Ik ben opzoek naar een omvormer.
Deze moet met 1 fase max 32A op de AC aangesloten kunnen worden.
Als er een mogelijkheid is om met DC een accu te laden is dat een gewenste optie.
Hierop wil ik de volgende stringen aansluiten het liefste met allemaal een eigen mpp.
1 string met 4800Wp panelen 149 graden zuid-oost met helingshoek 45 graden
1 string met 2800Wp panelen 239 graden zuid-west met helingshoek 25 graden
1 string met 4000Wp panelen 239 graden zuid-west met helingshoek 90 graden
De omvormer is kleiner door de beperking van de AC aansluiting dan de Wp van de panelen.
Omdat de panelen niet allemaal op de zelfde oriëntatie liggen is dit een minder probleem volgens mij.
Waar ik wel op vast loop zijn de maximale beperking per string.
Bij de omvormers die ik vind zijn de stringen beperkt bijvoorbeeld een omvormer van 6KW.
Hier heb je een stringen van maximaal 3KW. Dat is voor de string op het zuid-oosten aan de lagen kant.
Zijn er ook ook omvormers die slim de max capaciteit van de omvormer over de stingen kan verdelen net waar de zon staat/belasting op is.
Deze moet met 1 fase max 32A op de AC aangesloten kunnen worden.
Als er een mogelijkheid is om met DC een accu te laden is dat een gewenste optie.
Hierop wil ik de volgende stringen aansluiten het liefste met allemaal een eigen mpp.
1 string met 4800Wp panelen 149 graden zuid-oost met helingshoek 45 graden
1 string met 2800Wp panelen 239 graden zuid-west met helingshoek 25 graden
1 string met 4000Wp panelen 239 graden zuid-west met helingshoek 90 graden
De omvormer is kleiner door de beperking van de AC aansluiting dan de Wp van de panelen.
Omdat de panelen niet allemaal op de zelfde oriëntatie liggen is dit een minder probleem volgens mij.
Waar ik wel op vast loop zijn de maximale beperking per string.
Bij de omvormers die ik vind zijn de stringen beperkt bijvoorbeeld een omvormer van 6KW.
Hier heb je een stringen van maximaal 3KW. Dat is voor de string op het zuid-oosten aan de lagen kant.
Zijn er ook ook omvormers die slim de max capaciteit van de omvormer over de stingen kan verdelen net waar de zon staat/belasting op is.
:strip_exif()/f/image/d9utsTg9atq99lDvwDxvg6ax.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3l5ZvHOUhevK8wVlXRmBrznd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xtl1zukrOGkIFO9BFpV99sY6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F5KuQpyKz1mJc21FNkuNgqUO.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TRs2dnjciEr4MQxIz2rKXmTP.jpg?f=user_large)