Automatic forward van shared mailbox naar iemand anders*2*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 14:20
Beste tweakers,

Misschien een domme vraag.

Maar how kan ik een shared mailbox forwarden naar meerdere gebruikers.
We gebruiken ON-PREM Exchange.

Ik kan de mailflow aanpassen ja, maar dat is alleen naar 1 persoon. Ik moet een shared mailbox naar meerdere doorsturen.

Ik had dit in gedachte:
Set-Mailbox hoi@mailbox.be -ForwardingAddress user1@mailbox.nl, user2@mailbox.nl -DeliverToMailboxAndForward $true

zou dit kunnen werken of moet ik het anders invoeren?

Beste antwoord (via theduke1989 op 02-04-2024 11:37)

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 10:08
Kan je niet een distributiegroep aanmaken en daar naartoe forwarden? Of denk ik te makkelijk :)

What seems to be the officer, problem?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 10:08
Kan je niet een distributiegroep aanmaken en daar naartoe forwarden? Of denk ik te makkelijk :)

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:03

Kheos

FP ProMod
theduke1989 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:56:
Beste tweakers,

Misschien een domme vraag.

Maar how kan ik een shared mailbox forwarden naar meerdere gebruikers.
We gebruiken ON-PREM Exchange.

Ik kan de mailflow aanpassen ja, maar dat is alleen naar 1 persoon. Ik moet een shared mailbox naar meerdere doorsturen.

Ik had dit in gedachte:
Set-Mailbox hoi@mailbox.nl -ForwardingAddress user1@mailbox.nl, user2@mailbox.nl -DeliverToMailboxAndForward $true

zou dit kunnen werken of moet ik het anders invoeren?
wat is precies je use case?
waarom wil je alle mails die in een shared mailbox komen forwarden? Wat is dan het nut om een shared mailbox te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Xilvaro schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:57:
vergat erbij te zeggen dat het om een externe emails gaat waar het naar toe moet.
Maar distributies zijn ook een optie ja.

maar de script werkt niet zo ? had geprobeerd, kan ntuurlijk de externe partij niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kheos schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:02:
[...]

wat is precies je use case?
waarom wil je alle mails die in een shared mailbox komen forwarden? Wat is dan het nut om een shared mailbox te hebben?
Die zijn er voor bepaalde onderwerpen, zoals hr etc, enke mailboxes we zijn 1 bedrijf, maar met verschillende subgroepen die alsnog bij elkaar horen onder het zelfde bedrijf.

zo hebben we .lu voor een groep, en .com voor een andere afdeling ondanks dat ze beide het zelfde werk doen. Waarom dat zo is gemaakt, weet ik niet, was niet daar toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:03

Kheos

FP ProMod
theduke1989 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:04:
[...]

Die zijn er voor bepaalde onderwerpen, zoals hr etc, enke mailboxes we zijn 1 bedrijf, maar met verschillende subgroepen die alsnog bij elkaar horen onder het zelfde bedrijf.

zo hebben we .lu voor een groep, en .com voor een andere afdeling ondanks dat ze beide het zelfde werk doen. Waarom dat zo is gemaakt, weet ik niet, was niet daar toen.
maar waarom wil je mails forwarden? waarom voeg je die shared mailbox niet toe aan iedereen die daar toegang tot moet krijgen?
en waarom forwarden naar externe mailboxen?
wat denk je dat er gebeurt als iemand dan mailt naar hr@bedrijf.nl en GareJopie@woezelwazel.nl antwoordt?
En wat dan als iemand op GareJopie@woezelwazel.nl antwoordt en die mails dus niet in de shared mailbox verschijnen? GareJopie valt ziek of vertrekt en alle mails in zijn mailbox zijn niet meer toegankelijk voor bedrijf.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Xilvaro schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:57:
Bedankt, was die even vergeten te doen.
Maar mail contacts aangemaakt, distributie groepen aangemaakt, en toegevoegd.
Dan de mailflow van de shared mailboxs enabled, en de groepen toegevoegd.

super bedankt, en natuurlijk een copy behouden..
Pagina: 1