Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken (Magix Vegas Pro).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 euro voor hardware inclusief verzending. Mag bij verschillende shops. Eigen assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Videobewerken (Magix Vegas Pro).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 euro voor hardware inclusief verzending. Mag bij verschillende shops. Eigen assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2 beeldschermen 4K 60Hz, 1x met DP en 1x met USB-C (tbv USB-hub).
- Muis en toetsenbord met bluetooth.
- Moederbord
- CPU (en koeling)
- GPU: ik begrijp uit fora dat voor videorendering volledig de GPU wordt gebruikt. CPU en GPU moeten in verhouding tot elkaar staan.
- RAM: 64GB (mogelijk enigzins overkill, maar is goedkoop en maakt het geheel toekomstbestendig
- SSD: minimaal 4TB
- Kast: ITX
- Voeding: SFP formfactor ivm de ITX kast. Modulair om kabelmanagement te vergemakkelijken.
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Uit fora begrijp ik dat Intel (CPU) en nVidia (GPU) het meest stabiel werken voor Vegas Pro. Denk je hier anders over? Ik hoor het graag.
- Wat betreft formaat: ik zou graag een kleinere kast onder mijn bureau hebben staan. ITX verdient dus sterk de voorkeur.
- Stil
Nee.
Wat verwacht je van ons?
- Ik wil uiteraard de beste bang for buck. Ik ben content met de huidige totaalprijs, maar zou eventueel iets meer uit kunnen geven als dat een aanzienlijk performanceverschil maakt.
- CPU en GPU in verhouding tot elkaar.
- Warmteafvoer moet voldoende zijn ivm kleine kast.
- Ik verwacht niet dat ik systeem komende jaren upgrade, maar compleet vervang over 5 a 10 jaar (mijn huidige systeem is gebaseerd op een i7-2600, ondertussen 10+ jaar oud).
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Tray | € 277,- | € 277,- |
1 | Moederborden | ASRock B760M-ITX/D4 WiFi | € 145,35 | € 145,35 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 D6 8G | € 297,- | € 297,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/64 | € 133,99 | € 133,99 |
1 | Voedingen | be quiet! SFX L Power 500W | € 96,85 | € 96,85 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 199,90 | € 199,90 |
Totaal | € 1.269,54 |
[ Voor 3% gewijzigd door Neok_ op 03-04-2024 07:24 ]