Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElcoW
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-04-2024
Mijn vraag
Ik heb sinds enkele maanden (via marktplaats) de NAD C338 gekocht, onwijs blij mee. Ik gebruik hem voor streaming (via iphone) of voor geluid van de TV via optisch. Nu merk ik na enkele weken luisteren en gebruiken dat als ik dan TV kijk via OPT1 soms het geluid opeens verdwijnt en de C338 op Streaming staat. Na enkele seconden (soms 3, soms 10) gaat die terug naar OPT1 en heb ik weer TV geluid. Ik zie dan ook het blauwe lampje knipperen wat te maken heeft met dat de versterker op zoek is naar verbinding.

Ook kan ik hem dan moeilijker vinden met de Iphone voor streamen.

Als ik dan een Reset doe en hem opnieuw verbind met het internet via de Google Home app, dan gaat dit weer goed voor weken, en dan begint het weer.

Doordat het weken goed gaat, verwacht ik niet dat het aan het internet zelf ligt. Maar ben wel benieuwd waar het dan wel aan kan liggen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
NAD C338
LG Nano tv 2021
Verbonden via Optische kabel
Nad verbonden via Wifi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere resets, instellingen op versterker via afstandsbediening

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:00

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

probeer eerst eens een nieuwe optische kabel, even langs de Action voor een paar euro, dan kan je die even uitsluiten voor de zekerheid.

En ik zou de NAD even aan een UTP kabel hangen ipv de WIFI, al moet die kabel door de woonkamer heen, dan weet je wat meer.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:35
De "Streaming" indicator is voor de Streaming RCA input achterop, wifi/bt streaming heeft eigen indicatie op frontpanel.
Om een of andere reden switch the NAD dus van de OPT1 input naar de Streaming input.
Mogelijk valt optisch signaal weg en valt ie op de eerste analoge input terug. Daar komt dan niets op binnen.
En als ie dan weer optisch detecteerd gaat het weer daarop.

Eens met @Fraggert probeer eens met een nieuwe optische kabel, overigens deze NAD heeft geen ethernet/UTP aansluiting.

Wellicht heeft NAD support een antwoord als het een known-issue is, in mijn ervaring goed bereikbaar via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 08:16

Grozno

acts without consequence!

Ik heb ook wel gelezen dat LG niet altijd een heel net signaal uitstuurt via S/PDIF, dus het kan zijn dat je NAD C338 kritisch is op het signaal.

Misschien helpt het om de instellingen van de LG overal van de auto-stand af te halen en hard in te stellen op het signaal dat de C338 kan verwerken?

Als het probleem in de C338 zit, dan zou ik het niet weten.

[ Voor 43% gewijzigd door Grozno op 02-04-2024 16:14 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:00

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dieks77 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:52:
.......overigens deze NAD heeft geen ethernet/UTP aansluiting.
Lekker handig :X zou voor mij zelf een no-go zijn op zulke apparatuur.

Daar waar mogelijk sluit ik alles bedraad aan, streamer, TV. PS4 et cetera.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElcoW
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-04-2024
Het probleem zit dus niet in alleen in het geluid van de TV, sorry, onderwerp klopt dan misschien niet helemaal.

Het streamen is dan ook een probleem, vanaf de telefoon bijv via spotify connect. Dan verdwijnt ook daar de mogelijkheid tot verbinden. En dan na een reset is dit weer verholpen voor een tijdje.

Dus ergens lijkt het erop dat hij voor een bepaalde periode (niet vast) de verbinding goed in stand houdt met de WIfi en dan alles goed afspeelt. En dan na een tijd de verbinding verdwijnt en dan gaat zoeken naar Wifi, ook tijdens het luisteren van geluid via de Opt1.

Wel ga ik een nieuwe optische kabel proberen, maar kan het eigenlijk niet rijmen met het probleem. Ook omdat het na een reset van de NAD wel allemaal weer werkt.
Pagina: 1