïnstalleerd.
- Ik heb de draadloze Dongle in een andere ingang geprobeerd. (USB 3.0 en USB 2.0)
Weet iemand wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?
Zie screenshots ter informatie hieronder:
/f/image/l6b1JU3MIjdfs9SgDuMCzkcF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bsIwlvE5jaZQ0G2k3U0fZVtG.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bBX8MOxF13A2O8EOZ55KwQ9A.png?f=user_large)
/f/image/t8lukazo8w8fEaTrdVR0kMuE.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8YbAaxq4TWQBC2GYBU30he9P.png?f=user_large)