Toon posts:

bas regeling

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is er ook een programatje waar ik de bas mee kan regelen???
zoja waar kan ik hem downloaden of hoe het hij

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 13:41 schreef herco het volgende:
is er ook een programatje waar ik de bas mee kan regelen???
zoja waar kan ik hem downloaden of hoe het hij
welke bas, waarvan? geluidskaart? mp3? wav? je tv? je walkman?

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 13:44 schreef froppie het volgende:

[..]

welke bas, waarvan? geluidskaart? mp3? wav? je tv? je walkman?
tssss... wat doe je nou dom.. de bas van zn broodrooster natuurlijk :+

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

kan het niet met je windows mixer?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Even de stomme replies weggehaald. Even voor de duidelijkheid, geen ge-UTFS in deze draad.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
windows mixer, geavanceerde volumeregelingen aanzetten (menu bestand) en dan kun je op het knoppie geavanceerd onder de schuif klikken, daar kun je lage en hoge tonen aanpassen

bass = laag ;)

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Op zondag 09 september 2001 18:32 schreef ikbenveldmuis het volgende:
windows mixer, geavanceerde volumeregelingen aanzetten (menu bestand) en dan kun je op het knoppie geavanceerd onder de schuif klikken, daar kun je lage en hoge tonen aanpassen

bass = laag ;)
En als dat niet werkt pak je Winamp kun je je geluidskaart helemaal over de zeik mee krijgen.

PGEQRZEM

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 09 september 2001 20:45 schreef MARTIJN_ het volgende:

[..]

En als dat niet werkt pak je Winamp kun je je geluidskaart helemaal over de zeik mee krijgen.
Ja, stuurt ie uitgangsvoltage dat eigenlijk 10 x te hoog is :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 09 september 2001 18:32 schreef ikbenveldmuis het volgende:

bass = laag ;)
bij mijn geluidskaart kan dat niet :r

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 09 september 2001 20:54 schreef dreeke het volgende:

[..]

bij mijn geluidskaart kan dat niet :r
Mjah...komt ervan he, als je een arma sloeber bent die geen geld heeft voor iets goeds >:)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op zondag 09 september 2001 20:46 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, stuurt ie uitgangsvoltage dat eigenlijk 10 x te hoog is :D
Volgens mij is dat niet je geluidskaart, sterker nog, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Je kan namelijk je master volume heel erg zacht zetten, en dan in Winamp de preamp op +20 dB, zodat het uiteindelijke signaal zelfs zachter is dan normaal, en dat ie toch heel erg vervormt. Volgens mij is het softwarematig clippen dat je hoort.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 09 september 2001 21:13 schreef Jag het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet je geluidskaart, sterker nog, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Je kan namelijk je master volume heel erg zacht zetten, en dan in Winamp de preamp op +20 dB, zodat het uiteindelijke signaal zelfs zachter is dan normaal, en dat ie toch heel erg vervormt. Volgens mij is het softwarematig clippen dat je hoort.
Is ook zo, maar in een bepaald gebied willie ook te veel uitsturen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

aiaiaiai, merk wel dat de meeste weinig verstand hebben van audio....
Voor muziek is een simpele geluidskaart voldoende,
DSP ertussen, alles vlakken met gebruik van een spectrum analyzer. En dan op je eindversterker de bas regelen. Dan heb je een perfecte sound.
Maar ga me niet vragen wat een dsp unit kost. :P
Dit is wel DE manier om goed geluid te krijgen.
Al die dure geluidskaarten waar je niks aan hebt. :(
Ik heb een oude isa kaart die gewoon van ca 15-20000hz een goed bereik heeft. Is voldoende voor alles. Je luidsprekers en je versterker zijn veeeeeeeeel belangrijker.
Dus sluit gewoon je geluidskaart aan op een goede stereo ofzo, geeft al een heel aardig effect zonder dat t mega veel kost gelijk.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 21:21 schreef julesz het volgende:
Met zo'n zinnetje begint meestal een bericht vol onzin...
DSP ertussen, alles vlakken met gebruik van een spectrum analyzer. En dan op je eindversterker de bas regelen. Dan heb je een perfecte sound.
Ja hoor, een bericht vol onzin :)

Dan heb je geen perfecte sound, dan heb je zo'n beetje alles verneukt wat er te verneuken viel. |:(
Ik heb een oude isa kaart die gewoon van ca 15-20000hz een goed bereik heeft. Is voldoende voor alles. Je luidsprekers en je versterker zijn veeeeeeeeel belangrijker.
Reutel... :r
Dus sluit gewoon je geluidskaart aan op een goede stereo ofzo, geeft al een heel aardig effect zonder dat t mega veel kost gelijk.
Wat heeft dit nou eigenlijk met de bas regeling van een geluidskaart te maken?

Tsjee, die lachebekjes zijn geinig zeg. B-)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Op zondag 09 september 2001 22:33 schreef froppie het volgende:

[..]

Met zo'n zinnetje begint meestal een bericht vol onzin...
[..]

Ja hoor, een bericht vol onzin :)
lol, dat dacht ik ook, het het klopt ook >:)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 09 september 2001 21:21 schreef julesz het volgende:
Zo beginnen meestal de mensen die vinden dat ze heel veel weten en veel beter zijn dan de rest :r
Bullshit. Een Hercules Game Theater XP klinkt veel beter dan een SB Live of TerraTec Dmx xfire.
Maar ga me niet vragen wat een dsp unit kost. :P
Dit is wel DE manier om goed geluid te krijgen.
Ja, doe er ff nog een heel electronisch circuit tussen, lekker bevorderlijk voor de kwaliteit.

Als je een goede set hebt, dan word je muziek weergegeven zoals het hoort, met een kleine verandering (positief als je hebt gekozen wat jij lekker vind klinken) door het karakter van de speakers, versterker enz.
Ik heb een oude isa kaart die gewoon van ca 15-20000hz een goed bereik heeft. Is voldoende voor alles.
Ja, kan me voorstellen als je nooit wat anders heb gehoord. Moet haast wel als je zelf achter deze uitspraak staat.
Je luidsprekers en je versterker zijn veeeeeeeeel belangrijker.
Alweer bullshit. Als je bron niet goed klinkt, dan kan je doen en draaien en bijstellen wat je wilt, maar het blijft brak. Dus je hebt gewoon een goede bron nodig.

Conclusie : ga ff lekker anders interessant proberen te doen.

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Ow, genoeg geflamed heen en weer.

Ik moet het een beetje voor hem opnemen. Een DSP kan idd echt wel helpen om een hele grote verbetering te geven. Die kan je namelijk goed gebruiken om je set vlak te EQ-en. Maar vooral ook om op je luisterpositie een goede response te hebben. En een ruimte heeft echt veel invloed op het geluid. Interessant artikel over het gebruik van een EQ in een high end installatie: Link naar het zeer interessante artikel

• JT

JT

VETAK y0

Ik zal NOOIT een eq of dsp of wat dan ook gebruiken. Als ik een high end installatie koop, dan richt ik mijn kamer daarop in. Ik wil m'n geluid hebben zoals het er uit HOORT te komen, want daar koop ik het voor, niet om he te beluisteren zoals mijn eq het maakt.

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op zondag 09 september 2001 23:22 schreef JT het volgende:
Ik zal NOOIT een eq of dsp of wat dan ook gebruiken. Als ik een high end installatie koop, dan richt ik mijn kamer daarop in. Ik wil m'n geluid hebben zoals het er uit HOORT te komen, want daar koop ik het voor, niet om he te beluisteren zoals mijn eq het maakt.
Denk je nou echt dat jij het geluid hoort zoals het "hoort" te zijn :? Je hoort het zoals het misvormd is door de ruimte. Als je een goede EQ gebruikt (lees dat artikel nou maar eens), hoor je juist het geluid zoals het "hoort".

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 09 september 2001 23:32 schreef Jag het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat jij het geluid hoort zoals het "hoort" te zijn :? Je hoort het zoals het misvormd is door de ruimte. Als je een goede EQ gebruikt (lees dat artikel nou maar eens), hoor je juist het geluid zoals het "hoort".
Dus een EQ doet wat aan de akoestiek van de ruimte ? En nogmaals : ik wil horen wat ik koop, daar koop ik het voor. Ga ik high end kopen voor 10000 piek ofzo, dan luister ik het eerst thuis voordat ik het koop. Dus ik koop wat het best klinkt in mijn kamer.

En dat artikel is te lang om nu nog te lezen, komt morgen wel :)

En nee, je hoort het geluid niet zoals het hoort. Maar dat heb ik ook niet gezegd. Ik zei 'zoals het eruit hoort te komen' en hoe ik dat definieer ? Ik luister in m'n kamer, en als ik een set op basis daarvan uit kies, dan hoort het er zo uit te komen. Snap what I mean ?

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op zondag 09 september 2001 23:38 schreef JT het volgende:

[..]

Dus een EQ doet wat aan de akoestiek van de ruimte ? En nogmaals : ik wil horen wat ik koop, daar koop ik het voor. Ga ik high end kopen voor 10000 piek ofzo, dan luister ik het eerst thuis voordat ik het koop. Dus ik koop wat het best klinkt in mijn kamer.
Ja, wel in de zin van dat het problemen van resonanties en dergelijken op kan lossen. Een kamer doet een speaker echt heel erg anders klinken, ook al heb je die speaker speciaal op je kamer uitgezocht. En dan kan je corrigeren met een EQ. Maar lees dat artikel (ten minste het eerste deel) maar eens.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 23:41 schreef Jag het volgende:

[..]

Ja, wel in de zin van dat het problemen van resonanties en dergelijken op kan lossen. Een kamer doet een speaker echt heel erg anders klinken, ook al heb je die speaker speciaal op je kamer uitgezocht. En dan kan je corrigeren met een EQ. Maar lees dat artikel (ten minste het eerste deel) maar eens.
FF een noot:
De EQ waar Jag het over heeft kan worden afgeregeld met een meet-microfoon. De EQ maakt zelf roze ruis waarvan hij weet hoe het eruit moet zien. Via een meet-mic controleert hij dan of dategene wat hij hoort in de kamer klopt met wat hij hoort te horen. De EQ regelt dan _zichzelf_ zodanig af dat het systeem een 'platte' response geeft.

Op die manier kan ik me het nut van een EQ wel voorstellen (al staat het idee van nog een keer AD/DA me wel tegen.

Met de hand afregelen is voor een audiofiel niet te doen en zal alleen maar ergernis geven tot uiteindelijk het apparaat met grof geweld en glasgerinkel uit de kamer wordt geholpen.

Maar om de klank van de opname aan te passen... link. Hoe weet je wat de opnamen piepels fout gedaan hebben en wat echt zo klonk? Ik denk dat je dan al snel onbewust een voorkeur gaat doordrukken. En of dat goed is weet ik niet.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als jullie nou gewoon ff zeggen waar die gast een gratis equalizer progje kan downen, ipv. dat beidehand gedoe eromheen. Die gast kan natuurlijk niet de bass regelen met de windows mixer (anders opent hij het topic niet, hij is tenslotte geen kind meer.)

En bij de pc boeit het vaak niet zo hoe natuurgetrouw het geluid klinkt, als je gewoon games speelt. Dan is het wel lekker om de bass ff lekker op te krikken, bij films kan dat ook weleens meerwaarde bieden.

Of als je van die trance luisterd met zo'n vieze 100Hz bass beat is het handig de 80Hz - 120Hz tonen een beetje weg te filteren. Maargoed, de meeste vinden het belangrijker offtopic te gaan.

Zelf heb ik dit zoekresultaat gevonden (ik wil eigenlijk ook wel een 8 bands equalizer, of iets in die richting).
Mooi ding is dit, nog 20 bands ook. En zonder gedoe, gewoon precies wat je wilt, zonder extra fritsfrats.

http://members.aon.at/grxpage/
RTEQ is a free equalizer you can download at any time and make as many copies as you want, you even get its source code.
Lief he!

Jammer, dat dat niet eerder is gebeurt. Een beetje slechte prestatie, dat er gewoon 20 post op een topic komen terwijl de topicstarter daar nog nieteens mee geholpen is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Amen :7

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 10 september 2001 12:42 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Ja, jij gaat ook nooit offtopic |:( :Z

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

uhm
ik post geen onzin, ik heb alleen heel wat ervaring met het inbouwen van audio, zowel in huis situaties als in auto's
kga ook geen onzin uitlaten over dingen die ik niet weet
met een dsp vlak als je het ware alle tonen.(als je wil) en zo heb je dan het geluid wat is zoals het moet zijn. en daar doelde ik op. En vaak zijn de luidsprekers en de versterker de boosdoeners van het ""slechte"" geluid. Dat wou ik meedelen. Meer niet. Nie gelijk boosworde :9
Een dsp is overigens digitaal. Lijd je signaal geen verlies op.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 17:03 schreef julesz het volgende:
Een dsp is overigens digitaal. Lijd je signaal geen verlies op.
Hum. Dat het digitaal is betekent niet dat het geen verlies geeft. Er wordt toch weer AD en DA gedaan, dus verlies/vervorming is er, punt uit. :)

Ik zou het alleen niet zo toepassen zoals je in eerste instantie voorstelde. Een slecht signaal goed maken is altijd fout. Je kunt hoogstens een goed signaal aanpassen aan de apparatuur en ruimte waar het afgespeeld wordt.

Als de bron van een signaal niet goed is, dan is alles wat je er daarna mee doet versplide moeite. Als je bron goed is hoef je er niets meer aan te doen.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 10 september 2001 17:00 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, jij gaat ook nooit offtopic |:( :Z
Gaat erom dat het niet leuk is als iemand na 20 posts nog niet geholpen is. Voor de rest snap ik je punt niet.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 10 september 2001 17:39 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Gaat erom dat het niet leuk is als iemand na 20 posts nog niet geholpen is.
als hij gewoon ff naar google ofzo wsa gegaan en 'software equalizer' had ingetikt, dan wassie binnen 15 minuten klaar geweest....lijkt wel alsof dit forum steeds luier maakt.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ik wou er op doelen dat het dus niet volkomen juist is om je ingangssignaal te veranderen zegmaar. t ingangssignaal van je versterker dus.
Maar ik heb ooit s een sofwatre eq'tje gezien
weet alleen nou ff de naam niet meer |:(
Dat werkte wel okay. Als ik t weet dan post ik t nog ff.

• Jag

Jag

Op maandag 10 september 2001 18:16 schreef Yokozuna het volgende:
schijt. nahja, deze post is foutje...
Dan deleten we hem toch ff :).
Jammer, dat dat niet eerder is gebeurt. Een beetje slechte prestatie, dat er gewoon 20 post op een topic komen terwijl de topicstarter daar nog nieteens mee geholpen is.
Hehe, je hebt gelijk. Maar nu jij de arme jongen geholpen hebt, mogen we dan weer offtopic gaan Yokozuna :)?
Op maandag 10 september 2001 11:10 schreef froppie het volgende:

[..]

FF een noot:
De EQ waar Jag het over heeft kan worden afgeregeld met een meet-microfoon. De EQ maakt zelf roze ruis waarvan hij weet hoe het eruit moet zien. Via een meet-mic controleert hij dan of dategene wat hij hoort in de kamer klopt met wat hij hoort te horen. De EQ regelt dan _zichzelf_ zodanig af dat het systeem een 'platte' response geeft.

Op die manier kan ik me het nut van een EQ wel voorstellen (al staat het idee van nog een keer AD/DA me wel tegen.

Met de hand afregelen is voor een audiofiel niet te doen en zal alleen maar ergernis geven tot uiteindelijk het apparaat met grof geweld en glasgerinkel uit de kamer wordt geholpen.

Maar om de klank van de opname aan te passen... link. Hoe weet je wat de opnamen piepels fout gedaan hebben en wat echt zo klonk? Ik denk dat je dan al snel onbewust een voorkeur gaat doordrukken. En of dat goed is weet ik niet.
Wow, je hebt het artikel gelezen, wat goed * Jag klapt voor froppie

Maar idd, zelf op gehoor met een grafische EQ is hopeloos. Grafische EQ's zijn zoiezo hopeloos omdat je niet weet wat je aan het doen bent. Het lijkt als je naar de EQ kijkt, dat je een bepaalde curve hebt gemaakt (de curve die de knoppen maken), maar in werkelijkheid is de curve veel extremer. Als je 1KHz verhoogt, dan verhoog je 3 KHz namelijk ook.
Maar dat probleem heb je met deze EQ niet.

Opnames veranderen vind ik ook link. Je gaat idd de muziek aanpassen aan jouw smaak. Dat klinkt heel erg positief, maar ik weet precies hoe dat gaat, dat slaat door zoiets. Je gaat dan de muziek echt veranderen. Bovendien kan je niet meer gewoon naar relaxed naar je muziek luisteren. Stel je voor dat elke keer dat je een cd opzet (de cd in de lade doen vind ik al genoeg werk :P), dat je de EQ erbij moet pakken om de opname te gaan EQ-en. Niet echt meer ff relaxed een cd'tje opzetten.

De twee omzettingen van analoog naar digitaal en terug zijn idd jammer. En maken bovendien dat dit apparaat niet voor iedereen te gebruiken is. Als je namelijk het apparaat opneemt in een tape loop, dan gebruik je de converter niet maximaal. Die AD converter bereikt zijn digitale maximum pas bij een +21 dBu analoog ingangssignaal. Als je in je achterhoofd hebt dat het standaard nul niveau voor prof audio +4 dBu is, en voor consumenten audio -10 dBV (-8 dBu), dan snap je dat je met consumenten audio lang niet alles uit de converter haalt.
Je kan met een preamp het signaal wel een stuk hoger maken, maar dan zal je het signaal weer moeten verzwakken voordat het de power amp ingaat, anders gaan er dingen stuk. Kortom, niet erg handig in gebruik.

Maar het idee erachter is zeker leuk, en ook voor HiFi nuttig.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 21:14 schreef Jag het volgende:

Wow, je hebt het artikel gelezen, wat goed * Jag klapt voor froppie
Ja goed he :)
Maar het idee erachter is zeker leuk, en ook voor HiFi nuttig.
Het idee is helemaal handig in de auto, 's werelds moeilijkste luisterruimte. Ikke moete meer pegels..

• Jag

Jag

Op dinsdag 11 september 2001 19:22 schreef froppie het volgende:

[..]

Ja goed he :)
[..]

Het idee is helemaal handig in de auto, 's werelds moeilijkste luisterruimte. Ikke moete meer pegels..
Hehe, een ultracurve in een auto, lekker overkill. Het is maar goed dat je dat ding ook kan laten auto-EQ-en naar een bepaalde curve toe, anders zou de ultracurve al het extra sublaag eruit EQ-en dat je krijgt met die grote lompe subs :P.

Is trouwens niet zo handig, omdat je niet genoeg signaal in dat ding kan krijgen, en omdat ie op 230 wisselspanning werkt.

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 20:47 schreef Jag het volgende:

Hehe, een ultracurve in een auto, lekker overkill.
Lacht u maar, er zijn meerdere autoradio modellen met een meetmicrofoon die je op de hoofdsteun van de bestuureders stoel hangt. Dan ff ruizen zoals die ultracurve, en hoppa.
Het is maar goed dat je dat ding ook kan laten auto-EQ-en naar een bepaalde curve toe, anders zou de ultracurve al het extra sublaag eruit EQ-en dat je krijgt met die grote lompe subs :P.
Mijn sub valt niet uit te EQ'en :)
Is trouwens niet zo handig, omdat je niet genoeg signaal in dat ding kan krijgen, en omdat ie op 230 wisselspanning werkt.
Wij hebben een actief filter, en wij hebben 220 aan boord.
(hoe moet ik anders s'nachts bij het vossen mijn laptop-auto-navigatie-systeem aan de babbel houden? :) )

• Cannondale
  • Laatst online: 22:08
Op dinsdag 11 september 2001 21:19 schreef froppie het volgende:

[..]

Wij hebben een actief filter, en wij hebben 220 aan boord.
(hoe moet ik anders s'nachts bij het vossen mijn laptop-auto-navigatie-systeem aan de babbel houden? :) )
Vossen?? Bestaat dat nog dan? Ik dacht dat bijna alle vosser`s gekapt waren omdat de politie e.d. veelal overging op het gebruik van mobiele telefonie, en de afluisterapparatuur voor GSM`s is duur...
Waar vos je weleens dan Froppie?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• Jag

Jag

Wat is vossen :?

Enne, zelfs jouw sub wordt gewoon glad ge-EQ-ed hoor door zo'n ultracurve :) (tenzij hij meer dan 48 dB harder staat dan de rest).
Enne actief filter, wat heeft dat met genoeg signaal te maken? Dat daar een attunuator opzit?

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 21:24 schreef Cannondale het volgende:

[..]

Vossen?? Bestaat dat nog dan? Ik dacht dat bijna alle vosser`s gekapt waren omdat de politie e.d. veelal overging op het gebruik van mobiele telefonie, en de afluisterapparatuur voor GSM`s is duur...
Waar vos je weleens dan Froppie?
Vossen is dus NIET hetzelfde als scanner-rijden.
Scanner-rijders zijn sensatie-beluste flapdrollen die meestal alleen maar in politie de weg zitten.
Overigens, geeft de politie nog steeds de meldingen door via de mobilofoon, alleen de 'prive' informatie gaat via GSM.

Vossen is een soort spoorzoeken met 27MHz zenders.
Het klinkt een beetje kinds maar als je het goed wilt doen is het een wetenschap: Een van de deelnemers gaat in zijn auto ergens op een achteraf plekje zich verstoppen (meestal met auto en al) en begint een radiosignaal uit te zenden. Het is dan aan de andere deelnemers om door middel van richtingsbepalinde bezigheden de 'vos' te vinden.

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 22:51 schreef Jag het volgende:
Wat is vossen :?

Enne, zelfs jouw sub wordt gewoon glad ge-EQ-ed hoor door zo'n ultracurve :) (tenzij hij meer dan 48 dB harder staat dan de rest).
Enne actief filter, wat heeft dat met genoeg signaal te maken? Dat daar een attunuator opzit?
Heu.. sjit.. hehe.. nee dat filter kan wel +12db doen met het headunit signaal, maar daarna natuurlijk weer niet -xdb.. hehe.. ik wil wel geluid in mijn auto, maar niet zoveel :)
Pagina: 1