Goedenavond, Wij wonen in een tussenwoning in een blok van 5. Er is decennia geleden een uitbouw geplaatst bij alle woningen. Sommige woningen aan de zijkanten hebben al wat dingen laten doen, de woningen in het midden nog niet. Aan een kant van onze uitbouw is richting de punt van de uitbouw te zien dat de uitbouw inmiddels circa 5 cm is verzakt. De woning zelf staat op betonnen palen. De uitbouw niet zie onder voor de ondervloer. Links en rechts een stenen muur en in het midden een kozijn met openslaande deuren, een vrij gebruikelijke uitbouw dus. Wij willen nu de uitbouw aanpakken (nieuwe kozijnen, nieuw dak etc). Adviezen daarbij? Muur weghalen en opnieuw laten funderen en dan weer opbouwen? Zorgt dit voor problemen bij de buren? Of is 5 cm in een jaar of 30 niet ernstig en met beton waterpas leggen bv? We gaan er nu mee aan de slag dus dit is wel het moment voor ons. Dank!
Vraag
Alle reacties
Dus de woning staat op heipalen, redelijk vast in de grond en de aanbouw is gewoon op zand gelegd? Is het de bedoeling dat de aanbouw als 'balkon op de begane grond' fungeert? Als de grond stabiel was, waren die heipalen onder je woning ook niet nodig geweest?
Welke plek in NL? Gezien je woning onderheid is is het raar dat je aanbouw dat niet is.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dank! Woon in Rotterdam. Heb de bouwtekeningen gezien en daarop staat voor de serre van beneden naar boven:
Bodemafsluiting zand, fundering beton, p.s. systeemvloer, zandcement dekvloer.
Overigens geen scheuren of zo te zien.
Bodemafsluiting zand, fundering beton, p.s. systeemvloer, zandcement dekvloer.
Overigens geen scheuren of zo te zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Davidrrr op 01-04-2024 23:13 ]
Is het verzakt of is het al bij de bouw niet waterpas gezet?
Hoe is de aansluiting op de woning. Zie je daar scheuren of kieren?
En zonder verdere gegevens is het onmogelijk om iets te zeggen of de verzakking door gaat en of dat op den duur schadelijk zal zijn. Dat laatste zal vooral afhangen van hoe de aanbouw tegen de woning is gezet.
Hoe is de aansluiting op de woning. Zie je daar scheuren of kieren?
En zonder verdere gegevens is het onmogelijk om iets te zeggen of de verzakking door gaat en of dat op den duur schadelijk zal zijn. Dat laatste zal vooral afhangen van hoe de aanbouw tegen de woning is gezet.
Soms ben ik bijna gelukkig
Ik ga morgen eens kijken of ik op het dakje bij de aansluiting iets zie, dank.
Hoi
hoe is het met de verzakking afgelopen ik heb ook een probleem met verzakking van de aanbouw
ik heb bij keuken deze standaard bijkeuken is later langer gemaakt en met 3 meter de later aangebouwde stuk zakt nu, ik woon al zeven jaar ik denk de verzakking is ongeveer 1 cm en daarvoor was het ook dus nu ongeveer 2 cm scheur in de muur
weet iemand wat de beste methode is om deze te herstellen welke bedrijven kan je vertrouwen dat de zit goed doen wie heeft ervaring hiermee
of de andere keus is laten slopen en opnieuw een aanbouwe laten plaatsen
ik hoor jullie ideeen en mening graag
hoe is het met de verzakking afgelopen ik heb ook een probleem met verzakking van de aanbouw
ik heb bij keuken deze standaard bijkeuken is later langer gemaakt en met 3 meter de later aangebouwde stuk zakt nu, ik woon al zeven jaar ik denk de verzakking is ongeveer 1 cm en daarvoor was het ook dus nu ongeveer 2 cm scheur in de muur
weet iemand wat de beste methode is om deze te herstellen welke bedrijven kan je vertrouwen dat de zit goed doen wie heeft ervaring hiermee
de bodem klinkt in, dus het zal bliven zakken. Kijk maar eens op deze kaart
https://bodemdalingskaart...gskaart/u2/viewers/basic/
https://bodemdalingskaart...gskaart/u2/viewers/basic/
Welkom op tweakers, dit soort situaties zijn eigenlijk altijd uniek, je kan daarom beter een eigen topic maken met een goede topic start .Incl foto's, tekeningen, etc.. op deze manier kan niemand je helpen. ik doe dit topic dan ook voor nu opslot, probeer het dus gerust opnieuw.kasso schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:41:
Hoi
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.