Game pc complete set voor meisje van 12 jaar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mojo007
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-08 23:29
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een game pc set.

Ik zou graag een complete set willen kopen voor mijn dochter van 12. Ze speelt Roblox nu op haar ipad en wil graag eeen pc hebben zodat ze ook filmpjes zou kunnen plaatsen op youtube etc.

Ik heb zelf echt de ballen verstand ervan. En weet niet wat nou een geschikt model zou zijn. We hebben helemaal niets zelf (geen monitor, toetsenbord, muis etc). Dus ben echt op zoek naar een complete set. Incl. Windows etc.
Zie dat men vooral zelf aan het bouwen is naar een ideale set up. Vraag me af of dat voor mij nodig is om te doen aangezien het echt een instap model is waar ik naar op zoek ben. Weet niet of dat voor mij uberhaupt te doen is, gezien mijn beperkte kennis over dit onderwerp.
Ik zie op bol.com het een ander aan complete sets van het merk screenon maar, weet niet of dat het geen is wat voor mijn dochter goed genoeg is. Iemand suggesties? Budget max €600,-.
Bvd

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Met name roblox spelen en eventueel filmpjes opnemen om op youtube te plaatsen. Ook eventueel tekstverwerken etc. op basisschool niveau.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het mag niet meer dan €600,- kosten. En dat is nogmaals voor de gehele set incl. monitor, toetsenbord, muis etc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee z3 heeft nog geen pc en heeft dus alles nog nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Een complete set (desktop, monitor, toetsenbord, muis en evt. nog een geluids box) dus eigenlijk een instapmodel voor een meisje van 12 zodat ze daar roblox op kan spelen en haar huiswerk kan maken en surfen op het internet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ze zou het denk ik wel leuk vinden als het er ook leuk uit zou zien met kleurtjes en dergelijke. Ook een niet te lawaaierige pc zou fijn zijn.

Ga je overklokken?

Nee.

Wat verwacht je van ons?

Het zou fijn zijn als ik in ieder geval wat suggesties zou kunnen krijgen. Ik ben zelf echt een leek wat betreft gaming en pc's. Ben zelf al op zoek gegaan maar, al die specificaties over processor's en moederborden zeggen me echt niets.

Beste antwoord (via Mojo007 op 03-04-2024 14:34)

• timmehuil
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:09
Mojo007 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:17:
Dank voor je uitleg/reactie !mark. Het budget omhoog schroeven lijkt me na jouw uitleg ok. Wat is voor mij als leek dan de beste manier om er 1 aan te schaffen? Zelf bouwen of kant en klaar en zo ja welke?
Budget omhoog voor betere performance is leuk natuurlijk maar je moet je wel afvragen of je dochter dat allemaal nodig heeft.

Zoals eerder werd gezegd, voor youtube en roblox heb je niet veel nodig. Duurste component voor een game pc is vaak de videokaart maar Roblox kan probleemloos op een iGPU lopen. Dus daar bespaar je al een groot deel van je budget.

Uit een eerdere topic heb ik deze gezien
Budget game PC sub 600,-
Als je het advies van WiLLoW_TieN even volgt dan heb je al voor €340 een budget game pc die aan je dochter haar wensen voldoet. €100-€150 extra bijleggen voor monitor+keyboard/muis en dan kom je op €490. Restante kan je uitgeven aan assemblagekosten. Of je kan het natuurlijk zelf bouwen als je zelf enigzins beetje technisch bent en even een youtube tutorial pc bouwen erbij pakken.

Liever gewoon kant en klaar? Dan heb ik deze gezien. Stuk beter dan jouw eerder gekozen optie. Het is wel klein beetje slechter dan de €340 optie uit de eerdere topic dus ook duurder maarja deze is al klant en klaar.
https://www.bol.com/nl/nl...JIsg.4_27.45.ProductImage

Verder wel je eigen monitor + keyboard/muis uitzoeken maar voor de restante budget moet dat niet zo moeilijk zijn.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor roblox en YouTube heb je niet veel nodig, uit je post begrijp ik dat je niet zelf iets in elkaar wilt zetten. Je kan ook daar de bestbuy kijken en die in elkaar laten zetten als je alles bij 1 webshop koopt.

Wat heb je zelf al gezien bij webshops binnen je budget en wat was daar dan niet/wel goed aan?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Mojo007
Hoi,

Ik had zelf al bij best buy gekeken maar het bidget wat ik in gedachte had ik zag ik niet direct iets wat daar in de buurt kwam. Wat betreft het zelf speuren op webshops is het probleem dat ik zelf geen verstand heb van wat ik precies in huis haal en of dat zegmaar goed genoeg is. Ook vraag ik me af of het wat prijs kwaliteit ook goed zit. Ik had zelf deze gezien: https://www.bol.com/nl/nl...000025954467&gad_source=1

Is dat wat?

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:42
Mojo007 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:19:
Ook vraag ik me af of het wat prijs kwaliteit ook goed zit. Ik had zelf deze gezien: https://www.bol.com/nl/nl...000025954467&gad_source=1
Ik zal je gezien de vraagstelling de technisch details verder besparen gezien de vraagstelling, maar nee.

Het probleem is een beetje dat het samenstellen van een PC voor minder 600 (of eigenlijk ~450 gezien je ook nog een beeldscherm, muis en toetsenbord wil hebben) op papier weliswaar mogelijk is maar er dan zoveel concessies gedaan moeten worden op de onderdelen de prijs/kwaliteit verhouding ver te zoeken is.

Voor de andere Tweakers, er zit een 3200G in wat een budget APU was uit 2019, gecombineerd met 8GB Single Channel geheugen

Het zal vermoedelijk niet het antwoord zijn wat je wilt horen maar nu iets meer uitgeven zal op de lange termijn juist goedkoper zijn doordat het veel capabeler is en langer meegaat. Een compleet setje van 800 euro betekend weliswaar dat je nu 33% meer uitgeeft, maar de prestaties zullen - zonder overdrijven - 300 of zelfs 400% beter zijn dan het systeem van die Bol.com link.

Is tweedehands bij een betrouwbare verkoper eventueel een optie? Daarmee kun je met 450 euro soms wel leuke en complete instapcomputers krijgen.

Nu zit ik zelf totaal niet in de gameconsoles, maar volgens mij kunnen die tegenwoordig ook gameplay opnemen en naar Youtube doorzetten zonder dat daar een PC voor nodig is? Zo ja zou dan zou een Xbox of Playstation wellicht ook nog een optie zijn.
Je kan ook daar de bestbuy kijken en die in elkaar laten zetten als je alles bij 1 webshop koopt.
Maar deze rekenen vaak wel ~100 euro aan assemblage kosten, met slechts 450 euro is dat nog eens bijna 25% welke je niet aan de componenten zelf kunt besteden. Het wordt heel lastig om iets wat nog een beetje leuk is samen te stellen voor 350 euro bij eenieder webshop; dan kun je beter iets kant en klaars bestellen.

• Mojo007
Dank voor je uitleg/reactie !mark. Het budget omhoog schroeven lijkt me na jouw uitleg ok. Wat is voor mij als leek dan de beste manier om er 1 aan te schaffen? Zelf bouwen of kant en klaar en zo ja welke?

• olafmol
  • Registratie: April 2002
MIsschien rare vraag, maar je kunt toch op een tablet ook gewoon filmpjes maken die je naar YT upload? Als ik zie wat mijn oudste allemaal op z'n entry-level Android mobiel qua video editten kan doen (geloof dat ie CapCut ofzoiets daarvoor gebruikt) dan moet dat op een tablet waar je roblox op kunt draaien ook zeker lukken lijkt me.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

@Mojo007 Ik denk dat je 2e hands het meeste 'bang for buck' kan halen.

Eventueel haal je bij de Action wat RGB spul van Battletron (mousepad, bungee, speakers, ledstrip etc) om de boel op te leuken. Hun RGB game keyboard/muis heeft niets met gaming te maken maar voor normaal desktop gebruik is het (zeker gezien de prijs) ok.

Voor niet al te veel heb je al best leuke Full HD monitoren met 144+ Hz zoals uitvoering: LG UltraGear 24GQ50F-B Zwart

Je kan ook kijken naar een game laptop, daar heb je af en toe ook hele leuke aanbiedingen tussen zitten zoals uitvoering: MSI Bravo 15 C7VE-041NL

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord

• timmehuil
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:09
Mojo007 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:17:
Budget omhoog voor betere performance is leuk natuurlijk maar je moet je wel afvragen of je dochter dat allemaal nodig heeft.

Zoals eerder werd gezegd, voor youtube en roblox heb je niet veel nodig. Duurste component voor een game pc is vaak de videokaart maar Roblox kan probleemloos op een iGPU lopen. Dus daar bespaar je al een groot deel van je budget.

Budget game PC sub 600,-
Als je het advies van WiLLoW_TieN even volgt dan heb je al voor €340 een budget game pc die aan je dochter haar wensen voldoet. €100-€150 extra bijleggen voor monitor+keyboard/muis en dan kom je op €490. Restante kan je uitgeven aan assemblagekosten. Of je kan het natuurlijk zelf bouwen als je zelf enigzins beetje technisch bent en even een youtube tutorial pc bouwen erbij pakken.

Liever gewoon kant en klaar? Dan heb ik deze gezien. Stuk beter dan jouw eerder gekozen optie. Het is wel klein beetje slechter dan de €340 optie uit de eerdere topic dus ook duurder maarja deze is al klant en klaar.
https://www.bol.com/nl/nl...JIsg.4_27.45.ProductImage

Verder wel je eigen monitor + keyboard/muis uitzoeken maar voor de restante budget moet dat niet zo moeilijk zijn.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:38
@Mojo007 even kijkend naar de iets langere termijn, gaat ze voor haar middelbare school ook een laptop nodig hebben? Een desktop is krachtiger, maar als ze over half/anderhalf jaar ook een laptop nodig gaat hebben, is dat misschien net zo makkelijk.

Aan de andere kant is het ook niet erg om een desktop voor spelletjes en vrije tijd te hebben, en later een laptop voor school en werk. Houd je het mooi functioneel gescheiden.

Als je voor een desktop gaat, haal deze. Kan ze in ieder geval mee doen tot ze 18 is, en altijd besluiten hem (zelf) up te graden: Best Buy Guide: De beste 1080p-game-pc

Je kan er zelfs een projectje van maken dat jullie hem samen in elkaar gaan zetten. Gewoon het filmpje van Tweakers of wat van YouTube volgen, er zijn er genoeg. Kan een leuke ervaring zijn waardoor ze gelijk wat leert en wat waardering voor de techniek krijgt (voelt het ook meer als “haar” computer).

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:42
timmehuil schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:13:

Hoe ik de vraagstelling lees wil ze dus gameplay filmpjes maken en deze uploaden op YouTube, en niet zozeer alleen YouTube kijken. Nu is dat opzich nog steeds niet heel erg zwaar, maar het vergt wel iets meer van de computer.
Een 5700G voor dat bedrag is niet verkeerd nee, al een heel stuk beter dan die 3200G met 8GB singlechannel RAM uit de link van TS. Die APU zou ik met puur het gegeven in de openingspost wel aan durven te raden, alleen wat jammer van het langzame geheugen maar dat zal in de praktijk geen heel groot issue gaan zijn. '550 voeding' zonder dat de verkoper een merk+type specificeert wordt ik wel wat angstig van, maar wellicht kijk er dan iets te veel alszijnde 'Tweaker' naar.

Mijn vraag aan @Mojo007 is dan vooral hoe groot de kans geacht wordt dat ze de komende jaar een verbreding van interesse gaat krijgen en er ook andere games op wil spelen (+ eventueel opnemen/uploaden) of dat het echt alleen bij Roblox zal blijven.

Als die verwachting er ook maar enigszins is dan blijft mijn punt dat als je 100-200 euro meer uitgeeft aan de PC zelf, je iets krijgt wat tot 4x zo snel kan zijn en daarmee dus een veel betere value for money geeft namelijk ook met dit systeem nog altijd relevant. Net als dat ultra-highend zoals de RTX4090 een slechte prijs tot prestatie geeft is dat in het laagste segment dus eigenlijk ook zo.

Ik heb zelf op mijn 14e ook een budget systeem gekregen als verjaardagscadeau, alleen dat ding was vanaf de eerste dag al aan de trage kant en zodra ik wat geld verdiend had met een eerste bijbaan was de eerste wat grotere uitgave een nieuwe PC ~2 jaar later. In dit soort gevallen kan goedkoop ook echt gewoon duurkoop zijn en door 100-200 euro bij te leggen haal je iets in huis waar ze zoals iemand anders al terecht opmerkt zeer waarschijnlijk haar hele middelbareschooltijd tot haar 18e meer vooruit kan voor algemeen gebruik.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 10:37
@Mojo007
check de mm outlet
€375 i5-12400 8gb gtx1650

https://outlet.mediamarkt...roduct_id=258157&limit=50

en als je goed wilt gamen
i5-12400 16gb 1tb 3060ti!! €518

https://outlet.mediamarkt...roduct_id=256072&limit=50

• nuffy
of nieuw €500 bij paradigit , later nog uitbreidbaar en met garantie. Op de vega 7 onboard kun je zeker robloxen fortniten etc.

https://www.paradigit.nl/...amd/80064918/product/3061

[ Voor 13% gewijzigd door nuffy op 03-04-2024 00:59 ]

Verwijderd

@Mojo007 Zie bij jou een linkje staan van een Bol partner, wees hier voorzichtig mee en bestel liever rechtstreeks bij Bol.

Succes met je keuze in ieder geval :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2024 05:19 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:25

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mojo007 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:19:
Hoi,

Ik had zelf al bij best buy gekeken maar het bidget wat ik in gedachte had ik zag ik niet direct iets wat daar in de buurt kwam. Wat betreft het zelf speuren op webshops is het probleem dat ik zelf geen verstand heb van wat ik precies in huis haal en of dat zegmaar goed genoeg is. Ook vraag ik me af of het wat prijs kwaliteit ook goed zit. Ik had zelf deze gezien: https://www.bol.com/nl/nl...000025954467&gad_source=1

Is dat wat?
Dat is klaar voor enkele reis containerpark/milieupark, want in de tweedehandsmarkt kan je dit nu of 5 jaren geleden niet verkocht krijgen.
Specificaties:
Moederbord: AMD A520
Processor: AMD Ryzen 3 3200G - 4 cores - 4 threads - 3,6 Ghz (4,0 Ghz turbo boost)
Videokaart: Onboard Radeon RX Vega 8
RAM: 8GB DDR4
SSD: 240GB
Behuizing: Sharkoon RGB Slider (RGB)
Koeler: Tower
Voeding: 350 Watt
Extra: Windows 11 Pro | Wi-Fi & Bluetooth
  • 4 cores is de oude gaming standaard van 10 jaren geleden. Nu is het de ene game na de andere wilt 8 cores hebben. YouTube live streams in achtergrond afspelen en beurs volgen gaat op een oude quadcore niet voor mij en de upgrade naar een krachtigere processor was nodig.
  • Onboard graphics gecombineerd met single channel geheugen is iets dat per definitie al traag is zodanig gecastreerd dat het niet in z'n graf kan draaien.
  • Met 8GB RAM kan ik zeker niet het nieuws meer in detail volgen en voorsprong op de MainStream Media krijgen. Daarvoor had ik aan het begin van de Corona van 16 GB naar 32 GB upgegrade. Met mijn Firefox gebruik krijg ik 64 GB RAM ook vol.
  • Een SSD zo klein als wat 1 game van tegenwoordig vereist.
  • Op de voeding zal er ongetwijfeld bespaard zijn zodat je niet veel aan grafische kaart upgrade kan bijsteken.
Prijs/prestaties/kwaliteit-curve is bij een te kleine budget erg slecht. Dan geven ze troep dat 2, 3, 4,... trager/slechter is dan iets dat bruikbaar is.
timmehuil schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:13:
Budget game PC sub 600,-
Dat is al veel meer waar voor je geld en er kan gediscussieerd worden over 6 of 8 relatief recente cores (Zen 3 bestaat al jaren, maar is geen enorme achterstand) met geïntegreerde graphics, 16 of 32 GB RAM, 1 of 2 TB SSD,...

Beginnen met geïntegreerde graphics om paar honderd euro voor een grafische kaart uit te sparen en een goede basis met een goede CPU, RAM, SSD,... combinatie. Achteraf kan een grafische kaart bijgestoken worden.

• nuffy
deze heeft dus gelijk iemand gekaapt 🤣

• Mojo007
Dank allen voor de reacties en het meedenken. Ik denk dat ik er nu wel ga uitkomen met al deze goede tips en info.
Pagina: 1