Hikvision live stream limiet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:03
Beste Tweakers,

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om met een Hikvision camerasysteem (6 stuks) een live stream op te zetten op een TV of monitor. Aangezien na 5 minuten de stream ermee stopt.

Via onderstaande link ben ik wat stappen tegengekomen, maar is er geen andere manier zonder port forwarding?

https://www.reddit.com/r/...topped_streaming_after_5/

Beste antwoord (via turkeyhakan op 02-04-2024 10:47)

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:44
De opmerking op reddit klopt, je kunt maximaal 5min streamen via decloud van Hikvision.
Hierbij gaat de stream vanaf je NVR naar de servers van Hikvision en vanuit daar naar je scherm, om brandbreedte te besparen stoppen ze deze verbindingen na 5 min.

Als je intern kijkt, dus binnen hetzelfde netwerk als waar de NVR is, dan hoef je de P2P verbinding helemaal niet te gebruiken. En kun je gewoon rechtstreeks met de recorder verbinden zonder limiet.

Wil je vanuit een ander lan over internet kijken, dan moet je of een VPN of een portforwarding gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
*knip*. Goed bedoeld, maar laat het modden over aan de moderators.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 02-04-2024 13:10 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Welke info ontbreekt? Het betreft een Hikvision camerassysteem en ik wil graag unlimited streaming kunnen instellen. En dus op zoek naar de mogelijkheden.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 02-04-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-05 09:38
Welk systeem? NVR? Eigen software?
Welke tv/monitor? Hangt daar een pc oid aan? Welke software gebruik je daarop?

*knip*.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 02-04-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
heggico schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:54:
Welk systeem? NVR? Eigen software?
Welke tv/monitor? Hangt daar een pc oid aan? Welke software gebruik je daarop?

*knip*.
NVR = DS-7108NI-Q1

Ik heb meerdere Chromecasts met Google TV in huis en heb ook HomeAssistant.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 02-04-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Welke software gebruik je op de chromecasts. Heeft de NVR een dedicated client voor bijvoorbeeld Google TV? Is er een integratie met Home assistant specifiek voor de Hikvision. Hoe kijk je de stream? Is dit via een app zoals gevraagd of is dit via een website? Staat er niet gewoon een sessie time-out in het systeem?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MR_VIPER schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:16:
Welke software gebruik je op de chromecasts. Heeft de NVR een dedicated client voor bijvoorbeeld Google TV? Is er een integratie met Home assistant specifiek voor de Hikvision. Hoe kijk je de stream? Is dit via een app zoals gevraagd of is dit via een website? Staat er niet gewoon een sessie time-out in het systeem?
Welke software op de Chromecasts? Geen, er is een Google Play Store. De wens is om de streams op een TV te bekijken. Gebruik nu de IV 4200 client voor Windows, maar zodra het daar goed werkt wil ik verder kijken hoe ik het bijv. op een TV kan weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-05 09:38
Maar waar heb je nu een limiet dan?

Hikvision ondersteund dacht ik gewoon rtsp, dus elke client/mediaspeler die dat ondersteunt zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
heggico schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:34:
Maar waar heb je nu een limiet dan?

Hikvision ondersteund dacht ik gewoon rtsp, dus elke client/mediaspeler die dat ondersteunt zou moeten werken.
Ik heb een limiet in zowel de app (HIK Connect) als in de officiële Hikvision cliënt (IV4200) van 5 minuten.

RTSP: https://supportusa.hikvis...-do-i-get-my-rtsp-stream-

Wat houdt de RTSP poort in? Kan ik die vinden in de instellingen van de NVR?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
De opmerking op reddit klopt, je kunt maximaal 5min streamen via decloud van Hikvision.
Hierbij gaat de stream vanaf je NVR naar de servers van Hikvision en vanuit daar naar je scherm, om brandbreedte te besparen stoppen ze deze verbindingen na 5 min.

Als je intern kijkt, dus binnen hetzelfde netwerk als waar de NVR is, dan hoef je de P2P verbinding helemaal niet te gebruiken. En kun je gewoon rechtstreeks met de recorder verbinden zonder limiet.

Wil je vanuit een ander lan over internet kijken, dan moet je of een VPN of een portforwarding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
eltweako schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:46:

Dank, dus dan moet ik inderdaad portforwarding maar open zetten.. Thanks!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
Ja helaas wel, je wilt een rechtstreekse verbinding met de recorder hebben, en dat kan niet via de cloud van hikvision.
Beste optie is dan een VPN, kan dat niet, dan een portforward voor een specifiek ip-adres (whitelisting), kan dat ook niet, dan moet je een normale poort open zetten.

Als je de huis-tuin en keuken modem-router-switch-ap combi van je provider gebruikt dan heb je waarschijnlijk geen ingebouwde optie voor de eerste 2 (vpn/whitelist) en zul je de poort open moeten zetten.
Zorg wel voor een goed wachtwoord en de laatste updates voor je NVR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
eltweako schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:53:
Ja helaas wel, je wilt een rechtstreekse verbinding met de recorder hebben, en dat kan niet via de cloud van hikvision.
Beste optie is dan een VPN, kan dat niet, dan een portforward voor een specifiek ip-adres (whitelisting), kan dat ook niet, dan moet je een normale poort open zetten.

Als je de huis-tuin en keuken modem-router-switch-ap combi van je provider gebruikt dan heb je waarschijnlijk geen ingebouwde optie voor de eerste 2 (vpn/whitelist) en zul je de poort open moeten zetten.
Zorg wel voor een goed wachtwoord en de laatste updates voor je NVR!
Dank voor het meedenken! Ik ga eens kijken wat ik kan doen :-)

Het betreft een TP Link TL-MR6400 en deze heeft ondersteuning voor PPTP VPN, IPSec VPN en OpenVPN. Kan ik daar wat mee?

(NVR en router staan in het buitenland en is gewoon in eigen bezit met een 4G simkaart)

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 02-04-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
Als het een 4G router is zit je wel een een uitdaging, je externe WAN ip is zeer waarschijnlijk gedeeld met meerdere andere gebruikers (Carrier-NAT) en dus gaat zowel port-forwarding als een VPN server niet werken.

Dan ben je aangewezen op de P2P van Hikvision met z'n limiet, of je moet je TP-Link als client een VPN verbinding laten opbouwen naar jou thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
eltweako schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:34:
Als het een 4G router is zit je wel een een uitdaging, je externe WAN ip is zeer waarschijnlijk gedeeld met meerdere andere gebruikers (Carrier-NAT) en dus gaat zowel port-forwarding als een VPN server niet werken.

Dan ben je aangewezen op de P2P van Hikvision met z'n limiet, of je moet je TP-Link als client een VPN verbinding laten opbouwen naar jou thuis.
Het wordt ingewikkelder, dus denk dat het dan maar zo moet blijven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-05 16:07
Waar je nog naar zou kunnen kijken is of je via Home Assistant de steams beschikbaar kunt maken. Ik heb zelf ook een aantal Hikvision camera's zichtbaar in Home Assistant. Ik heb even snel wat rond gekeken en er is een Hikvision integratie waarmee je de NVR kunt koppelen. Wat ik er zo van zie is het alleen niet mogelijk om daarmee ook de streams langer dan 5 minuten te laten duren.

Volgende optie is gebruik maken van deze integratie: https://www.home-assistant.io/integrations/generic/. Daarmee kun je doormiddel van een rtsp stream je camera's zichtbaar maken binnen Home Assistant. Als je op hetzelfde netwerk zit als de camera's dan zou je rtsp stream voor een hikvision camera er zo uit moeten zien: rtsp://[username]:[password]@[intern IP adres]:554/Streaming/Channels/101/ Dit is de url voor de hoofdstream als je de substream wilt hebben (lagere kwaliteit) dan is het /Channels/102/ op het eind.

Als je vervolgens Home Assistant beschikbaar maakt voor externe benadering dan kun je gewoon je beeld met camera's zien. Ik zou in jou specifieke geval (met 4g modem) kiezen voor een (argo) tunnel van cloudflare. Hiervoor heb je wel een extra stukje software nodig op de server/computer die nu ook home assistant draait.

Laatste optie is het gebruik van een andere NVR zoals bijvoorbeeld frigate. Daarvoor moet je een 'server' neerzetten op de locatie van de camera's, dit lijkt me voor hier een stap te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Flans schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:06:
Waar je nog naar zou kunnen kijken is of je via Home Assistant de steams beschikbaar kunt maken. Ik heb zelf ook een aantal Hikvision camera's zichtbaar in Home Assistant. Ik heb even snel wat rond gekeken en er is een Hikvision integratie waarmee je de NVR kunt koppelen. Wat ik er zo van zie is het alleen niet mogelijk om daarmee ook de streams langer dan 5 minuten te laten duren.

Volgende optie is gebruik maken van deze integratie: https://www.home-assistant.io/integrations/generic/. Daarmee kun je doormiddel van een rtsp stream je camera's zichtbaar maken binnen Home Assistant. Als je op hetzelfde netwerk zit als de camera's dan zou je rtsp stream voor een hikvision camera er zo uit moeten zien: rtsp://[username]:[password]@[intern IP adres]:554/Streaming/Channels/101/ Dit is de url voor de hoofdstream als je de substream wilt hebben (lagere kwaliteit) dan is het /Channels/102/ op het eind.

Als je vervolgens Home Assistant beschikbaar maakt voor externe benadering dan kun je gewoon je beeld met camera's zien. Ik zou in jou specifieke geval (met 4g modem) kiezen voor een (argo) tunnel van cloudflare. Hiervoor heb je wel een extra stukje software nodig op de server/computer die nu ook home assistant draait.

Laatste optie is het gebruik van een andere NVR zoals bijvoorbeeld frigate. Daarvoor moet je een 'server' neerzetten op de locatie van de camera's, dit lijkt me voor hier een stap te ver.
Bedankt voor het meedenken en de acties die je hebt uitgevoerd!

Ik zit helaas niet op hetzelfde netwerk als de camera's, dus dan moet ik met authenticatie + password werken? Maar dan ook vraagt men een RTSP poort. Kan ik deze terugvinden in de settings van de NVR?

https://supportusa.hikvis...-do-i-get-my-rtsp-stream-

Home Asisstant beschikbaar maken voor externe benadering is wel een hele goede tip! Daar twijfel ik al heel lang over, maar weet niet of het zo 123 veilig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-05 16:07
turkeyhakan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:17:
[...]

Ik zit helaas niet op hetzelfde netwerk als de camera's, dus dan moet ik met authenticatie + password werken? Maar dan ook vraagt men een RTSP poort. Kan ik deze terugvinden in de settings van de NVR?
In de URL die ik in mijn vorige bericht heb staan staat de poort al (poort 554). Heb je in de settings username en wachtwoord ingevoerd voor de camera's bij het instellen? En mogen de camera's via het internet benaderd worden? Dit is als het goed is ook een instelling in de camera's.

Edit: Dit is volgens mij een aardige beschrijving van wat je wilt: https://support.nellyssec...g-an-RTSP-Stream-Remotely (Niet de meest veilige oplossing trouwens maar hij zou wel moeten werken)
turkeyhakan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:17:

Home Asisstant beschikbaar maken voor externe benadering is wel een hele goede tip! Daar twijfel ik al heel lang over, maar weet niet of het zo 123 veilig is.
Als je zo'n tunnel gebruikt die ik aanhaal is het prima veilig. Je kunt nog een extra reverse proxy toevoegen voor een extra laagje veiligheid. En je moet je account dan wel beveiligen met een sterk wachtwoord!

Het is dus zo dat je een home assistant hebt draaien in het netwerk waar de camera's en de NVR ook draaien?

[ Voor 9% gewijzigd door Flans op 02-04-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Flans schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:35:
[...]

In de URL die ik in mijn vorige bericht heb staan staat de poort al (poort 554). Heb je in de settings username en wachtwoord ingevoerd voor de camera's bij het instellen? En mogen de camera's via het internet benaderd worden? Dit is als het goed is ook een instelling in de camera's.

Edit: Dit is volgens mij een aardige beschrijving van wat je wilt: https://support.nellyssec...g-an-RTSP-Stream-Remotely (Niet de meest veilige oplossing trouwens maar hij zou wel moeten werken)

[...]

Als je zo'n tunnel gebruikt die ik aanhaal is het prima veilig. Je kunt nog een extra reverse proxy toevoegen voor een extra laagje veiligheid. En je moet je account dan wel beveiligen met een sterk wachtwoord!

Het is dus zo dat je een home assistant hebt draaien in het netwerk waar de camera's en de NVR ook draaien?
Nee, mijn HA draait in Nederland en mijn Camera's en NVR staan buiten NL ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:06
Kun je niet thuis een vpn server draaien en die 4g router ermee verbinding laten maken?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
laurens0619 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:44:
Kun je niet thuis een vpn server draaien en die 4g router ermee verbinding laten maken?
Geen idee.. daar zou ik in moeten duiken.. interessant leesvoer voor vanavond :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Welke router heb je thuis?
Alternatieven die je vaak ziet als vpn server zijn een nas of een pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
laurens0619 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:57:
Welke router heb je thuis?
Alternatieven die je vaak ziet als vpn server zijn een nas of een pi
Asus ET12 en heb ook een Raspberry Pi, maar daar draait dus HA op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Op zon asus apparaat zou ik wel een vpn server verwachten maar toch zie ik t niet in de handleiding…

Een openvpn server naast HA op de pi moet sowieso wel lukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
laurens0619 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:07:
Op zon asus apparaat zou ik wel een vpn server verwachten maar toch zie ik t niet in de handleiding…

Een openvpn server naast HA op de pi moet sowieso wel lukken :)
_/-\o_

Hierin staat het één en ander:

https://www.asus.com/micr...enWiFi-ET12_datasheet.pdf
Pagina: 1