Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:00
Wat een volledig kansloze onderneming is die belastingdienst toch.

In februari te laat mijn omzetbelasting betaald. Twee dagen te laat wel te verstaan. Ik voelde de boete natuurlijk aankomen, maar ok, eigen schuld, ik was te laat.

Maar nu begint het....

Dan krijg je dus een brief voor een betalingsachterstand van het originele bedrag (ongeveer 10k) + 290 euro. Maar, ik heb dat originele bedrag al overgemaakt. Dus ik maak de 290 euro over.

Vervolgens krijg ik een brief dat er 290 euro betaald is en ik nog 9.7k moet betalen.

Bel de belastingtelefoon, "ja meneer ik zie uw betaling maar dat is op een verkeerd kenmerk". Eh wacht even, jullie hebben een NIEUW kenmerk aangemaakt voor het originele bedrag + boete, ja dat klopt meneer.
Ok maar het is duidelijk dat het originele bedrag is betaald, op het eerste kenmerk, dus boek dat gewoon af..."dat kan niet meneer". Ok mevrouw, maar wat doen jullie dan met het geld, we zijn drie weken verder en het is ook niet teruggestort..."Dat kan even duren". Dus na ga ik nog een boete krijgen voor het te laat betalen van de 2e aanslag omdat jullie niet kunnen afboeken? "Ja die kans bestaat meneer". Hoe kan ik dat voorkomen? "Dan moet u schriftelijk bezwaar maken tegen de 2e aanslag, dat kan via Postbus 100".

Op dit punt heb ik uit frustratie de hoorn erop gegooid. Uiteraard schriftelijk bezwaar ingediend. Boete nummer 2 gekregen en na nog 3 belletjes en 2 maanden verder is de 2e boete kwijtgescholden en is het uiteindelijk verrekend...

Maar ff serieus wat een ballentent, er hebben 3 mensen een half uur aan de telefoon gezeten, er is een schriftelijk bezwaar verwerkt, terwijl al die tijd medewerkers konden zien dat de betaling op hun rekening stond.

Vinden ze het gek dat ze personeelstekort hebben? Dit had in 5 minuten gefixed moeten zijn.

Ik kan hier helemaal uit mijn plaat gaan, lost niets op, maar het is een compleet incapabele organisatie, zover is duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Voelt wel lekker, snap ik. En volgende keer betaal je wel op tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
Wellicht. Maar het system is volledig automatisch en rigide. Die 2e boete is volkomen onterecht. Het kost megaveel geld en tijd voor een organisatie doe meer moet doen met minder mensen. Het laaghangend fruit hangt voor het oprapen. Ik vind het vooral triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-07 08:14
En het doel van je topic?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:23
Zichzelf eraan herinneren dat hij nu een maandelijks terugkerend agenda item maakt en zo zorgt dat hij vanaf nu op tijd betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
Zichzelf eraan herinneren dat hij nu een maandelijks terugkerend agenda item maakt en zo zorgt dat hij vanaf nu op tijd betaalt.
<knip> Onvriendelijk en op de man.
En het doel van je topic?
Dit is tweakers. Dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die me kunnen uitleggen waarom de belastingdienst niet gewoon een bedrag kan afboeken (match op bedrag, rekeningnummer, kenmerk) als bedrijven dat al 20 jaar kunnen. Kan me niet een de indruk onttrekken dat het bewust is. Sterker nog, er is al jurisprudentie die deze praktijken bestraft, maar ze blijven het doen omdat bijna niemand zin heeft om hiervoor te procederen. Zelfs de 3% mag volgend de rechter niet opgelegd worden zonder eerst een herinnering te sturen...

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 02-04-2024 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja, dat je meteen een boete krijgt wil zeggen dat het niet je eerste keer is + over het algemeen betalen de meeste bedrijven ieder kwartaal en zijn het volgens mij vooral de wanbetalers die per maand moeten betalen.

Ik zou wat aan je workflow gaan doen om niet onnodig jouw en ons gemeenschapsgeld te verspillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
Ik betaal per kwartaal, waar staat dat ik per maand betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
Februari is BTW over Q4 vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
OriginalFlyingdutchman schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:07:
Ik betaal per kwartaal, waar staat dat ik per maand betaal?
Omdat je het hebt over februari wat geen normale betaalmaand is bij kwartaalbetaling

Maar je bedoeld dus de betaling van 4e kwartaal 23 die in januari betaald had moeten zijn?
Ja dus

[ Voor 18% gewijzigd door Leipo op 02-04-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
<knip> onvriendelijk, op de man.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 02-04-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:23
<knip> Laat je niet uit de tent lokken.Want zo'n tip is alleen maar makkelijk en flauw. Verder met @Leipo.

[ Voor 23% gewijzigd door Ardana op 02-04-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Wacht even: betreft het een bv? Eenmanszaken moeten 31jan betaald hebben (wat ik zelf ben vandaar mijn info). Bv’s hebben andere betaaldatums zeker

<knip> Laat je niet uit de tent lokken.

[ Voor 60% gewijzigd door Ardana op 02-04-2024 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:17
ooit met grote dingen gewerkt ( :+ ) ? de belastingdienst verwerkt blijkbaar zo'n 62 MILJArD aan BTW in een jaar (cijfer 2021). Dat is dus per maand al 5 miljard euro. Je begrijpt toch zelf wel dat zo'n systeem alleen kan werken als het vergaand geautomatiseerd is hoop. ik? keerzijde is dat het niet flexibel is. Gelukkig maar, dan moet de BD ineens 5x zoveel. mensen hebben etc. (en die zijn er helemaal niet,/zoals je zelf al. fijntjes opmerkte)

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 02-04-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
Jij doet het fout en dan is de Belastingdienst het probleem?

Dit is echt geen topic waard hoor.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:17
OriginalFlyingdutchman schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:06:
[...]
<knip>

[...]

Dit is tweakers. Dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die me kunnen uitleggen waarom de belastingdienst niet gewoon een bedrag kan afboeken (match op bedrag, rekeningnummer, kenmerk) als bedrijven dat al 20 jaar kunnen. Kan me niet een de indruk onttrekken dat het bewust is. Sterker nog, er is al jurisprudentie die deze praktijken bestraft, maar ze blijven het doen omdat bijna niemand zin heeft om hiervoor te procederen. Zelfs de 3% mag volgend de rechter niet opgelegd worden zonder eerst een herinnering te sturen...
aaah het is nu een complot om centjes te schrapen bij de eerlijke hardwerkende Nederlander? :z je houdt niet van de BD dat is duidelijk, maar doe jezelf een plezier en laat dit soort luchtfietserij gewoon gaan.Tuurlijk doen ze dit express... toch weer lekker 250 euro extra binnengehaald, kassa! /s

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 02-04-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

OMD

Leipo schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:13:
[...]

Wacht even: betreft het een bv? Eenmanszaken moeten 31jan betaald hebben (wat ik zelf ben vandaar mijn info). Bv’s hebben andere betaaldatums zeker

Maargoed ik laat het hierbij. TS wil alleen ff lekker ventileren en als hij aan de telefoon net zo reageert als hier en ook niet alle info geeft dan snap ik wel dat het niet soepel loopt (net als dit topic :P )
Je hebt 1x de mogelijkheid tot te laat betalen. Dat is dan de 7e van de volgende maand. Dat is alleen als je de vorige aangifte op tijd hebt betaald.

Hoe hij aan de 14e komt is mij een raadsel. Coulancerermijn is 7 dagen na uiterste betaaldatum en die is volgens mij de 31ste (althans voor mij wel)

https://www.belastingdien...20van%20%E2%82%AC%205.514.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het forum is niet bedoeld voor ranten. Daarom gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.