Nieuwbouw: voordeur gloeiend heet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35
Verleden jaar is mijn nieuwbouwappartement opgeleverd en wij hebben helaas een aantal restpunten openstaan met de aannemer. Eén daarvan is het volgende:
Onze voordeur staat pal op het zuidwesten en die vangt dus veel zon. Wij hebben helaas geen overkapping, want wij zitten op de hoogste verdieping. Onze voordeur is van aluminium en je raadt het al, die wordt in de volle zon zo'n 75 graden. in combinatie met een RAL 1035 kleur kun je dus een eitje op bakken. De deurklink doet in de zomermaanden mee, want de deur zelf heeft een massa van 20 kilo en wilt ergens zijn warmte kwijt, dus de klink meet zo'n 65-70 graden aan het einde van de dag.

Behalve dat de boel uitzet en weer krimpt (dat hoor je ook), accepteren wij dit niet. Met een ovenhandschoen je voordeur openen lijkt mij niet de bedoeling. De aannemer geeft helaas niet thuis en komt niet verder met het argument dat een auto in de volle zon ook warm wordt en verwijst weer naar de architect. Die speelt samen net de onderinstallateur de vermoorde onschuld, want dit hebben ze allemaal nooit meegemaakt.

Maar zijn hier normen voor? Hoe warm mag een aanraakoppervlakte (wat een deurklink minimaal is, en de deur ook) worden?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49
Via de VvE een procedure bij Woningborg of SWK starten, afhankelijk van je garantiepartij.

Hoe vaak komt dit echt voor?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoe zou je het opgelost willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04:11
Knip

[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 02-04-2024 13:16 . Reden: Dat kan ook wat vriendelijker, zeker aangezien het een hele normale vraag is ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 11:46
Even uitgaande van diversen regelgevingen, bijvoorbeeld deze uit de elctrotechniek:
https://d2z1a14d3feyr7.cl...rGoedThermischOntwerp.pdf
Mag een aanraakbaar oppervlak niet warmer worden dan 40°C, voor de HACCP (Horeca) bijvoorbeeld, mag dit 60°C zijn mits er zichtbare waarschuwingen zijn (logo van minimaal 25mm).

Voor een voordeur zal er geen specifieke regelgeving zijn (bijzonder geval zeg :) ), maar door uit te gaan van al reeds bestaande regelgevingen kun je misschien mensen wel dwingen actie te ondernemen.

Wel zou ik even een datalogger regelen en de temperatuur over meerdere (warme)dagen opnemen, een moment opname is niet meer dan dat,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
Señor Sjon schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:58:
Via de VvE een procedure bij Woningborg of SWK starten, afhankelijk van je garantiepartij.

Hoe vaak komt dit echt voor?
Dat hangt van de zonkracht af. Maar zo richting de lente, zomer, begin herfst kan het elke mooie dag voorkomen. 16 maart scheen de zon, en dan krijg je al snel dat de deur plus hendel 45 graden is. Te doen, maar nog geen dag dat je in je tshirtje buiten loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
dragoncry schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:18:
Even uitgaande van diversen regelgevingen, bijvoorbeeld deze uit de elctrotechniek:
https://d2z1a14d3feyr7.cl...rGoedThermischOntwerp.pdf
Mag een aanraakbaar oppervlak niet warmer worden dan 40°C, voor de HACCP (Horeca) bijvoorbeeld, mag dit 60°C zijn mits er zichtbare waarschuwingen zijn (logo van minimaal 25mm).

Voor een voordeur zal er geen specifieke regelgeving zijn (bijzonder geval zeg :) ), maar door uit te gaan van al reeds bestaande regelgevingen kun je misschien mensen wel dwingen actie te ondernemen.
Ja, dat verbaasde mij ook dat daar geen richtlijnen voor zijn.
Wel zou ik even een datalogger regelen en de temperatuur over meerdere (warme)dagen opnemen, een moment opname is niet meer dan dat,
Dat is een goede, ik zal het voorstellen als ze daarom vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:01
donald_dick schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:42:
Maar zijn hier normen voor? Hoe warm mag een aanraakoppervlakte (wat een deurklink minimaal is, en de deur ook) worden?
Je deur moet wel bruikbaar blijven. Dat ergens geen expliciete norm voor is wil niet zeggen dat dan alles mag.

Trekt hij niet ook krom? Ook aluminium kan dat, of het zet teveel uit dat hij niet meer goed past.

Dat de aannemers en architecten niets doen heeft natuurlijk geen enkele zin. Er lijkt wel degelijk een fout gemaakt en dat moet worden opgelost. Bijvoorbeeld met zonwering lamellen die uitsteken boven je deur ofzo. Of een andere kleur deur. Ik zou een oplossing vragen in een brief of anders rechtshulp erbij halen.

Voorlopig kun je er zelf misschien een soort gordijn voor hangen als het te erg wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
een rubberen huls om de deurklink?
Klinkt als een beroerd ontwerp zeg..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:06
Er bestaan witte (RAL 9016) verven waar iets van glaspoeder of zo in verwerkt is waardoor meer dan 90% van de zonnestraling gereflecteerd wordt.
Dan kan aanzienlijk schelen in de opwarming.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:56
Deur verven aozal @Yaksa zegt lijkt me een poging waard, behoudens dat dat waarschijnlijk van de VVE/architect niet mag. Maar die leveren blijkbaar zelf ook geen oplossing. Je kan er voor de time being ook ff een 2x1m PIR plaat tegenaan plakken, dan is de overlast ook tijdelijk weg. Ziet er niet uit, maar misschien versnelt dat het proces van een oplossing en haal je er zo weer af (itt verf).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:50

OMD

Jij bent niet enige. Collectief een klacht starten met medebewoners? Kan me niet voorstellen dat alleen jouw appartement er last van heeft.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Even een praktische oplossing; als dit een trappenhuis is met een open raam, kan daar niet een gordijntje voor?
Van wie is het trappenhuis, een VVE of zit er nog een beheerbedrijf tussen oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:24
Als de aannemer bij de https://www.woningborg.nl/ is aangesloten (wat de meeste gelukkig wel zijn), kan je de klacht gewoon daar neerleggen, heeft verder niks met de VvE te maken, dat heeft meer te maken met jouw persoonlijke oplevering/klacht. Als het goed is hebben ze bij oplevering ook een bouw inspectie dan gedaan (bij mij deden ze het samen met mij) met bijbehorende rapport.

Uiteraard maakt het collectief wat makkelijker, omdat je dan wat sterker staat en niet gelijk als een azijnzeiker wordt neergelegd.

Mijn ervaring met Woningborg is dat ze elke klacht serieus opnemen en adeqaat behandelen, en ze een bouw inspecteur sturen om te komen kijken.

Dat verhaal van dat afschuiven van aannemer naar onderaannemer of architect of wie dan ook klinkt bekend, was bij ons ook het geval je kan merken dat ze er alles aan doen om zoveel mogelijk weg te wuiven en geen verantwoordelijkheid meer te nemen, want ja dat kost centen en ze zijn alweer met de volgende opdracht bezig.

Pas toen ze op het matje werden geroepen van Woningborg en op locatie met de Woningborg inspecteur kwamen kijken, kregen ze letterlijk op hun "flikker" over wat voor onkunde het wel niet was en wie dit nou zo heeft kunnen bedenken en dat een leek hier moeilijk van kan zien wat er technisch mis is. Haha, dat was wel humor voor mij. Ik denk dat ze het uiteindelijk meer heeft gekost want ze kregen hele aanwijzingen mee hoe ze het moesten herstellen en met welk materiaal, maargoed dat zal ze leren dacht ik maar.

Eventueel kan je als Woningborg niet ter sprake is ook kijken bij https://www.eigenhuis.nl/ wellicht heb je daar bij aangesloten of is de VvE daar collectief aangesloten (Al kan je als het goed is zelfs na oplevering lid worden, al is het voor een jaar, kosten zijn vrij schappelijk)

[ Voor 47% gewijzigd door Turismo op 02-04-2024 16:53 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:35

Qwerty-273

Meukposter

Yaksa schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:48:
Er bestaan witte (RAL 9016) verven waar iets van glaspoeder of zo in verwerkt is waardoor meer dan 90% van de zonnestraling gereflecteerd wordt.
Volgende topic, dat de auto wel erg heet wordt door de reflecterende stralen van de voordeur.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:13
de huiskamer is een paar deuren verderop

[ Voor 73% gewijzigd door We Are Borg op 02-04-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 16:32
Als je dit probleem al in Maart/April heb dan is t einde gewoon zoek. Volle straling van de zon in April kan al bijna net zo scherp zijn als midden in de zomer. Mocht de woningbouw/architect etc. er allemaal niks aan doen, zou ik lekker die deur verven of simpelweg vervangen. Ik snap dat je niet wilt opdraaien voor de kosten, maar die kan je achteraf nog wel claimen als ze je gelijk geven en kosten willen dekken. Maar je gaat toch niet zeggen dat je een jaar lang met een ovenhandschoen je deur open gaat doen, en als je een keer bezoek krijgt van ouders, neefjes, vrienden die hun handen branden.. zou ik allemaal niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je er niet gewoon een andere klink op zetten?

Een auto wordt ook warm ja, maar niet de klink.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
donald_dick schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:42:
Verleden jaar is mijn nieuwbouwappartement opgeleverd en wij hebben helaas een aantal restpunten openstaan met de aannemer. Eén daarvan is het volgende:
Onze voordeur staat pal op het zuidwesten en die vangt dus veel zon. Wij hebben helaas geen overkapping, want wij zitten op de hoogste verdieping. Onze voordeur is van aluminium en je raadt het al, die wordt in de volle zon zo'n 75 graden. in combinatie met een RAL 1035 kleur kun je dus een eitje op bakken. De deurklink doet in de zomermaanden mee, want de deur zelf heeft een massa van 20 kilo en wilt ergens zijn warmte kwijt, dus de klink meet zo'n 65-70 graden aan het einde van de dag.

Behalve dat de boel uitzet en weer krimpt (dat hoor je ook), accepteren wij dit niet. Met een ovenhandschoen je voordeur openen lijkt mij niet de bedoeling. De aannemer geeft helaas niet thuis en komt niet verder met het argument dat een auto in de volle zon ook warm wordt en verwijst weer naar de architect. Die speelt samen net de onderinstallateur de vermoorde onschuld, want dit hebben ze allemaal nooit meegemaakt.

Je hebt een woning gekocht die niet aan de eisen voldoet, de voordeur kan niet als vluchtweg gebruikt worden dat is al een brandveiligheid issue. Je kan als consument verwachten dat je de woning normaal kan gebruiken en daar hoort ook gewoon door de voordeur naar binnen en naar buiten kunnen lopen zonder brandwonden te krijgen.

Heb je rechtsbijstand? Zo ja die inschakelen en de aannemer in gebreken stellen.
Zo nee even via rechtswinkel gaan, en daarna de aannemer in gebreken stellen. Het kan zijn dat ze wat anders adviseren natuurlijk ik ben ook geen juridische expert.
Waarschijnlijk raden ze ook zoiets aan met een termijn waarin jij ze de gelegenheid geeft het op te lossen, zo niet draaien ze voor alle kosten op die hieruit komen.

En heel leuk de aannemer verwijst naar zijn onderaannemer, leuk voor ze maar dat is niet jou probleem je hebt de woning van die aannemer gekocht ( of van de projectontwikkelaar ) dat is jou aanspreekpunt en zij horen het maar gewoon te regelen. Ze hebben nu een woning verkocht die niet aan de eisen voldoet waarvan je redelijkerwijs kan verwachten dat een woning daaraan voldoet.

[ Voor 3% gewijzigd door Shadowhawk00 op 03-04-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
OMD schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:24:
Jij bent niet enige. Collectief een klacht starten met medebewoners? Kan me niet voorstellen dat alleen jouw appartement er last van heeft.
Dat is het vervelende. Ik heb een appartement gekocht op de bovenste etage die als enige zuid/west georiënteerd is. De rest van de appartementen hebben of een afdak, of zijn noord/west georiënteerd waardoor die weinig tot geen zon vangen in de zomer. Maar zodra het wat zonniger weer wordt, ga ik met mijn temperatuurmetertje wel langs de deuren. Dan speel ik het wel via de VvE.
eLScha schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:59:
Hoe zou je het opgelost willen zien?
Ondertussen heb ik het ook bij Woningborg aangekaart. Gelukkig heb ik dit meteen op het service controle document neergezet en zodoende valt het nog onder de laatste 5 procent regel. Het scheelt dat in dat potje nog 10K zit om eventueel een andere deur te kopen. Eentje bijvoorbeeld met een groot glazen raam, waardoor de deur minder massa heeft om warmte op te vangen. Wij merken namelijk wel dat de kozijnen, die van hetzelfde materiaal zijn, minder warm worden. Het verschil tussen 40 graden (nog warm) en 70 graden is wel het verschil tussen direct een brandwond of een warm bad.

We hadden dit ook al bij Vereniging Eigen Huis aangekaart, maar die komen ook niet verder dan: overleg met de aannemer en zoek een oplossing.

Maargoed, ik geeft ze nog twee weken om met een antwoord te komen. Komen ze dat niet, dan gaan we de rechtsbijstand inschakelen. Ik had dit topic geopend omdat ik zelf niet kon vinden in een besluit (Bouwbesluit, Woningborg of een openbare NEN vorm) hoe heet een aanraakvlak mag worden.

[ Voor 4% gewijzigd door donald_dick op 03-04-2024 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
donald_dick schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:16:
[...]

Dat is het vervelende. Ik heb een appartement gekocht op de bovenste etage die als enige zuid/west georiënteerd is. De rest van de appartementen hebben of een afdak, of zijn noord/west georiënteerd waardoor die weinig tot geen zon vangen in de zomer. Maar zodra het wat zonniger weer wordt, ga ik met mijn temperatuurmetertje wel langs de deuren. Dan speel ik het wel via de VvE.

[...]

Ondertussen heb ik het ook bij Woningborg aangekaart. Gelukkig heb ik dit meteen op het service controle document neergezet en zodoende valt het nog onder de laatste 5 procent regel. Het scheelt dat in dat potje nog 10K zit om eventueel een andere deur te kopen. Eentje bijvoorbeeld met een groot glazen raam, waardoor de deur minder massa heeft om warmte op te vangen. Wij merken namelijk wel dat de kozijnen, die van hetzelfde materiaal zijn, minder warm worden. Het verschil tussen 40 graden (nog warm) en 70 graden is wel het verschil tussen direct een brandwond of een warm bad.

We hadden dit ook al bij Vereniging Eigen Huis aangekaart, maar die komen ook niet verder dan: overleg met de aannemer en zoek een oplossing.

Maargoed, ik geeft ze nog twee weken om met een antwoord te komen. Komen ze dat niet, dan gaan we de rechtsbijstand inschakelen.
Waarom niet direct rechtsbijstand inschakelen want die gaan ze waarschijnlijk toch wel een redelijke termijn geven om het op te lossen. Je vertraagt hiermee het proces en jij hebt er last van niemand anders.

Je hebt een huis gekocht geen zak appels. Voor die prijs moeten ze gewoon een goed product leveren en geen goedkope troep.

[ Voor 3% gewijzigd door Shadowhawk00 op 03-04-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:46
Los van het feit dat je voordeur loeiheet wordt, zal het ook als een verwarmingselement werken en je woning flink opwarmen lijkt me :?
Nog een argument wat je eventueel mee kan nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:20
donald_dick schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:16:
... eventueel een andere deur te kopen. Eentje bijvoorbeeld met een groot glazen raam, waardoor de deur minder massa heeft om warmte op te vangen. ...
Nog los van de inkijk: maak je dan van de ruimte achter de deur niet een sauna? Ik zou overwegen de deur te bekleden met wat in essentie een luxere variant van een plaat triplex is. Als de zonnewarmte de deur zelf maar niet bereikt.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:34
Shadowhawk00 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:19:
[...]

Waarom niet direct rechtsbijstand inschakelen want die gaan ze waarschijnlijk toch wel een redelijke termijn geven om het op te lossen. Je vertraagt hiermee het proces en jij hebt er last van niemand anders.

Je hebt een huis gekocht geen zak appels. Voor die prijs moeten ze gewoon een goed product leveren en geen goedkope troep.
Een zak appels moet ook gewoon goed zijn.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:34
ybos schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:09:
Los van het feit dat je voordeur loeiheet wordt, zal het ook als een verwarmingselement werken en je woning flink opwarmen lijkt me :?
Nog een argument wat je eventueel mee kan nemen.
Dit zeker, je hal/ingang wordt dan een sauna met een raam erin, dat wil je toch ook niet.

@TS Het is niet jouw probleem dat jij de enige bent met een deur op zuid. Dat had de architect/ontwikkelaar ook kunnen bedenken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Vandewall
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-09 01:17
De architect is verantwoordellijk tot 20 jaar na de oplevering van de bouw voor structurele fouten (In België toch) omdat hij niet alleen het gebouw ontwerpt maar ook moet toezien op de aannemers tijdens de bouw. Als hij tijdens de bouwfase een fout opmerkt wordt dat normaal tijdens een werfvergadering gemeld en moet de aannemer dat aanpassen. In het Post Interventie Dossier (PIV) vind je normaal alle verslagen van de werfvergaderingen terug. Als je het appartement gekocht hebt na de bouw, moet je normaal een kopie (digitaal) van het PIV ontvangen hebben.

Je kan dus de architect in gebreke stellen en hem vragen om ofwel een andere deur te plaatsen ofwel de deur te laten herspuiten in een andere (lichte) RAL-kleur. De kosten daarvoor zijn voor de architect (die dat eventueel kan verhalen op de aannemer als die de aanpassing op een werfvergadering beloofd heeft maar dat niet heeft uitgevoerd).. Het kost je dus enkel een aangetekend schrijven naar de architect. Als hij natuurlijk niet wil ingaan op je vraag kan je nog altijd een juridische procedure tegen de architect opstarten en moet je in eerste instantie ook een deurwaarder inhuren om hem te dagvaarden en eventueel een advocaat om je zaak te bepleiten voor de rechtbank (vermoedelijk is dat de handelsrechtbank want het gaat om het niet naleven van wettelijke en contractuele verplichtingen). Als je de procedure wint ben je enkel de kost van de deurwaarder en de advocaat kwijt (maar kan je ook een rechtsplegingsvergoeding vragen van de architect + een schadevergoeding voor het gebruiksongemak per dag tot de zaak opgelost is). Als je verliest (maar die kans lijkt me klein) betaal je ook de kosten van het geding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik zou voorstellen om een overkapping te plaatsten daarmee kun je meeste zonlicht afvangen. De aannemer is verantwoordelijk en kan zich niet verschuilen achter een architect. De aannemer gaat over de uitvoering (bouw, materialen, opleveren) en de architect over uitstraling, ontwerp en functionaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Vandewall
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-09 01:17
Misschien is dat in Nederland anders dan in België, maar hier is de architect ook verantwoordelijk voor de controle op de uitvoering van het werk (om te zien of de aannemer effectief uitvoert wat op het plan staat) en draagt hij de eindverantwoordelijkheid. Tijdens de werfvergadering geeft de architect (normaal is de bouwheer daar ook aanwezig) de opdracht aan de aannemer om de aandachtspunten en knelpunten op te lossen.

In dit geval is de oplevering blijkbaar nog niet definitief omdat er nog een aantal punten openstaan, maar juist dan is het nodig de architect te betrekken omdat die controle uitoefent op het door de aannemer geleverde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
trabant schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:15:
[...]
Nog los van de inkijk: maak je dan van de ruimte achter de deur niet een sauna? Ik zou overwegen de deur te bekleden met wat in essentie een luxere variant van een plaat triplex is. Als de zonnewarmte de deur zelf maar niet bereikt.
Naast mijn deur zit 6 meter raam (hal is maar 3m2 en dan loop je meteen mijn huiskamer in. De deur wordt aan de andere kant ook 45 graden, dus dat halletje wordt inderdaad warm. Triplex is een oplossing, maar ik vraag me af hoeveel onderhoud dat nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:20
Natuurlijk ga je in je nieuwe stulp geen lullig plaatje triplex tegen de voordeur schroeven. Trespa is dan al wat gladder en onderhoudsvriendelijker, de vakhandel moet je toch kunnen adviseren.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Als noodoplossing kan je de deur in een licht kleur (of zelfs chroom) 'wrappen', nog voordeliger is een licht gekleurd schaduwdoek/zeil erover spannen. Reclamebureaus kunnen die spandoeken in elke maat en kleur leveren.

Schroef oogjes of 4 mooie RVS mastoogjes en daarna elastieklijn om iets er tijdens warmste maanden ervoor te spannen. Deurhaken als je helemaal niks wil boren/schroeven. (Ik heb zelf een paar mooie haken van Action deurkapstokken gezaagd)

Voor de greep kan je kijken naar stuurband of hockey tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Theo

moederbord

jnr24 schreef op maandag 8 april 2024 @ 01:08:
Als noodoplossing kan je de deur in een licht kleur (of zelfs chroom) 'wrappen', nog voordeliger is een licht gekleurd schaduwdoek/zeil erover spannen. Reclamebureaus kunnen die spandoeken in elke maat en kleur leveren.

Schroef oogjes of 4 mooie RVS mastoogjes en daarna elastieklijn om iets er tijdens warmste maanden ervoor te spannen. Deurhaken als je helemaal niks wil boren/schroeven. (Ik heb zelf een paar mooie haken van Action deurkapstokken gezaagd)

Voor de greep kan je kijken naar stuurband of hockey tape.
Dit zou een valide oplossing kunnen zijn wanneer je het zelf moet oplossen. Echter bij een nieuwbouwwoning zal je zoiets niet zelf op hoeven lossen op zo'n manier. IK zal juist adviseren niks aan de deur te doen en dit zo te laten. Wanneer je de deur gaat wrappen dan is er geen hitteprobleem meer, en is de trigger weg bij de aannemer/archtect om iets te doen..

Dit is duidelijk een probleem dat de TS niet zelf op hoeft te lossen, en iets dat netjes en volledig door de aannemer moet worden opgelost. IK zou juist adviseren om een ovenwant aan een touwtje naast de voordeur te hangen. Het probleem blijft dan aanwezig, het blijft zichtbaar maarje kan nog weldoor de deur heen.

Wanneer je het probleem zelf 'oplost' (wrappen en tape is geen echte oplossing) dan is het probleem niet meer zichtbaar. Niet zichtbaar voor de aannemer? Dan is er ook geen probleem dat opgelost moet worden! Het probleem moet gewoon heel duidelijk zichtbaar zijn wil een aannemer het kunnen oplossen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32
Je zou warmtebeelden op een zonnige dag kunnen voorleggen.

Maar hier hetzelfde meegemaakt, groene schuurdeur werd heel heet, uiteindelijk is deur krom getrokken. Aannemer ging failliet.
En nu zit er een nieuwe witte deur in en nergens meer last van. Was alleen wel op eigen kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:28
Lijkt mij een ontwerpfout. Nodig de architect aan het eind van de dag uit en laat m de deur zelf maar eens open doen🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:40
Wat voor deurklink is dat dan? Onze openslaande garagedeur ligt vol op het zuiden met 0 schaduw en wordt zelf best heet (antraciet), maar de aluminium deurkruk wordt natuurlijk wel wat warm, maar zeker niet heet.

Werkt overigens ook niet merkbaar.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:43
Shadowhawk00 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:58:
[...]

Je hebt een woning gekocht die niet aan de eisen voldoet, de voordeur kan niet als vluchtweg gebruikt worden dat is al een brandveiligheid issue. Je kan als consument verwachten dat je de woning normaal kan gebruiken en daar hoort ook gewoon door de voordeur naar binnen en naar buiten kunnen lopen zonder brandwonden te krijgen.

Heb je rechtsbijstand? Zo ja die inschakelen en de aannemer in gebreken stellen.
Zo nee even via rechtswinkel gaan, en daarna de aannemer in gebreken stellen. Het kan zijn dat ze wat anders adviseren natuurlijk ik ben ook geen juridische expert.
Waarschijnlijk raden ze ook zoiets aan met een termijn waarin jij ze de gelegenheid geeft het op te lossen, zo niet draaien ze voor alle kosten op die hieruit komen.

En heel leuk de aannemer verwijst naar zijn onderaannemer, leuk voor ze maar dat is niet jou probleem je hebt de woning van die aannemer gekocht ( of van de projectontwikkelaar ) dat is jou aanspreekpunt en zij horen het maar gewoon te regelen. Ze hebben nu een woning verkocht die niet aan de eisen voldoet waarvan je redelijkerwijs kan verwachten dat een woning daaraan voldoet.
Overdrijven is ook een vak. Klaag jij ook de fabrikant van je auto aan omdat hij s’zomers zo heet wordt en je “brandwonden” hebt van de leren zetels?

[ Voor 4% gewijzigd door D.deJong op 14-04-2024 11:00 ]

Pagina: 1