Toon posts:

Geheugen en fsb overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben inmiddels bezig met het overclocken van mijn geforce sdr en mijn cpu. nou is mijn cpu gelocked (duron 700) en kan ik dus alleen de fsb overclocken (ik wil niet het gevaar lopen met de potloodstreepjes, als mijn pc het namelijk niet meer doet heb ik geen geld voor een nieuwe cpu)

Mijn pc:
duron 700
MSI K7-pro (via KT133 chipset)
128 sdram 100mhz
geforce sdr

Nou kan ik de fsb maar tot 107 mhz zetten, anders dan crashed mijn pc al als ik een prog opstart. (Cpu temp is 41-43, goed dus)

Nou vroeg ik me af waardoor zou ik niet verder kunnen?
PCI slot staat op 35,3 en agp op 70.7, cpu op 748,9.
(Oh ik zie nu al dat memory alsnog op 100mhz staat, ookal staat de fsb op 107, dus daar zal t wel niet aan liggen)

Wat kan het dan zijn?

Zou ik de fsb hoger kunnen zetten als ik pc133 sdram of DDR ram koop?

Alvast bedankt,

Alain

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euhh.. volgens mij past er geen ddr op :?
maar de kt133 chipset heeft er nog wel eens last van dat het niet zo hoog geklockt wil worden :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Overklokken op FS is met Athlon's zo goed als onmogelijk, zeker met oude chipsets. Jij systeem crashed bij 107 MHz en dat ligt nog in de lijn der verwachtingen ook.

Je kan kiezen: niet overklokken of toch een potlood. Het ergste dat je kan overkomen is het opbranden van je Duron, een nieuwe Snellere kost tegenwoordig 150 piek oid.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:48
Gebruik toch gewoon de potloodtruc!
Ik heb het ook zo gedaan, en het is echt een fluitje v.e. cent!
Gebruik wel een goed scherp potlood (ik heb een Bruynzeel HB potlood gebruikt), en niet te vergeten een loep!
Echt een makkie, tenzij je geen vaste hand hebt uiteraard....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 09 september 2001 13:37 schreef GhostKillah het volgende:
Mijn pc:
duron 700
MSI K7-pro (via KT133 chipset)
128 sdram 100mhz
geforce sdr

Zou ik de fsb hoger kunnen zetten als ik pc133 sdram of DDR ram koop?
Denk idd dat de FSB beperking absoluut niet aan je RAM ligt- ik heb hier een PC-100 DIMM die met gemak 124 haalt (en ik ken mensen die hun PC-100 op CAS 3 tot 140 gekregen hebben).

Ben het echter niet met ecteinascidin eens dat athlons in het algemeen niet met FSB OC'd kunnen worden- SoA beestjes vrijwel altijd (en erg goed zelfs), zolang ze maar niet op een ViA KT133 (non-a) zitten. En dat heb jij juist te pakken, de K7T-Pro heeft een KT133 chipset.

Wat je wel kunt proberen te doen is om je RAM op 133 te zetten. Voor beschadigingen hoef je niet te vrezen- DIMMetjes worden sowieso niet heet, en de voltage blijft ook hetzelfde; het werkt (joepie) of niet (reset CMOS en je bent terug op 100). Potloodstreepjes zouden in jou geval weinig uithalen (de K7T-Pro had tot de 2-versie geen multiplier optie)- wat wel kan is met potlood en dremel in de hand de L3 en L4 bruggen herprogrameren, maar als je al zorgen maakt over streepjes zetten is dat misschien ook een stap te ver- mocht je ooit tot inkeer komen- hier vind je tabellen van hoe/wat/waar.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

waar woon je? anders wil ik misschien wel streepies voor je zetten.. mislukt het krijg je van mij een nieuwe cpu..

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
huh potlood streepies? :? ik ben geen ervaren overclocker, dus ken iemand me een beteje simpel uitleggen wat dat is? ik wil dr ook wel een nieuwe topic over maken maar ik zit nou toch al hier...

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Predator

Suffers from split brain

RTFF

FAQ

lees:Hoe verander ik de multiplier?
:)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1