Laat ik even beginnen dat ik totaal geen programmeur ben, maar alleen wat kan knutselen.
Ik wil een database maken om bij te houden wel persoon een bepaald product hebt. Laten we zeggen Appels. Appels worden geleverd in batches van ruim 5000 appels. Elke appel heeft een uniek nummer binnen de batch. Batch1 heeft dus 0, 1, 2, 3 enz en Batch2 heeft ook 0, 1, 2, 3 enz. Zo gaan ook de batches door.
In een database wil ik weten welke persoon welke appels uit welke batch ik heb.
De data zelf krijg ik vanuit een JSON file.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MySQL
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat zelf te denken aan een tabel waar je een kolom hebt met gebruiker, batchnummer en appel nummer. Bij 10 batches krijg je dan al ruim 50.000 records, dat is misschien niet zo efficiënt. Is er een betere manier om dit bij te houden?
Ik wil een database maken om bij te houden wel persoon een bepaald product hebt. Laten we zeggen Appels. Appels worden geleverd in batches van ruim 5000 appels. Elke appel heeft een uniek nummer binnen de batch. Batch1 heeft dus 0, 1, 2, 3 enz en Batch2 heeft ook 0, 1, 2, 3 enz. Zo gaan ook de batches door.
In een database wil ik weten welke persoon welke appels uit welke batch ik heb.
De data zelf krijg ik vanuit een JSON file.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MySQL
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat zelf te denken aan een tabel waar je een kolom hebt met gebruiker, batchnummer en appel nummer. Bij 10 batches krijg je dan al ruim 50.000 records, dat is misschien niet zo efficiënt. Is er een betere manier om dit bij te houden?
Het leven is te kort om te testen