Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 15:47
Korte vraag over een garantiekwestie die ik momenteel met de fabrikant AEG heb lopen.

Vorig jaar februari heb ik een AEG AP81A25COM 8000 ULTIMATE gekocht bij BCC.
Nu is hij afgelopen weekend bij normaal gebruik kapot gegaan (motor lijkt ontploft te zijn)

Nu wordt ik opeens doorverwezen op hun website om 60 euro reparatiekosten te maken zodat de stofzuiger weer wordt gemaakt. Maar dit kunnen ze toch helemaal niet maken?

Heeft iemand wel eens vaker een garantie kwestie gehad met AEG / Electrolux binnen Nederland over een fabriek garantie kwestie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tx6RoJtIkTHmw3WgVN9PerFIeak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lfcszx0B4XnwqhMvZCSsTiQT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:52

Aardedraadje

Met kabelschoen

Volgens deze pagina mag je hem gratis opsturen als het aan de motor ligt. Ik zou daar eens een beroep op doen.
In geval van een claim uit hoofde van de Motorgarantie moet u het apparaat samen met het garantiecertificaat en het aankoopbewijs melden:
via het verkooppunt waar u de stofzuiger gekocht heeft.
via AEG/Electrolux. In dat geval wordt de stofzuiger in onze werkplaats beoordeeld en gerepareerd. U kunt de stofzuiger per post opsturen (gratis, mits gebruik gemaakt wordt van onderstaand antwoordnummer) met vermelding van de klacht, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer naar:

Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
Afdeling werkplaats
Antwoordnummer 10317
2400 WB ALPHEN AAN DEN RIJN

U kunt de stofzuiger ook persoonlijk langsbrengen bij:

Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
Afdeling werkplaats
Vennootsweg 1
2404 CG ALPHEN AAN DEN RIJN

Electrolux zal de defecte motor van het apparaat kosteloos repareren of vervangen en zal de kosten uit hoofde van garantieclaims op zich nemen.
toon volledige bericht
EDIT: Gaat helaas helemaal niet op, gaat pas om aankopen vanaf dit jaar. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Aardedraadje op 04-04-2024 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02
Neem contact op met de BCC. Zij zijn de verkopende partij, dus zij moeten de garantie voor je regelen.
Ga voor de wettelijke garantie naar de verkoper en niet naar de fabrikant. Want de verkoper is verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. De fabrikant heeft die wettelijke verplichting niet.

[ Voor 59% gewijzigd door Hahn op 04-04-2024 14:46 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:08

D4NG3R

kiwi

:)

De wettelijke garantie vervalt (veelal) bij faillissementen, het wettelijke aanspreekpunt (de verkoper) bestaat immers niet meer.

Wat bied AEG nog qua fabrieksgarantie? Want dat is veelal maar een jaartje en daar zijn we al voorbij.
En ja, AEG mag kosten in rekening brengen voor onderzoek en/of reparatie. Ze zijn voorbij eventuele fabrieksgarantie qua rechten en plichten ongeveer even relevant als de computerreparatiezaak om de hoek. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 04-04-2024 16:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExoFun
Ik heb momenteel een reactie gehad vanuit AEG en de persoon had het inderdaad fout over de 60 euro kosten. Die worden pas doorberekend als het door toe doen van mijn gebruik is in de 1e 2 jaar.

Ik ga hem dit weekend versturen, ik hou jullie op de hoogte wat er uiteindelijk is besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
Aardedraadje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:43:
Volgens deze pagina mag je hem gratis opsturen als het aan de motor ligt. Ik zou daar eens een beroep op doen.

[...]

EDIT: Gaat helaas helemaal niet op, gaat pas om aankopen vanaf dit jaar. :'(

Ja hopelijk wordt er coulant omgegaan met een stofzuiger die net een jaar is geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

D4NG3R schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:01:

En ja, AEG mag kosten in rekening brengen voor onderzoek en/of reparatie. Ze zijn voorbij eventuele fabrieksgarantie qua rechten en plichten ongeveer even relevant als de computerreparatiezaak om de hoek. ;)
AEG heeft een fabrieksgarantie toegezegd (versie zoals geldend in februari 2023). Daarin wordt beloofd dat gebreken die zich binnen 24 maanden na levering voordoen kosteloos worden verholpen. Je kunt AEG aan deze belofte houden.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit past beter in SF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 12:46
D4NG3R schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:01:
De wettelijke garantie vervalt (veelal) bij faillissementen, het wettelijke aanspreekpunt (de verkoper) bestaat immers niet meer.

Wat bied AEG nog qua fabrieksgarantie? Want dat is veelal maar een jaartje en daar zijn we al voorbij.
Veel winkels (vooral grote ketens) zitten wel bij een of ander garantiefonds. In dat geval vervalt de garantie niet. Of dat in geval van BCC ook zo is weet ik niet maar het ligt wel voor de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:08

D4NG3R

kiwi

:)

Gadgeteer schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:13:
[...]

Veel winkels (vooral grote ketens) zitten wel bij een of ander garantiefonds. In dat geval vervalt de garantie niet. Of dat in geval van BCC ook zo is weet ik niet maar het ligt wel voor de hand.
Als ik de consumentenbond mag geloven lijkt het daar niet op:
Voor de wettelijke garantie is BCC niet meer het juiste adres. Wil je een beroep doen op die garantie, dan kun je contact opnemen met de fabrikant van het product.
Maar zoals @fopjurist inmiddels al aangegeven had is de fabrieksgarantie bij AEG 2 jaar en bieden ze binnen die 2 jaar kosteloze reparatie. :)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 05-04-2024 08:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ExoFun
Nog even een update. De motor is kostenloos vervangen en heb de stofzuiger al een paar keer gebruikt.

Helaas was dit allemaal niet nodig geweest als de costumer service de normale garantie wist.
Pagina: 1