Storing quicknet

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1. Ik kan niet meer internetten;
2. www.quicknet.nl is onbereikbaar
3. helpdesk is ook onbereikbaar (ik wordt nieteens in de wacht gezet.

Weet iemand hier iets van?

• Kman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 07:18
Khep er ook last van :(

soms staat de DHCP server weer aan, maar dan nog werkt het internet niet :(

Laatste keer dat ik zo'n grote uitval meemaakte, was met QuickOnline.. vlak nadat ze failliet waren :'(

• Kman
Hmm, kom ik dit ineens tegen op fokzine:
Aardschok in Alkmaar

In Alkmaar en omgeving heeft zich zondagmorgen even voor negen uur een lichte aardschok voorgedaan. De schok duurde tien tot vijftien seconden en was tot in Heerhugowaard te voelen. Over mogelijke schade en slachtoffers is nog niets bekend.

De seisimische stations van het KNMI in Alkmaar hebben de beving geregistreerd. Een woordvoerder denkt aan een schok met een kracht op de schaal van Richter van 3 of hoger.

De politie Noord-Holland Noord wordt volgens een woordvoerder veelvuldig gebeld door verontruste mensen die de lichte trillingen gevoeld hebben. Als gevolg van de schok viel in de ruime omgeving (tot aan Den Helder) enkele minuten het signaal van de kabeltelevisie uit.

Zeven jaar geleden voelde de regio Alkmaar eveneens stevige trillingen van de aarde. Het KNMI noteerde toen op 6 augusutus en 21 september schokken. De tweede was de zwaarste met een kracht van bijna 3,2 op de schaal van Richter. Er waren toen 150 meldingen van lichte schade, merendeels scheuren in vloeren, muren en tegels.
In Alkmaar staat toch het hoofdkantoor/serverruimte van Sonera/Quicknet?

• Obeja
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 13:47 schreef KiLLiNGMAN het volgende:
Hmm, kom ik dit ineens tegen op fokzine:
[..]

In Alkmaar staat toch het hoofdkantoor/serverruimte van Sonera/Quicknet?
Zou wel vreemd zijn, want die schok was om 09.00 uur vanmorgen en om 11.00 kon ik nog vrolijk surfen. Ik denk wel dat ze de schuld aan die schok willen geven (overmacht), zodatze nu ze nu even orde op zaken kunnen stellen en daarom hebben ze de boel even plat gegooid, zonder dat de klant boos kan worden, overmacht hè!

Dit zou me eigelijk niets verbazen.

Verwijderd

Volgens mij alleen het kantoor van sonera in alkmaar. De servers staan toch in Rotterdam ofzo?

• MediaZoo
  • Laatst online: 17:45
ik ben er laatst geweesd.

in alkmaar staan alleen routers de server's staat in amsterdam.

• Kman
Quicknet werkt bij mij inmiddels weer. De quicknet.nl site is ook weer in de lucht, met deze melding:
Geen verbinding in Noord-Holland door aardschok (opgelost)
Betreft: Quicknet
Ticket:
Starttijd: 9 september 2001 09:00 uur
Eindtijd: 9 september 2001 14:30 uur
Impact: Op dit moment is het niet mogelijk om een verbinding te maken met het internet.
Oorzaak: De oorzaak ligt in de gevolgen van een aardschok die vanochtend heeft plaatsgevonden in Alkmaar en omgeving.
Dus toch wel de aardschok.

• MediaZoo
  • Laatst online: 17:45
mja maar 1 ding is wel super vaag als die aardschok om 9.00 uur is geweest waarom had ik dan pas om 12.30 geen internet meer hebben ze zelf een storing veroorzaakt ofzo. ???

• Obeja
  • Niet online
Die aardschok is gewoon een lulsmoes geweest. Het is nu maandag (The day after) en het is nu ook weer kut. De site is niet bereikbaar, de helpdesk krijgt teveel telefoontjes. 'Of ik het later nog een keer wil proberen'
Krijg dus gewoon geen verbinding met m'n kabeltje.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:20

Ankh

.Howdy

ze hebben gewoon vette problemen..

en lekker kut.. heb ik een dag vrij van school, ik denk jipppie internetten nee hoor.. ligt de kabel er weer van af... :( volgens mij ligt het probleem bij multikabel/web check maar eens hun kanaal op de tv... geen teletekst en allen zenders staan daar lekker verkeerd.... |:(

ik heb wel een IP maar kan niks doen.. DAMN.. en modem doet he ook gewoon.. volgens mij een leuke router naar de maan.. door de naschok in alkmaar.....

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:20

Ankh

.Howdy

jippie hij doet het weer op mijn eigen pc.. :P

kan ik pa's pc ook wel weer uit
Pagina: 1