Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-09 09:27
Mijn vraag:
Mijn net ontvangen Poco X6 Pro wil geen verbinding maken met Android Auto.
Er wordt verbinding gemaakt, te zien op zowel de smartphone als op het auto display. Er komt echter alleen een zwart scherm. Na herhaaldelijk proberen en de menu knop op het auto scherm te hebben ingedrukt ook nog een paar pictogrammen maar het scherm reageert niet op aanraken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Xiaomi Poco X6 Pro 5G met HyperOS
- Android Auto (Nissan Connect)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Na zoeken op internet blijkt dat veel meer mensen hetzelfde probleem hebben. De oplossing heb ik echter niet kunnen vinden.
Via de servicedesk van mi.com eerst een standaard checklist gekregen, daarna uitgebreidere email gestuurd met foto's waaruit blijkt dat verbinding wordt gemaakt en alles goed lijkt te staan in de instellingen. Reactie daarop was dat ik het maar moet aanmelden via instellingen> services en feedback.

Met de Poco F3 geen enkel probleem gehad met hetzelfde auto systeem, het lijkt me dus dat het aan de nieuwe X6 pro ligt.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Is de Nissan Connect software up to date?

Welke AA variant, draadloos of bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Bedankt voor het reageren.
Ja, de Nissan Connect software is up to date. Ik heb hem verbonden met wifi en naar updates laten zoeken, de laatste was er al. Als er een eventuele nieuwe versie Android Auto is in de nieuwe smartphone, dan zou die toch ook moeten werken met Nissan Connect als andere smartphones wel werken?
Het is een bedrade versie, via de USB. Het ligt niet aan het snoertje, diverse geprobeerd, waaronder de nieuwe en alle snoertjes werken prima met de Poco F3.

[ Voor 4% gewijzigd door ChrisChris op 08-04-2024 10:35 . Reden: tekstueel verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Kleine update:
door iemand geprobeerd met een USB hub (was als suggestie gedaan op Reddit): werkte nog steeds niet. :(
Iemand probeerde een 'wireless Android Auto adapter'. Die werkt naar volle tevredenheid met andere smartphones maar loste het probleem met de Poco X6 pro niet op. :(
Extra irritant is dat Xiaomi niet reageert. Het probleem is daar aangemeld op de manier die geadviseerd is door het Xiaomi kantoor in Nederland maar zelfs als gevraag wordt naar de status komt er geen reactie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Je zou nog bij xiaomi.eu in de internationale community kunnen vragen of anderen dit probleem ook hebben of niet. Dan bereik je een grotere doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Heb je al met Nissan contact opgenomen? In die reddit thread staat dat het toestel wel werkt met een Hyundai, het probleem ligt dus waarschijnlijk niet alleen bij Xiaomi. Wellicht kan het door een update van Nissan opgelost worden of kunnen zij contact opnemen met Xiaomi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisChris
Bedankt voor het meedenken!

Het klopt inderdaad dat de Poco met veel systemen niet werkt maar er ook systemen zijn waarmee het wel goed mee communiceert.
Feit is wel dat als de Poco F3 probleemloos functioneert de data uit de Poxo X6 Pro toch op dezelfde manier moet kunnen worden uitgewisseld. Mogelijk dat er nieuwe data protocollen zijn maar dan zou de nieuwe Poco toch 'downwards compatibel' moeten zijn?

Nissan heb ik zojuist een email gestuurd. Kom ik op terug zodra ik een zinnig antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:09
Mijn poco x3 deed het wel fatsoenlijk met mijn susuki Ignis, maar mijn nieuwe Redmi note 13 pro 5G heeft precies het zelfde probleem.

Zwart scherm, heel af en toe wat icoontjes, er gebeurt wel wat, heb eens iemand per ongeluk gebeld

En kan vervolgens ook nergens vinden wat het probleem is, oplossing is

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
swhnld schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:42:
Je zou nog bij xiaomi.eu in de internationale community kunnen vragen of anderen dit probleem ook hebben of niet. Dan bereik je een grotere doelgroep.
Bedankt voor de tip!
Ik heb geprobeerd me daar aan te melden, helaas komt de bevestigings-email niet en hotmail adressen worden niet geaccepteerd.
Wel een interessante site, op https://xiaomi.eu/communi...icial-eu-xiaomi-14.71590/ zag ik dat het onderwerp al door meer mensen is aangesneden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sz29SPt0xU3qcySBOpfmURvaUqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6dYa1dHpsGv200e1KRPMfs8.jpg?f=fotoalbum_large

Ook aangekaart op https://new.c.mi.com/global/post/690091

Als oplossing een andere auto kopen gaat me wat te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
ChrisChris schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:36:
[...]

Bedankt voor de tip!
Ik heb geprobeerd me daar aan te melden, helaas komt de bevestigings-email niet en hotmail adressen worden niet geaccepteerd.
Wel een interessante site, op https://xiaomi.eu/communi...icial-eu-xiaomi-14.71590/ zag ik dat het onderwerp al door meer mensen is aangesneden.
[Afbeelding]

Ook aangekaart op https://new.c.mi.com/global/post/690091

Als oplossing een andere auto kopen gaat me wat te ver :)
Als ik de oplossingen lees, lees ik iemand die naar de Xiaomi.eu rom overgestapt is wat het probleem oplost, maar dat betekend wel je toestel opnieuw instellen. Dat geeft gelijk aan dat het probleem software is, dus je kunt afwachten of Xiaomi het ooit oplost.

Wat je ook nog kunt overwegen te proberen is een dongle gebruiken die je bedrade AA omzet naar draadloos AA. Daar is veel keuze in:
https://www.pcmag.com/pic...-carplay-and-android-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Klein_Kipje schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:18:
Mijn poco x3 deed het wel fatsoenlijk met mijn susuki Ignis, maar mijn nieuwe Redmi note 13 pro 5G heeft precies het zelfde probleem.

Zwart scherm, heel af en toe wat icoontjes, er gebeurt wel wat, heb eens iemand per ongeluk gebeld

En kan vervolgens ook nergens vinden wat het probleem is, oplossing is
Bedankt voor het laten weten. Het leek wel dat ik de enige ben op Tweakers die dit probleem heeft.
Op https://support.google.co...to-with-poco-x6-pro?hl=en zag ik het ook, of eigenlijk, waar niet.

Op het toestel via instellingen -> feedback het probleem aanmelden: hoe meer mensen het doen hoe eerder het wordt opgelost (lijkt me).
Dat moet toch een enorme reputatieschade zijn voor Xiaomi waardoor straks niemand een nieuw toestel koopt? Of ja, zoals ik: tevreden over een eerder model en dan dus een nieuwer model koopt, nooit meer. Bij het oriënteren op de X6 Pro alleen juichende filmpjes gezien, uiteraard nooit aan gedacht of het wel met Android Auto werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
swhnld schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:07:
[...]

Als ik de oplossingen lees, lees ik iemand die naar de Xiaomi.eu rom overgestapt is wat het probleem oplost, maar dat betekend wel je toestel opnieuw instellen. Dat geeft gelijk aan dat het probleem software is, dus je kunt afwachten of Xiaomi het ooit oplost.

Wat je ook nog kunt overwegen te proberen is een dongle gebruiken die je bedrade AA omzet naar draadloos AA. Daar is veel keuze in:
https://www.pcmag.com/pic...-carplay-and-android-auto
Bedankt voor het meedenken!
Het nieuw aangeschafte toestel voorzien van andere software is voor mij geen optie. Geen idee hoe dat moet en of er dan weer andere instabiliteitsproblemen optreden.

De methode om zo'n dongle te gebruiken kwam ik tegen op reddit, daar heeft iemand het geprobeerd en bood geen oplossing. Achteraf gezien misschien ook logisch, zoals je aangeeft is het ongetwijfeld een software probleem en of die software via een snoertje de Auto systeem ziet of via een virtueel snoertje maakt voor die software niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:49
Ik zie veel soortgelijke issues op Reddit voorbij komen, en nog geen echte concrete actie vanuit Xiaomi.

Als je het toestel online hebt gekocht, en je geeft aan dat je het "net ontvangen" hebt, zou ik het retourneren, want het is maar de vraag OF en WANNEER dit gefixed gaat worden. Sorry voor the bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Bedankt voor de realistische kijk hierop.
Als dit niet geregeld wordt betekent dit m.i. dat Xiaomi de Europese markt opgeeft. Er zijn meerdere populaire smartphones bij betrokken en veel automerken. Bij aanschaf van een smartphone wil men toch dat Android Auto gewoon werkt. Sterker nog, daar mag je toch gewoon van uit gaan?

Ondertussen heb ik dit toestel bijna vier weken en zie nog geen enkele beweging bij Xiaomi. Het probleem heb ik een paar dagen na ontvangst aangemeld bij Xiaomi Nederland.
Uit de garantievoorwaarden maak ik op dat software buiten de garantie valt maar mogelijk interpreteer ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Nog wat onderzoek gedaan op diverse fora, omdat niet alleen Poco X6 Pro hierbij betrokken is.
Genoemde toestelen:
  • Poco X6 Pro
  • Mi 11 Ultra
Besturingssysteem:
  • Android 14
  • HyperOs
Automerken:
  • Nissan
  • Suzuki
  • Citroën
  • Opel
  • Peugeot
  • Toyota
Het lijkt me dat Xiaomi Nederland hier toch ook niet blij mee is, daar gaat de goede reputatie.
Heel jammer dat ik nu een oud toestelletje in de auto moet leggen voor de navigatie terwijl er een met het nieuwste Android systeem is aangeschaft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Nissan Nederland kan niets zinnigs over eventuele versies of (firmware) updates zeggen: "Ga maar eens langs de dealer"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
ChrisChris schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:21:
Nog wat onderzoek gedaan op diverse fora, omdat niet alleen Poco X6 Pro hierbij betrokken is.
Genoemde toestelen:
  • Poco X6 Pro
  • Mi 11 Ultra
Besturingssysteem:
  • Android 14
  • HyperOs
Automerken:
  • Nissan
  • Suzuki
  • Citroën
  • Opel
  • Peugeot
  • Toyota
Het lijkt me dat Xiaomi Nederland hier toch ook niet blij mee is, daar gaat de goede reputatie.
Heel jammer dat ik nu een oud toestelletje in de auto moet leggen voor de navigatie terwijl er een met het nieuwste Android systeem is aangeschaft :(
De bal ligt dan toch echt bij Xiaomi, zij zijn de makers van HyperOS als vervanging van MIUI. Adviseer overal waar je het tegen komt dit te melden bij Xiaomi, zodat er hopelijk genoeg klachten binnen komen dat dit boven op de stapel komt van hun prioriteiten.
En gelukkig heb je nog een oude telefoon als workaround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Achja Android Auto zelf is natuurlijk ook geen heilige... Net als het infotainmentsysteem in je auto zelf en laat dat maar eens met elkaar matchen. Het kan liggen aan een firmwareversie van een van die dingen of je telefoon, maar ook aan hoe je het aansluit, welke fysieke usb-kabel je gebruikt. Blijft hit and miss, helaas.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Inderdaad is Android Auto geen heilige.
Als de combinaties in al die verschillende automerken echter prima werken als er geen Android 14 of HyperOS van toepassing is zou het toch ook moeten werken met die nieuwe operating systemen? Tenminste, daar kan je toch van uit gaan?
Moet je dan meerdere smartphones kopen en maar zien of er ééntje is die gewoon werkt?

Wat misschien het ergerlijkste is: totaal gebrek aan communicatie van Xiaomi, bij Nissan komen ze ook niet veel verder dan 'neem contact op met uw dealer'.

Android 14 en HyperOS is nog relatief nieuw en ik verwacht dat meer mensen problemen gaan krijgen als ze een nieuw toestel aanschaffen. Dan zou je verwachten dat men de problemen erkent en oplost (net zoals dat tikkende geluid dat iedereen had).
Misschien teveel verwacht...

Ik verbaas me er eigenlijk over dat zich hier niet meer mensen melden met hetzelfde probleem. Als ik het alleen zou hebben duidt het immers op een defect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Nissan Nederland kwam hier nog op terug.
Of het Nissan Connect systeem wel werkte met een andere Android telefoon.
Ja.
Daarna toch weer het antwoord of ik dan maar een afspraak wilde maken met de dealer, dat die het misschien weet...
In de tussentijd geen update of reactie van Xiaomi ontvangen.
Misschien een oude smartphone alleen voor Android Auto in de auto laten liggen omdat Xiaomi het niet voor elkaar krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
Ik zit me te oriënteren op een andere telefoon en kwam dit issue tegen bij nogal wat kandidaten.

Een oplossingen die ik hier niet lees en op andere plaatsen als soms succesvol tegenkom is het volledig clearen van de Android Auto cache op de telefoon.

Op HyperOS zou dat moeten zijn
Settings -> Apps -> Manage Apps
Dan via de 3 dots bovenin 'Show all apps'

Daar zou je dan 'Android Auto' tussen moeten zien staan (bijvoorbeeld door te zoeken op 'auto')

Onder Storage of Clear Data kan je dan alle user data en de cache weggooien.

Daarna zou je bij koppelen aan de auto volledig schoon overnieuw moeten kunnen beginnen.
Ik lees op de fora dat dit vooral bij geupgrade telefoons kan helpen; maar zie niets over gebruikers die dit bij nieuwe telefoons getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Bedankt voor het meedenken.
Bij een nieuwe smartphone is er toch niets in cache?
Het kan geen kwaad, ga ik proberen.

Na 5 weken heeft het ontwikkelteam van Xiaomi laten weten dat ik me als Beta tester moet aanmelden om een nieuw OTA te krijgen.
Ik begrijp niet goed waarom ik met een nieuwe smartphone me aan zou moeten melden om misschien werkend te krijgen wat gewoon hoort te werken. En geen idee welke risico's ik loop als beta tester, werken dan andere dingen misschien niet meer?
En is het werkelijk DE oplossing? (Als dat zo is dan is het het overwegen waard maar ik heb het gevoel dat men zomaar wat roept).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhuijben
Een oplossing zal het niet zijn, maar je kan dan je input geven en hun werk testen voor ze de update naar iedereen uitsturen. Hopelijk staat dan de fix in die versie al klaar.

Je loopt zeker een risico op nieuwe bugs, maar ik persoonlijk heb daar minder moeite mee als ze dan de zaken die ik vind ook echt sneller fixen. Bij de Xiaomi beta waar ik aan deelneemt heb ik echter tot dusver 0 input gehad op de issues die ik gemeld heb. (Niet gerelateerd aan Android Auto trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Zojuist de cache geleegd en in de auto geprobeerd: helaas geen verschil.
Toen gekozen dat ik alles wis (dus ook de gebruikersgegevens).
Na opnieuw het stekkertje erin te hebben gestoken verschijnt op de Poco X6 dat ik toestemming moet geven op het scherm in de auto. Daar staat een toestemmingsscherm waarop toestemming kan worden gegeven, maar het touchscreen reageert niet....

De Poco F3 heeft afgelopen nacht ineens een update gehad en heeft nu ook HyperOS. Ik was al bang dat die nu dezelfde problemen zou hebben maar gelukkig werkt die nog gewoon met het Nissan Connect systeem.

Heb je ervaring met de snelheid waarmee een versie vrijgegeven wordt als er iets voor de beta testers is uitgerold? Mocht er inderdaad iets zijn wat ervoor zorgt dat Android Auto werkt komt het immers (als het goed is) vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
Mijn nieuwe Redmi Note 13 Pro+ intussen getest op een Toyota Corolla 2020 met MiUI en na update HyperOS (bekabeld) en lijkt gewoon te werken.

Helaas dus geen nieuwe trucs gevonden voor @ChrisChris, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Bedankt voor het laten weten. Het probleem zit dus kennelijk alleen in bepaalde combinaties waarbij Poco X6 Pro en Mi 11 Ultra de centrale factor zijn.
Ondertussen werkt het helaas nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen074
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik heb dit weekend een nieuwe poco f6 binnen gekregen. Mij lukt het ook niet om te verbinden met Android auto. Ik hou je topic in de gaten. Ik heb nu al spijt van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:10
is de Poco X6 wel volledig ondersteund er warn och problemen met de play store etc? omdat china phone en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Als de F6 het ook niet doet bij iedere auto (die het wel gewoon doet bij andere toestellen) is dat slechte nieuws misschien ook een beetje goed nieuws: dan zijn er misschien meer klachten bij Xiaomi en lossen ze het op voor alle toestellen.
Totaal onbegrijpelijk dat het nog niet opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Maxwp schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:26:
is de Poco X6 wel volledig ondersteund er warn och problemen met de play store etc? omdat china phone en zo?
Ik heb geen problemen ondervonden met de play store en ook niet met de apps die ik heb overgezet van de oudere Poco.
Als je hem echter wilt gebruiken met Android Auto zou ik eerst het betreffende toestel van iemand zien te lenen om te kijken of het werkt met jouw auto, vóórdat tot aanschaf wordt overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-09 18:34
Ik lees uit het hele verhaal niet waar je de telefoon vandaan hebt gehaald? I het regstreeks uit China? Betreft de rom een global version? De china modellen hebben geen android auto namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Gewoon gekocht/besteld bij Xiaomi in Nederland ( https://www.mi.com/nl/store/ ).
En hoe is te zien of de ROM een global version is? Als dat de verkeerde is dan is het misschien ook op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
ChrisChris schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:22:
Gewoon gekocht/besteld bij Xiaomi in Nederland ( https://www.mi.com/nl/store/ ).
En hoe is te zien of de ROM een global version is? Als dat de verkeerde is dan is het misschien ook op te lossen.
Je moet naar de OS versie kijken bij over deze telefoon. Als het eindigt met EUXM heb je de Europese ROM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisChris
Ondertussen 1.0.8.0 UNLEUXM, dus is het een Europese 'ROM'. Bij Xiaomi noemen ze het de OS (Operating System) versie, in dit geval de HyperOS versie.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

[ Voor 31% gewijzigd door ChrisChris op 05-08-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:10
ChrisChris schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:05:
[...]

Ik heb geen problemen ondervonden met de play store en ook niet met de apps die ik heb overgezet van de oudere Poco.
Als je hem echter wilt gebruiken met Android Auto zou ik eerst het betreffende toestel van iemand zien te lenen om te kijken of het werkt met jouw auto, vóórdat tot aanschaf wordt overgegaan.
ok dank

weet je of deze native gespreks opname ondersteund?
heb dit nodig ivm gesprekken met instanties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Sorry Maxwp, ik weet niet wat Native gespreks opname' is. Je kunt er geluid mee opnemen...

• ChrisChris
Als oplossing het volgende gedaan:
Een oude smartphone (Nokia 3.1) genomen, terug naar fabrieksinstellingen, alles eraf.
Google account aangemaakt en die gebruikt voor google maps. Kaart van heel Nederland gedownload en dat werkt gewoon.
Eerst had ik nog het idee om hem gewoon in de auto aangesloten te laten liggen maar het bleek dat de spanning niet op de USB aansluiting blijft staan. Dan loopt de accu in de smartphone leeg, tenzij de auto regelmatig wordt gebruikt.
Overigens is de telefoon met de SIM kaart (in dit geval dus de Poco X6 Pro) als hotspot in te stellen waardoor ook omleidingen etc. kunnen worden gevolgd.

Tja, als je een nieuwe smartphone koopt verwacht je toch dat Android auto (en casten, zie andere topic) gewoon werkt maar daar moet je dus oude smartphones voor inzetten :-(
Poco (Xiaomi) lost het immers niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
@ChrisChris Vrij recent is er een nieuwe update uitgekomen van HyperOS. Zijn daarmee problemen opgelost wat betreft AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 20:14
Dit werkt misschien niet op een iets ouder model van auto? Wij hebben een nieuwe Captur gekocht en daarop de Poco losgelaten en direct AA aan de praat gekregen. Mijn Chinese import van Nubia daarintegen werkt soms wel, soms niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Schumi_wk op 02-10-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Schumi_wk schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:58:
Dit werkt misschien niet op een iets ouder model van auto? Wij hebben een nieuwe Captur gekocht en daarop de Poco losgelaten en direct AA aan de praat gekregen. Mijn Chinese import van Nubia daarintegen werkt soms wel, soms niet.
Bedankt voor het laten weten.
De auto is van begin 2020 dus toch behoorlijk courant.
Er gelukkig zijn er ook merken auto's (van verschillende bouwjaren) die kennelijk geen problemen hebben met AA.
Je zou echter toch mogen verwachten dat als het ligt aan een 'oude' software versie in het auto systeem een nieuwe Poco dat toch aan zou moeten kunnen? (Downwards compatible?).
Helaas dus niet.

De Poco F3 werkt wel met nieuwe auto's dus is wel upwards compatible...
.
En helaas geen zinvolle ondersteuning van Xiaomi Nederland, of na het melden van het probleem met de feedback optie. Terwijl ik beslist niet de enige ben met dit probleem.

Een soortgelijk probleem met de Poco X6 Pro en casten naar een Samsung televisie, heb ik een ander topic over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
[b]Schumi_wk in "Xiaomi Poco X6 Pro 5G niet geschikt voor Android Auto?"@ChrisChris Vrij recent is er een nieuwe update uitgekomen van HyperOS. Zijn daarmee problemen opgelost wat betreft AA?
Ik ga het wederom proberen en laat het hier weten als het nu opgelost is!
Geprobeerd, nu ontstaat er helemaal geen verbinding meer met het display in de auto. Misschien dat als ik de bestaande connecties verwijder en het allemaal weer opnieuw installeer... Ga ik weer proberen.

[ Voor 58% gewijzigd door ChrisChris op 10-10-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:54
Helaas heb ik ook issues maar dan met de 14 ultra. Het lijkt dus meer op een algemeen Xiaomi probleem dan enkel Poco. Dit heb ik in mijn Ford, maar bijvoorbeeld in de auto van mijn partner (Fiat 500e) niet en werkt het prima.

Ik heb al diverse malen feedback gegeven, maar tot nu toe geen enkele zinnige reactie.

Alles heb ik al geprobeerd en getest, maar het is een bepaalde combo van schermresolutie en wifi denk ik.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisChris
Bij m'n bericht van 25 april jl. kan dus helaas nog het e.e.a. aan worden toegevoegd... :-(

Het is inderdaad een combinatie die niet werkt waardoor beide partijen naar de ander wijzen.
Wat wifi er mee te maken heeft ontgaat me, bij mij (en bij de meeste anderen met problemen) is gewoon verbinding gemaakt met het snoertje.
Schermresolutie denk ik ook niet, als ik heel lang wacht verschijnt er wel iets op het scherm en dat ziet er dan goed uit.
De service van Xiaomi is ronduit slecht, in Nederland weten ze van niets en aanmelden van het probleem via de smartphone levert inderdaad niets zinnigs op.

Helaas, rekening mee houden bij het aanschaffen van een volgende smartphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 19:55
Ik ben in het bezit van een Poco F5 Pro en deze heeft ook nooit samengewerkt met Android Auto.
Xiaomi heeft het probleem nooit verholpen, heb het toestel nu reeds 2 jaar.
Op andere fora vind je ook veel gebruikers die hierover klagen bij dit toestel.
Denk dat het een Miui gerelateerd probleem moet zijn maar het is blijkbaar hun zorg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
Bratzz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:00:
Denk dat het een Miui gerelateerd probleem moet zijn maar het is blijkbaar hun zorg niet.
Hier was ik ook bang voor toen ik mijn Redmi Note 13 Pro Plus kocht, maar heb tot nu toe geen problemen gehad met Android Auto. Er zijn dus meer meespelende factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:54
Ter info de Poco X7 Pro werkt perfect met Android Auto

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1961
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-07 22:14
Ik heb een bmw x1, een jaar oud. Mn gsm is Xiaomi 11T pro.
Bijna elke rit ,17km gaat android op zwart met navigatie
Daarna weer opstart en navigeert hij verder. Bmw heeft diverse gsm uitgeprobeerd, ios en android. Deze. Nieuwe toestellen leveren geen probleem op. Lijkt mij dat deze 11Tpro geen update meer krijgt en verouderde bluetooth heeft. Geeft de bmw. Ook aan.
Ik ga dus overstappen naar iphone 16. Ben dit gedoe zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Brotuck schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:13:
Ter info de Poco X7 Pro werkt perfect met Android Auto
De vraag is of hij ook zou werken met één van de autosystemen waarmee de X5 niet werkt. Ik zou geen X7 kopen met het risico dat die ook niet werkt :|

Ondertussen zijn we weer geruime tijd verder en Xiaomi is nog steeds niet met een oplossing gekomen, ondanks dat er regelmatig updates zijn (met wijzigingen waar je niet op zit te wachten waarna je weer bezig bent uit te zoeken hoe je het weer kunt krijgen zoals het was, maar dit terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Alexander1961 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:14:
Ik heb een bmw x1, een jaar oud. Mn gsm is Xiaomi 11T pro.
Bijna elke rit ,17km gaat android op zwart met navigatie
Daarna weer opstart en navigeert hij verder. Bmw heeft diverse gsm uitgeprobeerd, ios en android. Deze. Nieuwe toestellen leveren geen probleem op. Lijkt mij dat deze 11Tpro geen update meer krijgt en verouderde bluetooth heeft. Geeft de bmw. Ook aan.
Ik ga dus overstappen naar iphone 16. Ben dit gedoe zat
Het (extra) vervelende is dat het niet eerst is uit te proberen. Je koopt een toestel en vervolgens blijkt hij iets belangrijks niet te kunnen wat eerdere (oudere) versies probleemloos doen!
Geen idee hoe oud de 11T pro is maar ook een heel oude Samsung S3 werkt gewoon nog, al is het allemaal wat trager. Dat is wel met een kabeltje en mogelijk gebruik jij alleen bluetooth (dat kan dat Nissan systeem niet).
Succes met de iphone!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisChris
Na meer dan een jaar negeren van klanten lijkt het probleem toch opgelost met OS to HyperOS 2.0!
_/-\o_
Eindelijk doet hij dus wat hij vanaf het begin af aan had moeten doen :)

Als ze nu ook nog oplossen dat casten kan naar een samsung smart TV (zoals wel werkt met een Poco F3) zou het helemaal mooi zijn!
Misschien volgend jaar :X
Pagina: 1