Nieuwe verlichting smart maken

Pagina: 1
Acties:

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-11 15:51
Beste Tweakers,

Wij willen een nieuwe armatuur kopen voor onze TV zithoek. We zijn naar een verlichting winkel gegaan, en daar hebben ze ons de Lederam C180 geadviseerd. Nu had ik deze graag ook kunnen bedienen vanuit mijn zetel.
Ik kan geen afzonderlijke smart lampen komen, gezien deze geïntegreerd zit in de armatuur, klopt dit? Momenteel is deze lamp verbonden met een ELTAKO EUD12Z dimmer, welke al geïnstalleerd was bij de aankoop van de woning. We gebruiken die dimmer haast nooit omdat hier maar één lamp op aangesloten zit, en de bediening heel pover tot niet degelijk werkt.

Hoe pak ik dit het beste aan? Zou de ELTAKO dimmer beter werken met die nieuwe armatuur? Of vervang ik deze best door een ander model?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@dotacom geef even linkjes mee, dat scheelt zoeken voor mensen die je willen helpen ;)

De verlichting die je hebt gekocht is, als ik het goed heb begrepen, de Cattelani & Smith Lederam C180.

Op dezelfde pagina staat ook een document over het dimmen. Daaruit blijkt dat je een 'trailing edge' dimmer nodig hebt, wat gelukkig vrij standaard is.
Momenteel is deze lamp verbonden met een ELTAKO EUD12Z dimmer (..)
We gebruiken die dimmer haast nooit omdat (..) de bediening heel pover tot niet degelijk werkt.
(..)
Zou de ELTAKO dimmer beter werken met die nieuwe armatuur?
Ik weet niet wat je bedoelt met een 'povere niet degelijke bediening'. En waarom je denkt dat dit met een ander armatuur de bediening wel degelijks is.
Nu had ik deze graag ook kunnen bedienen vanuit mijn zetel.
Wat bedoel je daarmee? Wil je een afstandsbediening kunnen gebruiken? Een app op je telefoon? In het geval van dat laatste, heb je al een ecosysteem in gebruik (bijvoorbeeld Philips Hue) waar de nieuwe dimmer samen mee moet werken?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-11 15:51
Gizz schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:40:
@dotacom geef even linkjes mee, dat scheelt zoeken voor mensen die je willen helpen ;)
[...]
De verlichting die je hebt gekocht is, als ik het goed heb begrepen, de Cattelani & Smith Lederam C180.

Op dezelfde pagina staat ook een document over het dimmen. Daaruit blijkt dat je een 'trailing edge' dimmer nodig hebt, wat gelukkig vrij standaard is.

[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met een 'povere niet degelijke bediening'. En waarom je denkt dat dit met een ander armatuur de bediening wel degelijks is.

[...]

Wat bedoel je daarmee? Wil je een afstandsbediening kunnen gebruiken? Een app op je telefoon? In het geval van dat laatste, heb je al een ecosysteem in gebruik (bijvoorbeeld Philips Hue) waar de nieuwe dimmer samen mee moet werken?
Excuses, het gaat inderdaad over die armatuur in je link. Als we momenteel de schakelaar blijven induwen, dimt de lamp haast niet. Eventueel dat het effect duidelijk zal worden, als er meerdere lampen/of een andere lichtbron wordt gebruikt? (dacht ik) Is deze Eltako een trailing edge dimmer?
Momenteel hebben we nog geen enkel smart ecosysteem in gebruik. De voorkeur geniet via de smartphone, gezien je die steeds bij je hebt. Een afstandsbediening lijkt mij minder praktisch, omdat die vaak zoek is. Dan kan je even goed naar de schakelaar zelf rennen.