Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 18:53
Hallo,

Ik heb een Baseus Blade powerbank 20.000 mah. Ik loop tegen het probleem aan dat de powerbank op een gegeven moment niet meer de apparaten oplaad, maar dat mijn apparaten juist de powerbank oplaad. Concreet voorbeeld: mijn powerbank laad mijn ipad op, maar op een gegeven moment laad de ipad de powerbank op. Ik zie dan dat de ipad niet meer oplaad (en snel batterijpercentage verliest) en de powerbank oplaad. Aardig jammer, omdat ik dacht goed geld te betalen voor een kwalitatief goede powerbank.

Hoe kan dit? En hoe zou ik dit kunnen fiksen?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gebruik je wel de USB-c poorten? Alleen die hebben USB PD wat nodig is. Daarnaast is PD gevoelig voor de aansluitvolgorde, dus eerst de kabel in de powerbank en daarna in de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik gebruik de USB-c poorten inderdaad. Ik ga kijken naar je suggestie over de aansluitvolgorde. Wel is het elke keer zo dat de apparaten beginnen met opladen en na een paar minuten de powerbank zelf oplaad.

EDIT: helaas, de volgorde bied ook geen uitkomst... Hij begint alweer met opladen van m'n ipad en daarna laad de ipad mijn powerbank op. Productiefout wellicht?

[ Voor 28% gewijzigd door ibiben95 op 02-04-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is geen productiefout maar een eigenschap van USB-PD apparaten met dual-role ports (kunnen als source en als sink fungeren).
Welke Baseus Blade heb je precies?
Soms zitten er ook andere, source-only USB poorten op.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik heb het modelnummer ppbld100x. Zover ik weet zitten er geen power-output only usb c poorten op

[ Voor 49% gewijzigd door ibiben95 op 03-04-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ibiben95 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:14:
Ik heb het modelnummer ppbld100x. Zover ik weet zitten er geen power-output only usb c poorten op
Die twee USB-A poorten zijn alleen "OUT".
Die zou je kunnen gebruiken, doen alleen geen 15V en geen 20V.

[ Voor 13% gewijzigd door Juup op 03-04-2024 16:17 ]

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Jammer, daar heb ik dus helemaal niks aan. Had deze speciaal gehaald om fatsoenlijk m’n laptop, iPad en steamdeck op te laden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:45
Soms heb ik ook dat de laptop de powerbank (Ravpower) op gaat laden. De knop op de powerbank ong 3 seconden indrukken zorgt er dan voor dat het laden "omwisselt". Wellicht dat dit ook werkt bij die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Helaas, het indrukken van de powerknop zorgt er niet voor dat de stroom 'omwisselt'. Ik lees in verschillende bronnen ook dat het volgorde van aansluiten m'n probleem zou moeten oplossen, maar helaas. Als ik eerst de usb-c kabel in mijn powerbank stop en daarna in bijvoorbeeld m'n ipad, begint de ipad met laden, maar na een aantal minuten keert de stroom zich om en laad de ipad de powerbank op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Probeer de kabel andersom (powerbank uiteinde naar te opladen apparaat en omgekeerd). Sommige kabels kunnen maar vanuit 1 orientatie 2 kanten opladen. Je zou ook een usb-c naar usb-a kabel kunnen proberen (eventueel met weer een usb-a naar usb-c adapter aan het a uiteinde), die kunnen vaak ook maar 1 kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Dit bood helaas ook geen uitkomst. Maar dit lijkt me een probleem waardoor de PD powerbanks niet bruikbaar zijn toch? Of zijn er powerbanks die dit gedoe niet heeft icm bijvoorbeeld een SteamDeck?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 22:18
Even snel gezocht... Bij Android kan je de reverse charging functie in het menu uitschakelen. Het lijkt er op dat het bij IOS niet uitgeschakelt kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 22:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-3RwNs6Yg3UoUBgchM9-a6J680=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BcFFMv0SJBRgBHp7h2Qekjjz.png?f=fotoalbum_large

Random youtube filmpje. Heb even geen IOS device bij de hand om het te verifieren. Maar wel logische plek voor de functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Hmm, thanks hiervoor. Echter, ik gebruik de powerbank voornamelijk voor m'n steamdeck. Kan voor de steamdeck deze functie niet vinden.
Pagina: 1