Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Mijn vraag
Face ID op mijn Iphone 15pro werkt niet meer.
Het laatste dat ik niet heb geprobeerd is de telefoon helemaal resetten (dus wel opnieuw opstarten, face ID opnieuw instellen (werkt ook niet meer overigens).

Mijn angst is echter dat apps als DigiD, banken, 2FA van derden (google, microsoft) niet meer werken na terugzetten van de backup. Dit omdat dit ook nooit werkt na instellen van een nieuwe telefoon.
Ik ben dus bang dat ik deze apps moet autoriseren met de telefoon die is gereset voor ze weer werken.

Normaal heb ik dan mijn oude telefoon nog om deze weer mee in te stellen, maar nu heb ik geen nieuwe telefoon maar een probleem met de huidige telefoon.

Weet iemand of al deze apps normaal meteen weer werken bij terug zetten van een kopie op het zelfde apparaat? En zit hierin nog verschil tussen een kopie naar icloud of naar een mac?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone 15pro. Ik heb een macbook ter beschikking voor een eventuele reservekopie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zowel via google als op dit forum heb ik geen antwoord op deze vraag kunnen vinden.

Beste antwoord (via jongf7 op 02-04-2024 15:12)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je hebt sowieso het concept van backup-codes bij 2fa. Ga op zoek naar die codes of vraag deze aan. Je kan deze dan gebruiken om in te loggen zonder code-generator, eenmalig dus om 2fa in te stellen op je nieuwe toestel. Sowieso heeft elke banking-app enz een procedure om de app in te stellen op een nieuw toestel. Bij Google en Microsoft moet je idd wel opletten dat je jezelf niet buiten sluit.

Android developer & dürüm-liefhebber

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je hebt sowieso het concept van backup-codes bij 2fa. Ga op zoek naar die codes of vraag deze aan. Je kan deze dan gebruiken om in te loggen zonder code-generator, eenmalig dus om 2fa in te stellen op je nieuwe toestel. Sowieso heeft elke banking-app enz een procedure om de app in te stellen op een nieuw toestel. Bij Google en Microsoft moet je idd wel opletten dat je jezelf niet buiten sluit.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darth-Kova
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:50
Je zou ook telefonisch contact kunnen opnemen met Apple Support om een diagnose op afstand te kunnen laten doen. dan kunnen hun namelijk zien of het hardware matig defect is. (als dat zo is bespaard je de reset uit te voeren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Naar mijn weten wordt bij een backup terugzetten, niet de zaken als Microsoft Authenticator, teruggezet. Wel de app maar niet de inhoud van MFA. Die zul je dan opnieuw moeten authentiseren.
Zoals gezegd, dit kan vaak ook met eenmalige code's.
Ik heb een oude telefoon in de kast liggen met Microsoft Authenticator voor als m'n huidige uitvalt en ook voor MFA met Google bijvoorbeeld want buitensluiten met Google en Microsoft, zoals Mavanmaarten zegt, kan maar zo.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Bedankt allen !

Ik probeer eerst Apple Support en indien nodig check ik de backup-codes van de 2fa apps.