Spotify stopt steeds tijdens fietsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
Mijn vraag
Spotify onderbreekt steeds, bij gebruik op de fiets met BT oortjes

Relevante software en hardware die ik gebruik
Spotify Premium
Hyundai GM2 oortjes (Temu)
Fresh n Rebel Twins 3+tip oortjes
Pixel 7 Pro met odido

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
playlists gedownload en Spotify op offline gezet. Dan stopt het afspelen vaak. Ook al wifi en 5g uitgezet zonder succes. De Fresh n Rebel oortjes hebben een in ear sensor en als de oortjes los raken uit mijn oor, dan stopt de muziek. Vandaag de Hyundai oortjes getest, zelfde resultaat ook al stoppen die niet de muziek bij uit het oor halen. Hebben gewoon geen in ear sensor.
Als ik mijn telefoon neerleg op een vaste plek en met oortjes in en muziek aan weg loop, dan kan ik zeker 10 meter bij de telefoon vandaan zonder geluidsprobleem. Aan de bt ontvangst lijkt het niet te liggen dus. Telefoon heb ik in zakje op de rug,max 1 meter afstand.
Het lijkt echt in het bewegen te zitten.

Ik weet nu niet meer wat ik nog kan proberen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:26
Dat is de nieuwe "verkeersveiligheid" functie van spotify. Zodra je sneller dan stapvoets beweegt schakelt het uit. Zo kan je je volledige aandacht aan het verkeer rondom je besteden.

sorry ik kon het echt niet laten ;)

*kuch* rond 1 april was dit grappig, maar wordt nu als echt gezien

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 12-04-2024 11:11 . Reden: https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/11/op-afstand-e-bikes-afremmen-zodat-amsterdam-weer-wat-veiliger-wordt-a4192745 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik had ook zoiets de afgelopen twee weken of zo, via BT bij mijn hoortoestellen maar ook met bedrade oortjes. Gek genoeg niet met een externe BT speaker. Zodra het scherm uit was ging de muziek haperen of stoppen. Na allerlei instellingen gewijzigd te hebben m.b.t. batterijbesparing etc. heb ik uiteindelijk de cache van Spotify leeggemaakt (niet de downloads verwijderd) en het gaat nu al 4 dagen goed. Uiteraard geen garantie dat het bij jou ook de oplossing is en of het blijvend is weet ik ook niet. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
justmike schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:19:
Dat is de nieuwe "verkeersveiligheid" functie van spotify. Zodra je sneller dan stapvoets beweegt schakelt het uit. Zo kan je je volledige aandacht aan het verkeer rondom je besteden.

sorry ik kon het echt niet laten ;)
In de auto nergens last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Bastien schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:30:
Ik had ook zoiets de afgelopen twee weken of zo, via BT bij mijn hoortoestellen maar ook met bedrade oortjes. Gek genoeg niet met een externe BT speaker. Zodra het scherm uit was ging de muziek haperen of stoppen. Na allerlei instellingen gewijzigd te hebben m.b.t. batterijbesparing etc. heb ik uiteindelijk de cache van Spotify leeggemaakt (niet de downloads verwijderd) en het gaat nu al 4 dagen goed. Uiteraard geen garantie dat het bij jou ook de oplossing is en of het blijvend is weet ik ook niet. :P
Scherm uit is inderdaad een mogelijkheid om het haperen te triggeren.
Cache al diverse keren geleegd vanuit Android. Nog niet vanaf Spotify zelf. Het testen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:23
Ramon 73 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:06:
Telefoon heb ik in zakje op de rug,max 1 meter afstand.
Het lijkt echt in het bewegen te zitten.

Ik weet nu niet meer wat ik nog kan proberen.
Sluit die grote zak met water eens uit door je telefoon uit je rugzak te halen. Telefoon op de borstkast en testen. 10 meter bereik zonder iets ertussen is geen probleem idd. Maar je moest eens weten hoeveel je lichaam zelf kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
__R__ schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:38:
[...]

Sluit die grote zak met water eens uit door je telefoon uit je rugzak te halen. Telefoon op de borstkast en testen. 10 meter bereik zonder iets ertussen is geen probleem idd. Maar je moest eens weten hoeveel je lichaam zelf kan blokkeren.
20 meter met twee deur (1 van draadglas) en twee betonnen muren ertussen is prima haalbaar. Daarbij stotterde het straks ook met telefoon in de hand voor mijn gezicht. Het is een zinnige theorie, echter niet bewezen door deze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 15:40

Barrycade

Through the...

Ik heb thuis ook geen problemen met een setje in ears, telefoon gewoon liggend op een tafel of buro.

Buiten is het drama als ik mijn hoofd draai valt het met die dopjes uit en zit mijn telefoon in mijn broekzak of zelfs in mijn borstzak.
Ook bij het spoor en in een volle trein drama, zodra ik het perron op stap onderbroken signaal. Zelfde ook met Fresh n Rebel dopjes.

Ik heb nu duurdere dopjes (gewonnen dus niet persé voor gekozen) met BT5.3 (telefoon max BT 5) en daar lijkt het niet mee te gebeuren.

Dus denk echt dat als je de kans hebt je eens naar iets duurdere moet gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Cache geleegd, nog steeds stotteren.
Batterij management op Onbeperkt gezet (standaard Geoptimaliseerd) en dat lijkt wel effect te hebben. Eerst met Geoptimaliseerd ging de muziek al snel stotteren met scherm uit. Met Onbeperkt is het weg, 40 minuten geluisterd en geen opvallende haperingen gehoord.
Als het weer eens fatsoenlijk weer wordt op de fiets testen.
Ik heb nog een rondje getest met telefoon vooraan de buik, dat was geen oplossing want het haperen was nog steeds aanwezig voordat ik met batterij management ging stoeien.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon 73 op 02-04-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Barrycade schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:42:
Ik heb thuis ook geen problemen met een setje in ears, telefoon gewoon liggend op een tafel of buro.

Buiten is het drama als ik mijn hoofd draai valt het met die dopjes uit en zit mijn telefoon in mijn broekzak of zelfs in mijn borstzak.
Ook bij het spoor en in een volle trein drama, zodra ik het perron op stap onderbroken signaal. Zelfde ook met Fresh n Rebel dopjes.

Ik heb nu duurdere dopjes (gewonnen dus niet persé voor gekozen) met BT5.3 (telefoon max BT 5) en daar lijkt het niet mee te gebeuren.

Dus denk echt dat als je de kans hebt je eens naar iets duurdere moet gaan kijken.
Ik heb een setje JBL Tour pro 2. Die zijn wat prijzig voor sporten €164,- dus liever iets goedkopere dopjes. Geluidskwaliteit is niet echt belangrijk tijdens de sport. Ik kan nog HD audio uitzetten, het kan ook de hogere datarate zijn. Al is het niet logisch dat batterij management daarop invloed zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 15:40

Barrycade

Through the...

Maar hamvraag: hebben je JBL's er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Barrycade schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:49:
Maar hamvraag: hebben je JBL's er ook last van?
Nog niet getest. Dat is de laatste stap, ik heb eerder(vorig jaar augustus) ontzettend simpele bt oortjes gebruikt op deze telefoon zonder 1 hapering.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramon 73 op 02-04-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Aangezien het bij mij echt iets recent is en mijn pixel 6a dit nooit eerder heeft gehad verdenk ik ofwel iets in Android of iets in Spotify zelf. Maar ja... Misschien dat een update in de toekomst het weer oplost.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Bastien schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:14:
Aangezien het bij mij echt iets recent is en mijn pixel 6a dit nooit eerder heeft gehad verdenk ik ofwel iets in Android of iets in Spotify zelf. Maar ja... Misschien dat een update in de toekomst het weer oplost.
Welke Android versie draait jouw toestel op? Mijn p7pro op Android 14, ik heb ook problemen met tracknamen op Garmin Edge 840. De naam blijft vaak staan op de eerste in de playlist, en dat is ook recent. Daar al over bezig met Garmin op hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Als test Spotify de hele nacht een playlist laten herhalen. Om een uur of 3 vanmorgen nog oké, om 6.00 weer stotteren.
Cache leeg gemaakt, Spotify opnieuw gestart en nu weer oké. Ik heb een workaround voor het moment.
Probleem gemeld bij Spotify.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 03-04-2024 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ramon 73 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:22:
[...]

Welke Android versie draait jouw toestel op? Mijn p7pro op Android 14, ik heb ook problemen met tracknamen op Garmin Edge 840. De naam blijft vaak staan op de eerste in de playlist, en dat is ook recent. Daar al over bezig met Garmin op hun forum.
14 met de laatste updates. Ben benieuwd of Spotify wat te zeggen heeft hierover. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Probleem lijkt reproduceerbaar te zijn. Na wissen van cache 4-6 uur afspelen en begint opnieuw te stotteren.
Spotify community loopt er ook een open issue over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Op welke build van Android 14 draai je? En welke versie van Spotify?

Ik draai zelf op Android 14 AP1A.240305.019.A1 en Spotify 8.9.26.592 op een Pixel 7 en heb verder geen last van stotteren of het pauzeren van muziek met Spotify, zowel als ik stil zit, aan het lopen ben, of aan het fietsen ben en daarnaast zowel bij online als gedownloade muziek. Ook niet als het scherm uit staat. Dit i.c.m. Sony WF-1000XM3 BT oortjes.

Mogelijk dat het alleen een probleem is met de P7 Pro, maar toch goed om te vergelijken lijkt mij.

[ Voor 12% gewijzigd door KilleBladhark op 05-04-2024 12:56 ]

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
KilleBladhark schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:52:
Op welke build van Android 14 draai je? En welke versie van Spotify?

Ik draai zelf op Android 14 AP1A.240305.019.A1 en Spotify 8.9.26.592 op een Pixel 7 en heb verder geen last van stotteren of het pauzeren van muziek met Spotify, zowel als ik stil zit, aan het lopen ben, of aan het fietsen ben en daarnaast zowel bij online als gedownloade muziek. Ook niet als het scherm uit staat. Dit i.c.m. Sony WF-1000XM3 BT oortjes.

Mogelijk dat het alleen een probleem is met de P7 Pro, maar toch goed om te vergelijken lijkt mij.
Spotify 8.9.26.592 en Android 14 AP1A.240305.019.A1. Identieke versies dus. Op de Spotify Community zijn meer gebruikers die er last van hebben.
De "fix" is om de cache te wissen. Bij mijn toestel keert het probleem wel terug na zo'n 6 uur afspelen. Cache wissen en dan is het probleem weer (tijdelijk) opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Vandaag nieuwe versie van Spotify geïnstalleerd, 8.9.26.592. Toen hielp het leegmaken van de cache ook niet meer.

Zojuist april update van Android geïnstalleerd (14 AP1A.240405.002), nu lijkt het vooralsnog weer goed te gaan. Afwachten of dat na een uur nog zo is.

Edit. 10 minuten en over. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Bastien op 05-04-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Bastien schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:20:
Vandaag nieuwe versie van Spotify geïnstalleerd, 8.9.26.592. Toen hielp het leegmaken van de cache ook niet meer.

Zojuist april update van Android geïnstalleerd (14 AP1A.240405.002), nu lijkt het vooralsnog weer goed te gaan. Afwachten of dat na een uur nog zo is.

Edit. 10 minuten en over. :(
Ik zie geen verschil in Spotify App versie met degene die ik en @KilleBladhark geïnstalleerd hebben. Bij mij "werkt" het "voldoende". Door regelmatig verwijderen van de cache blijft het stotteren beperkt.

De oplossing is echter breder dan alleen cache verwijderen.
Daarnaast doe ik nog 2 dingen: Opnieuw aanmelden (na cache verwijderen) en battery management uitzetten (eenmalig).

Opnieuw aanmelden:
- Uitloggen in Spotify App
- App uit recente apps verwijderen (omhoog swipen in taakoverzicht)
- App opnieuw openen en inloggen

Battery management: Settings, Apps, Spotify, Batterijgebruik. Regel Achtergrondgebruik toestaan vasthouden tot je onderstaand scherm ziet. Selectie normaal op Geoptimaliseerd. Nu op Onbeperkt zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1I3UVXZwKs3CR3sjFULT3l0W20=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CCo40Ndsbk63jv2wzkfEKmPx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Ik heb bij battery management hem op "Geoptimaliseerd" staan, mocht dat een verschil maken. Dacht je dit ook al had geprobeerd en volgens mij leek dat geen verschil te hebben voor je.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
KilleBladhark schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:20:
Ik heb bij battery management hem op "Geoptimaliseerd" staan, mocht dat een verschil maken. Dacht je dit ook al had geprobeerd en volgens mij leek dat geen verschil te hebben voor je.
Geoptimaliseerd is bij mij drama! Dan heb ik zowat continue stotteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb dinsdag de equalizer uitgezet in Spotify en sindsdien geen gedonder meer. Zie de link niet echt, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Bastien schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:59:
Heb dinsdag de equalizer uitgezet in Spotify en sindsdien geen gedonder meer. Zie de link niet echt, maar goed.
Equalizer is natuurlijk toch een digitale bewerking. De equalizer software moet de audio inlezen, aanpassen en doorgeven. Kan me nog wel voorstellen dat in die tussenstap iets mis gaat met een opslag die vol loopt oid.
Bij mij staat equalizer ook uit, sinds gisteren
Nog geen nieuwe problemen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Er is recent een nieuwe app voor Android gepubliceerd, version 8.9.30.433

Equalizer nog steeds uitgeschakeld.
Spotify heeft 6+ uur onafgebroken gespeeld vannacht. Op dit moment geen stops, lijkt opgelost te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Gisteren 2-3 uur gefietst met Spotify aan. Geen probleem in de muziek, kan ook tracks doordrukken zonder haperingen.
Laatste versie Spotify 8.9.30.433, power management uitgeschreven, gapless playback en equalizer uitgeschakeld. Cache paar dagen geleden leeg gemaakt.
Zelfs track titels op Garmin muziek widget Werken correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Bij mij zijn de problemen ook weg, zelfs met ingeschakelde equalizer. Met dank aan de update denk ik.

Pagina: 1