Hoi allemaal,
Recent heb ik via het forum advies gevraagd voor een nieuwe game pc. Na enkele adviezen en suggesties heb ik het volgende systeem besteld:
Vandaag ben ik begonnen met het bouwen van het systeem en bij de eerste start branden meteen de gele en oranje EZ debug ledjes (CPU en DRAM). De onderstaande handelingen heb ik al geprobeerd:
- RAM geheugen wisselen van plaats en 1 per keer in het moederbord.
- Koeler en processor losgehaald om te kijken of de pinnetjes van het moederbord beschadigd zijn en of de processor beschadigd was. Dat ziet er allemaal goed uit.
- Moederbord batterij eruit gehaald en na 5 minuten terug gedaan. Loste het probleem niet op.
De onderdelen heb ik uit de kast gehaald en staan nu aangesloten op tafel, zodat ik er beter bij kan.
Mijn vraag is nu wat het zou kunnen zijn? Wat kan ik nog proberen? Of zou er iets defect zijn?
Alvast bedankt voor de hulp.
Recent heb ik via het forum advies gevraagd voor een nieuwe game pc. Na enkele adviezen en suggesties heb ik het volgende systeem besteld:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 236,69 | € 236,69 |
1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 161,99 | € 161,99 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC | € 649,99 | € 649,99 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 122,90 | € 122,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 750W Zwart | € 104,43 | € 104,43 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 124,75 | € 124,75 |
Totaal | € 1.456,65 |
Vandaag ben ik begonnen met het bouwen van het systeem en bij de eerste start branden meteen de gele en oranje EZ debug ledjes (CPU en DRAM). De onderstaande handelingen heb ik al geprobeerd:
- RAM geheugen wisselen van plaats en 1 per keer in het moederbord.
- Koeler en processor losgehaald om te kijken of de pinnetjes van het moederbord beschadigd zijn en of de processor beschadigd was. Dat ziet er allemaal goed uit.
- Moederbord batterij eruit gehaald en na 5 minuten terug gedaan. Loste het probleem niet op.
De onderdelen heb ik uit de kast gehaald en staan nu aangesloten op tafel, zodat ik er beter bij kan.
Mijn vraag is nu wat het zou kunnen zijn? Wat kan ik nog proberen? Of zou er iets defect zijn?
Alvast bedankt voor de hulp.