RDP virtuele desktops bij router achter router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerdeman
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-08-2024
Mijn vraag:
Ik ben met mijn praktijk werkzaam in een businesscenter (BC) waarin meerdere bedrijven zijn gevestigd. Een bepaalde techneut was hier verantwoordelijk voor de router. Achter deze router heb ik zelf een router geplaatst. Met de techneut had ik geregeld dat hij 5 poorten naar mijn router/netwerk heeft ge-forward, zodat ik 5 RDP verbindingen kon leggen naar virtuele werkplekken. Twee hiervan naar resp. de core-server en de virtuele server en 3 naar werkplekken aangemaakt in HyperV.

Nu is er een nieuwe partij die het BC gaan runnen en die wil geen poorten meer forwarden naar mijn router. Hoe kan ik toch de mogelijkheid behouden om die virtuele werkplekken van buitenaf te blijven benaderen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Server 2012 / HyperV / Virtuele plekken en PC's gebruiken Windows Professional

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets

Beste antwoord (via Peerdeman op 02-04-2024 15:18)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
Tazzios schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:33:
RDP in RDP starten.

edit:
maar buiten dat is een RDP open zetten naar buiten toe (laat staan meerdere) niet aan te bevelen. Beter regel je een VPN tunnel.
Volgens mij gaan ze ook de bestaande port forwards verwijderen. Dan werkt RDP in RDP ook niet meer. Maar zoals je zegt, gelukkig maar ;)

TeamViewer etc zou kunnen maar ik zou vanaf je Router VPN tunnel op laten bouwen. Of zelf op basis van openVPN / WireGuard iets ervoor bouwen of via een derde partij als zerotier.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

Tazzios

..

RDP in RDP starten.

edit:
maar buiten dat is een RDP open zetten naar buiten toe (laat staan meerdere) niet aan te bevelen. Beter regel je een VPN tunnel.

[ Voor 78% gewijzigd door Tazzios op 02-04-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

TeamViewer/Anydesk/1 van de concurrenten van voorgenoemde software...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
Tazzios schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:33:
RDP in RDP starten.

edit:
Volgens mij gaan ze ook de bestaande port forwards verwijderen. Dan werkt RDP in RDP ook niet meer. Maar zoals je zegt, gelukkig maar ;)

TeamViewer etc zou kunnen maar ik zou vanaf je Router VPN tunnel op laten bouwen. Of zelf op basis van openVPN / WireGuard iets ervoor bouwen of via een derde partij als zerotier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerdeman
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-08-2024
Thanks... Heb VPN tunnel met hem afgestemd en hij kan VPN met de nieuwe gateway/firewall naar het juiste netwerk (VLAN) leiden. Geeft aan dat de gateway ondersteuning biedt voor IPsec Tunnels, IPsec/LT2P/Wireguard/OpenVPN clients.

Dus ik ga me hier eens op inlezen ;-)

Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je al plannen gemaakt om Server 2012 af te serveren? Is al een half jaar End of Life en dan had je ook nog RDP openstaan. Niet heel snugger. Tijd voor een upgrade naar minimaal Server 2019 omdat alles daarvoor al uit de mainstream support is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:41
Wireguard wordt lastig als de nieuwe partij geen porten wilt forwarden.

LAAG8 Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01
Je kan ook door middel van Cloudflare zero trust, tailscale of netbird een netwerk opzetten waarbij een een mesh vpn opbouwt. Je hebt hierbij geen poortforwardings of iets nodig. Alles gebeurd vanaf de server en endpoints naar de cloud en of elkaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Quas op 16-05-2024 22:41 ]

Pagina: 1