elke dag opnieuw inloggen in outlook bij outlook.com account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 19:57
Sinds kort (1 a 2 weken) heb ik dagelijks zodra ik outlook start (applicatie op laptop) dat ik opnieuw moet inloggen bij outlook voor mijn @outlook.com mail adres, het gaat dus om de windows desktop app.
Mijn andere domeinen (imap + gmail) binnen outlook hebben geen problemen, enkel dus mijn outlook account geeft een error dat het wachtwoord vereist is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3DeVgscoPvo162wNm_l-vHUOXw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eDzAS3Ko7MW5G6SBT9MHnsle.png?f=user_large

Na op de link geklikt te hebben werkt het weer, maar na een tijdje (meestal de dag erna dus, soms eerder) moet ik weer opnieuw inloggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RrTBBwOdFMWZy1RUxOE-9kG5qo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k6C1oxkbFHLRDdZMq3BKFEFN.png?f=user_large

Op al mijn andere microsoft apps ben ik wel gewoon nog ingelogged en wordt nergens om een nieuwe login gevraagd.

Heb het account al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd, zonder resultaat. Uitgelogged van MS en opnieuw ingelogged ook dat baat niet, outlook blijft dagelijks een melding geven.

Iemand een idee/tip hoe dit op te lossen of waarom dit gebeurd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:16

EvH

Ik heb zelf outlook 2016 en de login popups kwamen telkens sneller en sneller. Outlook sluiten (zonder wachtwoord ingeven o.i.d) loste dit probleem ook op, maar werd irritant en onwerkbaar.

Nieuw outlook profiel aanmaken loste voor mij het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
2FA toevallig ingesteld? Dan moet je een app wachtwoord gebruiken in plaats van je wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
ja 2fa, heeft altijd gewerkt en is spontaan ermee gestopt.
een app ww is volgens mij niet nodig omdat outlook de app originele app voor je@outlook.com/miceosoft account / adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Dit... wat jij omschrijft gebeurt inderdaad sinds een paar weken. Sinds het moment dat ze MFA vernieuwd hebben. :')

Het probleem is; ik ben er zelf ook (nog) niet achter maar de irritatie stijgt wel. (In de org waar ik werk en de IT Manager ben :+).

Alleen in mijn geval gaat het gewoon om een 365 BP tenant.

[ Voor 10% gewijzigd door Tweakez op 02-04-2024 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bondje33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11-2024
Klopt inderdaad. Sinds paar weken hetzelfde: steeds opnieuw moeten inloggen.
Heb nu de vraag maar gesteld onder 'help' in New Outlook en kreeg binnen een kwartier dit antwoord:

Hello,
Thank you for contacting Outlook In-App Support. My name is Dany, and I shall assist you.
I hope you are doing well.

We have received your response and are researching resolutions for the same. Kindly, give us some time and we shall get back to you.

Het zal dus wel een bekend probleempje zijn waar ze een oplossing voor zoeken. Even afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bondje33
Het antwoord is binnen

Thank you for your patience, Eric.

Apologies for the delay. Due to a technical issue, we were unable to respond to you within the stipulated time. Hoping for your understanding and co-operation in this scenario.

Thank you for your interest in the new Outlook application. We have noted that you are experiencing issues with the app not saving your account's authentication, resulting in multiple logins. We apologize for any inconvenience this may have caused. To address this issue, we suggest updating the new Outlook app. Please follow the instructions below to proceed with the update:
Note: Before beginning, you may want to copy and paste this response into Notepad or Word, as Outlook will need to be closed.

- Please close the new Outlook application.
- Navigate to the Start menu, search for 'Command Prompt', right-click on it, and choose 'Run as Administrator'.
- Copy and paste the following command into the Command Prompt and press Enter:
olk.exe /force-update

Note: Ensure there is a space between "olk.exe" and "/force-update".

After completing these steps, open the new Outlook and attempt to authenticate your account once more.

Upon investigation of your inquiry, it has been determined that the current iteration of the New Outlook does not yet facilitate the addition of POP accounts. This capability is anticipated to be integrated in a forthcoming update, for which the release date has not been established. Presently, the New Outlook supports a specific array of account types, detailed at the following resource:

[Supported account types in the New Outlook](https://learn.microsoft.c...d/supported-account-types)

Your understanding is greatly valued during this period of enhancement. Our team is actively expanding the features of the New Outlook. For additional information, please consult the link below:

[Getting started with the New Outlook for Windows](https://support.microsoft...60-49b2-a98b-ba7822bc7627)

For those whose previous emails are archived within a PST file, the recommendation is to utilize the Classic version of Outlook until such time as POP and PST functionalities are incorporated into the New Outlook. Should you opt to engage with the New Outlook presently, it is advised to proceed using IMAP, and revert to the Classic version for access to historical emails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
@bondje33
Heeft de gebonden oplossing ook bij jou gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bondje33
rob3rt schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:28:
@bondje33
Heeft de gebonden oplossing ook bij jou gewerkt?
Nee, het heeft niet gewerkt.

Ik weet nu wel, na een telefoontje met KPN helpdesk, dat mijn smtp poort op 587 moet staan, in plaats van 465 waar hij nu op staat, maar ik kan dat niet aanpassen in de instellingen van 'Het nieuwe Outlook'. (Als ik op manage klik) Ik zou waarschijnlijk mijn hele account moeten weggooien en opnieuw instellen. Dat zou geen probleem moeten zijn, maar ik heb mappen met e-mails gearchiveerd waarvan ik twijfel of deze terug zullen gaan komen.

Misschien kun jij even checken welke smtp poort je gebruikt? 587 of 465 ?

[ Voor 4% gewijzigd door bondje33 op 04-04-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
bondje33 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:59:
[...]

Nee, het heeft niet gewerkt.

Ik weet nu wel, na een telefoontje met KPN helpdesk, dat mijn smtp poort op 587 moet staan, in plaats van 465 waar hij nu op staat, maar ik kan dat niet aanpassen in de instellingen van 'Het nieuwe Outlook'. (Als ik op manage klik) Ik zou waarschijnlijk mijn hele account moeten weggooien en opnieuw instellen. Dat zou geen probleem moeten zijn, maar ik heb mappen met e-mails gearchiveerd waarvan ik twijfel of deze terug zullen gaan komen.

Misschien kun jij even checken welke smtp poort je gebruikt? 587 of 465 ?
Outlook.com adressen maken gebruik van exchange, daar kun je geen server gegevens van opgeven of opzoeken zover mij bekend.

Voor de andere IMAP accounts gebruik ik poort 587, echter alle (uitgaande) poorten staan hier gewoon open, zowel 25, 587 als 465 kan ik gebruiken om te verbinden met de uitgaande smtp server.

Hoe had je een support bericht ingestuurd, want die optie kan ik dus niet vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier B
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09-2024
Hey,

Heb je al een oplossing gevonden? Heb ongv een maand geleden hetzelfde probleem gehad, maar na een update was het weg. Nu weer hetzelfde gelazer, telkens als ik aanmeld bij het account en een mail aanklik wordt ik uit het account gegooid en moet weer opnieuw aanmelden.

Grt,
Olivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
nee geen oplossing gevonden en probleem is nog steeds aanwezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Laatst online: 01-06 11:47
ik heb hier ook last van, het is nu zelfs zo erg dat ik alle mail maar via mijn mobiel moet lezen. Als ik op de pc outlook open blijft ie zichzelf afsluiten. Super frustrerend. Terug naar de oude versie kan ook niet meer.
Onduidelijk wat hier het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mijn ma heeft hier ook last van met de "New Outlook" app op Windows 11.

Start goed op maar zodra ze een e-mail wilt openen om te lezen komt er een melding van "geen toestemming". Ik heb als workaround maar gewoon Mozilla Thunderbird geïnstalleerd en een app-password daarvoor aangemaakt. M'n moeder is weer blij.

Ik ervaar zelf overigens iets soortgelijks bij de Xbox App.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2oUt0XgMao-HPMq6-zKORGs9Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XJHVqcmiZcwIQbUckBu4vfNJ.png?f=fotoalbum_large

Dan klik ik op "Nu oplossen" maar gebeurt er verder niets. Melding verdwijnt totdat ik verder ga navigeren in de app en komt dan weer terug.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Laatst online: 18:16

EvH

mijn oplossing:

Start Command Prompt:
code:
1
reg add HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\AutoDiscover /t REG_DWORD /v ExcludeExplicitO365Endpoint /d 1

Bovenstaande werkte voor mij, sindsdien is het weg in Outlook 2016.

info: https://medium.com/jj365/...-to-office365-352dd29de65
info: https://answers.microsoft...d1-45c8-9f14-87e268713cc0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
EvH schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:53:
mijn oplossing:

Start Command Prompt:
code:
1
reg add HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\AutoDiscover /t REG_DWORD /v ExcludeExplicitO365Endpoint /d 1

Bovenstaande werkte voor mij, sindsdien is het weg in Outlook 2016.

info: https://medium.com/jj365/...-to-office365-352dd29de65
info: https://answers.microsoft...d1-45c8-9f14-87e268713cc0
Ik heb het gedaan, nu afwachten of het inderdaad weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
helaas, dit werkt dus ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
voor mij ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23
Bij mij deed dit probleem zich voor in Edge t.b.v. het synchroniseren. En dat is gekomen sinds de update ronde Maart waarin ze al die aanpassingen t.b.v. EU DSA hebben doorgevoerd. Soms gewoon elke keer als ik mijn browser startte moest ik opnieuw aanmelden. Om gek van te worden.

Uiteindelijk deze week Edge buiten de deur gezet. Meteen heel mijn Microsoft account uitgefaseerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
outlook zit gewoon in mijn startbalk dus aan windows gekoppeld? Terugzetten naar de oude versie kan trouwens ook niet meer.

Het is wel echt mega irritant jammer dat oplossingen die aangedragen worden voor mij en anderen niet lijken te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:27
Je zou eens bij je Windows settings moeten kijken onder de Account instellingen.
Kans is dat hij daar tussen staat, even verwijderen daar en dan in Outlook opnieuw aanmelden. Hij zou dan moeten blijven.

Hij kan ook onder de Windows Credentials staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Duke of Savage schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:49:
Je zou eens bij je Windows settings moeten kijken onder de Account instellingen.
Kans is dat hij daar tussen staat, even verwijderen daar en dan in Outlook opnieuw aanmelden. Hij zou dan moeten blijven.

check dat ga ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Duke of Savage schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:49:

Dat had ik al gedaan, verwijderd dit had geen effect op het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
rob3rt schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:25:
[...]

Dat had ik al gedaan, verwijderd dit had geen effect op het probleem.
frustrerend, kan het te maken hebben dat we op windows 10 zitten en ze eigenlijk iedereen op windows 11 willen hebben? Mijn pc (8jaar oud) lijkt windows 11 overigens niet te ondersteunen. Windows 10 wordt nog tm 2025 ondersteund dan komt het te vervallen begreep ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:19

nelizmastr

Goed wies kapot

taurus0205 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:20:
[...]

frustrerend, kan het te maken hebben dat we op windows 10 zitten en ze eigenlijk iedereen op windows 11 willen hebben? Mijn pc (8jaar oud) lijkt windows 11 overigens niet te ondersteunen. Windows 10 wordt nog tm 2025 ondersteund dan komt het te vervallen begreep ik
Dat klopt. Windows versies hebben traditiegetrouw 10j ondersteuning en dan is het klaar. Windows 11 vereist een PC uit 2018 (technisch, dwz met een Intel 8e generatie of AMD Ryzen 2000 of nieuwer) of nieuwer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat het met windows 10 te maken heeft. Hier sinds enkele maanden een verse windows 11 install en ik krijg hetzelfde venster als in de topic start. Zelfs als ik gebruik maak van de windows store komt dit naar voren. Iets met de accounts afhandeling gaat dus fout.

[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-05-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
ik zit al op windows11, dus dat is ook niet de oorzaak.
En is inderdaad niet alleen outlook, mijn edge browser geeft ook regelmatig aan dat ik niet ben ingelogged.

[ Voor 50% gewijzigd door rob3rt op 23-05-2024 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
rob3rt schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:26:
ik zit al op windows11, dus dat is ook niet de oorzaak.
En is inderdaad niet alleen outlook, mijn edge browser geeft ook regelmatig aan dat ik niet ben ingelogged.
Check.
Qua browser gebruik ik Opera, dat vind ik echt een fijne browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:28
Nog niemand een oplossing gevonden hiervooor? Het is wel erg irritant inmiddels. Ik kan er ook geen vinger opleggen wanneer het mis gaat of wel goed gaat. Soms werkt het gewoon, vaak niet. Bij alle office apps overigens, niet alleen outlook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17

Adjo

my first vectrex...

reiniero schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:14:
Nog niemand een oplossing gevonden hiervooor? Het is wel erg irritant inmiddels. Ik kan er ook geen vinger opleggen wanneer het mis gaat of wel goed gaat. Soms werkt het gewoon, vaak niet. Bij alle office apps overigens, niet alleen outlook.
Ik had het ook, heb dit weekend het register gewijzigd en daarmee helemaal vernaggeld. 8)7 Waardoor mijn winwows helemaal niet meer opstartte (zwart scherm na biosstart).
Gevolg: noodgedwongen een system backup van een paar maanden geleden teruggezet.

Heeft wat tijd gekost, maar vooralsnog heb ik het probleem niet meer. Ik blijf netjes aangemeld in Outlook en Office, terwijl ik wel alle updates heb geïnstalleerd (sinds de vorige system backup).
Kortom ik kan niet de oorzaak aanwijzen, maar heb wel een oplossing gevonden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Adjo op 01-07-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robster31
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-07-2024
Windows mail en windows outlook (new) zijn 2 verschillende applicaties, bij mij in de taakbalk/startscherm stond nog een snelkoppeling om de mail-versie te openen, dan kom je dus wel in outlook terecht, maar met genoemde inlog problemen, ik heb de snelkoppelingen nu vervangen door windows outlook (new) en open het programma nu via deze weg, en ik krijg geen melding meer

Edit: het probleem is alsnog terug |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Robster31 op 03-07-2024 15:42 . Reden: oplossing werkte tijdelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs55
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-07-2024
Nog steeds geen oplossing voor dit irritante probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
nee, probleem treedt nog steeds dagelijks op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
rob3rt schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:41:
nee, probleem treedt nog steeds dagelijks op
hier ook alleen lijkt het minder frequent te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob3rt
heb uit eindelijk mijn systeem herinstalleert en toen was het weg (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
ik zag en melding staan dat min instellingen verouderd zijn. Even gekeken bij instellingen en daar staat iets dat je, je account moet koppelen ofzo. Dat gedaan nu. Nu lijkt de isseus verholpen. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
ik ben bang dat het probleem weer terug komt, heb toen ook alles geprobeerd en ontkoppelt en gekoppeld etc maar niets bleek te helpen en het probleem kwam gewoon weer terug.
Mijn laptop is week of 2 geleden herinstalleert en tot nu toe werkt het nog, maar eerlijk gezegd verwacht ik nog steeds dat ook bij mij het probleem weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:28
Sinds vorige week heb ik dit probleem niet meer gehad. Wat ik gedaan heb: Bij onedrive instellingen de PC ontkoppelen, pc herstarten en opnieuw koppelen/inloggen. Of dit een blijvende oplossing is weet ik nog niet, maar voor nu werkt het gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob3rt
Bij mij is na mijn herinstallatie het probleem inmiddels weer terug.

Naast outlook, heeft ook edge en defender last van dit probleem dat je je opnieuw moet identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb ook sinds een tijd dat ik met zowel Outlook (365 abonnement) als Edge zeer geregeld moet inloggen.
OneDrive logt wel keurig in en Defender gaat tot nu toe ook goed.

Ik vond deze pagina via Google. Nog niet getest of het werkt daar ik Edge eigenlijk niet gebruik, want ik gebruik Google Chrome als browser. En e-mail check ik normaliter op mijn iPhone of iPad.

https://answers.microsoft...fe-4d1c-a806-1b04dbc4cf04

Het lijkt erop dat het een issue met het Windows Register is.

[ Voor 5% gewijzigd door SandsOfArrakis op 15-09-2024 08:59 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1