Nieuwe celeron op oude plank

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:16

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Mijn server draait nu al een dikke 9 maanden stabiel met een p2-350. Maar nu heb ik nog een oude celeron 566 liggen welke ik graag in de server wil drukken. Omdat de celeron een stuk zuiniger is en om de server iets meer power te geven.

Nu zit er deze http://www.chaintech.com.tw/PRODUCTI/mainboar/slot1/6BTA3.htm plank in de server.. En de celeron draait op 1,5 volt. Maar volgens de website kan de plank niet lager dan 1,8 volt.. ook is er geen bios uitgekomen die de voltage kan verlagen . Gaat die spanning problemen geven voor de stabielitijd.

En is het slim om de server uptegraden naar 566celeron. Met de p2-350 is de server nog nooit vastgelopen (draait w2kserver)

Zijn er nog meer punten waar ik op moet gaan letten.. ??

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 13:33 schreef 4POX het volgende:
.. Omdat de celeron een stuk zuiniger is en om de server iets meer power te geven ...

En de celeron draait op 1,5 volt. Maar volgens de website kan de plank niet lager dan 1,8 volt. Gaat die spanning problemen geven voor de stabielitijd.

En is het slim om de server uptegraden naar 566celeron. Met de p2-350 is de server nog nooit vastgelopen (draait w2kserver)
een 566 kan je best op 1.8 volt zetten, alleen wordt ie warmer en verbruikt ie meer vermogen. Met 'Radiate' kan je CPU vermogens berekenen (als je daar op doelt met 'zuiniger' dus kan je zien of het nut heeft.

Afhankelijk van je apps heeft het nut: p2-350 met 100 MHz FSB en 512 KB cache @ 175, of celly 566 met 66 MHz FSB en 128 Kb @ 566 MHz. dus 1/4 van de cache op bijna 4x zo hoge snelheid.. mijns inziens lijkt de 566 sneller (ik heb zelf een 566 @ 912, dat is zeker sneller).

Wat ik zou doen is als je bios de 566 ondersteund (dat merk je wel als ie post of niet) em dan op 100 MHz te zetten (850 MHz) met die 1.8 volt.. dan is ie iig veel sneller en 95% kans dat ie ook stabiel is (gewoon paar nachtjes 3dmark of een andere benchmark naar keuze draaien)

Mijn 'servertje' hiero draait een celly 300 @ 504 en loopt ook niet vast en is sneller dan die p2-350 en verbruikt ook zeer weinig stroom iig, dus ik zou het gewoon proberen.. bevalt het niet, dan zet je de p2-350 terug

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Mooi, Dan ben ik om 15:00 offline.. :) :)

AKA Rinkel weblog

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Heb je de laatste Bios-geflashed? Het lijkt mij namelijk sterk dat als ze aangeven "incl. coppermine cpu microcode" de voltage niet lager kan dan 1.8 Volt.

http://www.chaintech.com.tw/BIOS/BIOSUPD8.htm

12/28/99 Changes made in this update:
- Change the new code base (incl. coppermine cpu microcode)
- Support HDD over 30GB
- Fixes the jumpless display problem (700mhz,user define)
- Add processor number feature in bios features setup

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Het laatste bios zit erin. Er is nergens de optie om je voltage intestellen.. En het moederbord heeft helaas ook geen sensoren..

Maar het bios zegt dat hij hem heeft gepakt als een 141x4.. Maar als ik kijk onder windows is het braaf 8.5x66 .. Het feest draait weer.. Met nu een celeron.. En hij graast nu ook een stuk harder :) :)

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

lees ff je voltage uit.. als dat 1.8 is moet je die cpu gelijk maar op 8.5x 100 zetten en graast ie nog harder :)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 17:53 schreef MadCat het volgende:
lees ff je voltage uit.. als dat 1.8 is moet je die cpu gelijk maar op 8.5x 100 zetten en graast ie nog harder :)
Motherboard monitor vind geen sensoren :( :(

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1