Tolbadge Fulli: hoe lang wachten tot factuur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:02
Vorig jaar augustus zijn we op vakantie gegaan naar Italië. Voor het eerst met een tolbadge welke wij hebben aangeschaft bij de ANWB. Dit betreft een Fulli tolbadge, welke is geactiveerd en gekoppeld aan mijn kenteken en zo ver ik mij kan herinneren mijn rekeningnummer.

De tolbadge werkte perfect. In Frankrijk en Italië gingen de slagbomen automatisch open en we konden dus overal mooi snel doorrijden.

De volgende vakantie voor komende zomer staat weer gepland waar we de tolbadge weer zullen gebruiken. Echter bedacht ik me nu dat ik tot op heden nog steeds geen factuur heb gezien voor de gemaakte ritten afgelopen zomer. Noch in mijn mailbox, noch in de (slecht vertaalde) Fulli app.

Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen hiermee zijn? Is het gebruikelijk dat dit zo lang duurt? Op Google vond ik dat het gerust drie maanden kan duren voordat je een factuur krijgt, maar wij zijn inmiddels een maand of 8 verder.

Op zich wel lekker dat we tot op heden gratis op de tolwegen hebben gereden, maar heb geen zin om volgende zomer aangehouden te worden wegens openstaande rekeningen :P. Daarbij ook irritant dat ik nu totaal niet meer weet of de factuur die wellicht nog komt klopt.

Graag hoor ik of jullie soortgelijke ervaringen hebben!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
Normaal is alles binnen de app te zien, en de factuur de maand erna

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Driek schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:38:
Helemaal niets bij mij. Geen ritten en factuur staat ook op 0 euro. Mijn kenteken en tolbadge nummer worden wel genoemd. Snap er niets van. Zou toch verwachten dat ze achter hun geld aan komen (dan wel niet via de ANWB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:02
Online kun je ook zien dat de badge aan je account gekoppeld is? Dit moet je ook doen als je hem ontvangt dacht ik? Ik kan online vrij snel de gemaakte kosten zien. Iets gaat er dus niet goed. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Inspired schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:47:
Online kun je ook zien dat de badge aan je account gekoppeld is? Dit moet je ook doen als je hem ontvangt dacht ik? Ik kan online vrij snel de gemaakte kosten zien. Iets gaat er dus niet goed. :)
Ja, daar staat ook mijn badgenummer en kenteken. Ook zojuist gecheckt dat al mijn persoonsgegevens en mijn bankrekeningnummer staat geregistreerd. Maar geen enkele rit te bekennen.

En dat terwijl alle poortjes toch echt open gingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Klopt je nummer met je fysieke device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Driek schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:30:
Klopt je nummer met je fysieke device?
Yes, ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:34
Hier hetzelfde. Ook geen factuur na 8mnd.
Ik geloof t wel…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:37
Vorig jaar eind augustus in Italië geweest en had de rekening van Fulli voor tol en parkeren in Italië in oktober binnen. Normaal gesproken zou je hem al gehad moeten hebben dan lijkt me.

Moet wel zeggen met die inderdaad vage vertalingen soms is het wel lastig kijken wat nu wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Wacht nog wel even en zal van de zomer langs de ANWB gaan om het na te vragen en na te gaan of hij nog werkt voor komende vakantie. Blij dat in ieder geval een iemand hetzelfde heeft @caspervc :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobMet
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-04-2024
Hoi,

Bij ons het zelfde, vorig jaar juni de Badge gebruikt en nog geen factuur ontvangen.
Wel de 0,00 factuur omdat deze via de ANWB is aangekocht.

Een collega in de zelfde tijd een Badge aangeschaft en ook geen factuur ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graspol
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-04-2024
Hallo,
Wij zijn in juni 2023 in Italië geweest en hebben ook nog geen factuur ontvangen. Al een formulier ingevuld bij Fulli en reactie gekregen dat ze er een jaar over mogen doen om dit te factureren. Wij zijn bang dat we uiteindelijk een factuur vanuit Italië gaan krijgen met een flinke boete. Kan een paar jaar duren. Dit hebben we al eerder meegemaakt toen we in Italië voor een Telepass poortje stonden met caravan zonder tolbadge. Hele rij achter ons waardoor we niet achteruit konden. Het poortje ging ineens open, maar we hadden geen ticket kwamen we na een paar minuten achter. Bij volgende afrit hele discussie gehad en uiteindelijk geen poort open. Drie jaar later factuur gehad van 250 euro. In het Italiaans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Graspol schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:22:
Hallo,
Wij zijn in juni 2023 in Italië geweest en hebben ook nog geen factuur ontvangen. Al een formulier ingevuld bij Fulli en reactie gekregen dat ze er een jaar over mogen doen om dit te factureren. Wij zijn bang dat we uiteindelijk een factuur vanuit Italië gaan krijgen met een flinke boete. Kan een paar jaar duren. Dit hebben we al eerder meegemaakt toen we in Italië voor een Telepass poortje stonden met caravan zonder tolbadge. Hele rij achter ons waardoor we niet achteruit konden. Het poortje ging ineens open, maar we hadden geen ticket kwamen we na een paar minuten achter. Bij volgende afrit hele discussie gehad en uiteindelijk geen poort open. Drie jaar later factuur gehad van 250 euro. In het Italiaans...
Ook betaald doen? Volgens mij verjaart dat na een jaar.

Blijft wel apart dat dit zo lang kan duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
RobMet schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:38:
Hoi,

Bij ons het zelfde, vorig jaar juni de Badge gebruikt en nog geen factuur ontvangen.
Wel de 0,00 factuur omdat deze via de ANWB is aangekocht.

Een collega in de zelfde tijd een Badge aangeschaft en ook geen factuur ontvangen.
Word dan een gezellige boel als ze alle Nederlanders gaan aanhouden bij de eerste de beste tolpoort. Toch al aantal mensen dus.

Het zal mij benieuwen, zal nog wel binnenkomen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun.ansems
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-06-2024
Hallo,

wij hebben exact hetzelfde ''probleem''

fulli geeft aan dat het account actief is en dat de badge ook actief zou moeten zijn.
via een gebrekkige nederlandse mail.
tevens geven ze aan de badge eventueel te kunnen testen in een winkel.... die dus alleen in frankrijk zijn.

de ANWB zegt niets te kunnen betekenen..

hebben jullie al meer nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
teun.ansems schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:25:
Hallo,

wij hebben exact hetzelfde ''probleem''

fulli geeft aan dat het account actief is en dat de badge ook actief zou moeten zijn.
via een gebrekkige nederlandse mail.
tevens geven ze aan de badge eventueel te kunnen testen in een winkel.... die dus alleen in frankrijk zijn.

de ANWB zegt niets te kunnen betekenen..

hebben jullie al meer nieuws?
nee ook geen nieuws. Gaan in augustus weer naar Italië. Dus wellicht dan weer ‘gratis’ op de tolwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvso
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-07 21:37
Wij hebben precies hetzelfde. In juli 2023 naar Italie geweest, maar nog geen afrekening binnen. Wij zijn in dezelfde vakantie ook een stukje door Frankrijk gereden, die afrekening was binnen een paar weken binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-08 10:06
Na het zien van dit topic ben ik er ook nog eens ingedoken. Wij zijn ook in Juli 2023 in Italië geweest en hebben met de Fulli badge op verschillende tolwegen gereden. Maar nadat ik na een paar weken nog geen ritten kon zien in de app of een factuur had gekregen toch maar eens contact opgenomen met de klantenservice. (Overigens stonden de ritten en het factuur die ik een maand erna heb gemaakt in Frankrijk vrijwel direct erin. Ook in Italië werkte de badge gewoon goed.)

Ik heb vanuit de ANWB toen een mail teruggekregen met de vermelding dat het soms wat langer kan duren en dat ze tot 12 maanden erna mogen factureren. Ondertussen zijn die 12 maanden bijna voorbij en heb nog steeds geen factuur ontvangen. In augustus zijn we weer van plan om naar Italië te gaan dus ik ben benieuwd of we dan nog steeds de badge kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramsmolders
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-04 09:20
Bij ons exact hetzelfde probleem.

In juli en augustus 2023 via Frankrijk naar Italië geweest. De communicatie met Fulli gaat niet verder dan dat men naar de voorwaarden verwijst dat er tot 12 maanden een factuur van de gereden Italiaanse kilometers verstuurd kan worden.

De ANWB kan/wil hier verder niks mee doen ondanks dat deze wel als tussenpersoon optreed voor Fulli.

De rekening van de Franse tolwegen hebben wij wel ontvangen.

Graag hoor ik van reizigers of er zich problemen voordoen in Italië dit jaar.

Mvg Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31
Wij zijn vorig jaar ook in Italië geweest, hadden toen nog geen tolbadge. We zijn over een route geweest die je via een website zou moeten betalen (autostrada pedemontana lombarda). Netjes kenteken geregistreerd in de app en alles, maar tot dusver ook nooit een rekening gekregen. In de app staat het ook op 0 euro.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslarati
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-10-2024
Beste allemaal,

Vraag:
Via slecht vertaalde site de Fulli batch aangevraagd. Ik heb daarbij via de website een bestelling gedaan a 15 euro:
-opstartkosten: 15
- beheersvergoeding (0 euro want nog ongebruikt)
-bedrag is nog niet afgeschreven zover ik kan zien.

batch is dus ontvangen. Nu wil ik graag inloggen met klantnummer en daarbij dus een nieuw wachtwoord aanmaken om te checken of alles nu gereed staat om naar Frankrijk te vertrekken. Ik kom alleen met geen mogelijkheid in mijn account omdat er een "serverfout" wordt aangegeven. Enig idee of ik op deze manier "zonder zorgen" op vakantie kan? Ps: mail naar Fulli servicedesk is de deur al uit maar nog geen gehoor.

Alvast dank!

Hieronder de fotos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0Eiz3qyVF18Q1n-vlLTNaEfC6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/grbCbjN0nR4C4hNvp0Z846h9.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeTBCocvcFGgHW3-gG1OpXNnqms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ezzEU1yOHtLCCNvRd3DjHBt6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 12:45
Ik heb een tolbadge, is deze (naast Frankrijk) automatisch geldig in Italie of moet je dat speciaal activeren of zelfs een nieuwe badge aanvragen?

Mijn rekeningen van Frankrijk krijg ik overigens in de maand na mijn bezoek aan de franse tolwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Teslarati schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:09:
Beste allemaal,

Vraag:
Via slecht vertaalde site de Fulli batch aangevraagd. Ik heb daarbij via de website een bestelling gedaan a 15 euro:
-opstartkosten: 15
- beheersvergoeding (0 euro want nog ongebruikt)
-bedrag is nog niet afgeschreven zover ik kan zien.

batch is dus ontvangen. Nu wil ik graag inloggen met klantnummer en daarbij dus een nieuw wachtwoord aanmaken om te checken of alles nu gereed staat om naar Frankrijk te vertrekken. Ik kom alleen met geen mogelijkheid in mijn account omdat er een "serverfout" wordt aangegeven. Enig idee of ik op deze manier "zonder zorgen" op vakantie kan? Ps: mail naar Fulli servicedesk is de deur al uit maar nog geen gehoor.

Alvast dank!

Hieronder de fotos:
[Afbeelding] [Afbeelding]
hou ons op de hoogte van je antwoord. Ik krijg deze internal server error ook bij het registreren van mijn badge. Ik weet niet of het uberhaupt nodig is dit te doen? Aangezien ik mijn rekeningnummer al gekoppeld heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kochie
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bartske schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:08:
[...]

hou ons op de hoogte van je antwoord. Ik krijg deze internal server error ook bij het registreren van mijn badge. Ik weet niet of het uberhaupt nodig is dit te doen? Aangezien ik mijn rekeningnummer al gekoppeld heb
Hier ook dezelfde internal server error bij resetten van wachtwoord voor eerste keer inloggen.
Zal dus wel een algemene storing zijn.

@Teslarati ik ben benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
kochie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Hier ook dezelfde internal server error bij resetten van wachtwoord voor eerste keer inloggen.
Zal dus wel een algemene storing zijn.

@Teslarati ik ben benieuwd naar het antwoord.
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord, mij lukt het inloggen ook niet.
Kan ik er wel van uit gaan dat de tolbadge werkt? Kenteken en alle gegevens verder zijn geregistreerd volgens de bevestigingsmail die ik heb ontvangen. Echter kan ik dus ook niet inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmo
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-03 10:33
Ook ik heb problemen met een account aanmaken bij Fulli, heb mijn badge vorige week gekocht bij de ANWB, ik krijg steeds de melding interne service fout, nou hoef je deze niet aan te maken maar wel handig om te zien dat je betaald hebt, heb een klachten formulier aangemaakt naar Fulli kreeg het zelfde terug welke brief de Anwb mee gaf om een account aan te maken, hou ons op de hoogte als dit een storing is bij Fulli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
Hemmo schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:32:
Ook ik heb problemen met een account aanmaken bij Fulli, heb mijn badge vorige week gekocht bij de ANWB, ik krijg steeds de melding interne service fout, nou hoef je deze niet aan te maken maar wel handig om te zien dat je betaald hebt, heb een klachten formulier aangemaakt naar Fulli kreeg het zelfde terug welke brief de Anwb mee gaf om een account aan te maken, hou ons op de hoogte als dit een storing is bij Fulli.
Is in dat geval de tolbadge wel actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaaq
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-07-2024
Heeft er iemand evt al een update? Krijg hier ook de interne fout melding bij aanmaken van een wachtwoord.

Volgens de anwb is hij gelijk actief na aankoop in de winkel. Ben benieuwd aangezien we vrijdag vertrekken naar Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslarati
Als update op vorig bericht:

Heb een melding gemaakt van de error en een reactie gekregen (weet niet zeker of dit een standaard email is of een reactie van Fulli op mijn verzoek). Lijkt mij "gewoon" een standaard email met instructies, die dus niet lijken te werken. Email komt van contact@info.fulli.com:

Votre première facture Télépéage Fulli sera bientôt disponible.
D'ici quelques jours, si vous avez circulé durant le mois écoulé, vous pourrez consulter votre première facture sur l'appli mobile ou sur votre espace client Fulli.

Pour cela, c'est simple :
• vous accédez à la page de connexion de votre espace client sur fulli.com ;
• vous saisissez votre numéro de client Télépéage (voir ci-dessus) et votre mot de passe — s'il sagit de votre première connexion, il vous suffit de cliquer sur « Première connexion ou mot de passe oublié » ;
• vous choisissez l'onglet « Mes factures ».
Nous attirons votre attention sur le fait que le paiement est automatique. Le montant figurant sur vos factures est prélevé sur votre compte bancaire à la date indiquée. Inutile de faire un virement ou d'adresser un chèque !

Fulli vous remercie de votre confiance et reste à vos côtés pour vous faire vivre le meilleur du voyage.

Votre Service Clients Fulli
--------------------------------------------------------------
Dear customer,

If you had used your tag during the last month, you will be abble to check your online invoice within the next few days by logging to your Fulli customer area. To do this, type your customer number (see above) and your password. When you log in for the first time, please click on “First connection or forgot password?”.

The payment is entirely automatic, the amount written on the invoice will be debited on the due date. No needs to make a transfer!
We thank you very much for your trust and wish you happy travels.
Your Fulli customer service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kochie
  • Niet online
Teslarati schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:46:
Als update op vorig bericht:

Heb een melding gemaakt van de error en een reactie gekregen (weet niet zeker of dit een standaard email is of een reactie van Fulli op mijn verzoek). Lijkt mij "gewoon" een standaard email met instructies, die dus niet lijken te werken. Email komt van contact@info.fulli.com:

Votre première facture Télépéage Fulli sera bientôt disponible.
D'ici quelques jours, si vous avez circulé durant le mois écoulé, vous pourrez consulter votre première facture sur l'appli mobile ou sur votre espace client Fulli.

Pour cela, c'est simple :
• vous accédez à la page de connexion de votre espace client sur fulli.com ;
• vous saisissez votre numéro de client Télépéage (voir ci-dessus) et votre mot de passe — s'il sagit de votre première connexion, il vous suffit de cliquer sur « Première connexion ou mot de passe oublié » ;
• vous choisissez l'onglet « Mes factures ».
Nous attirons votre attention sur le fait que le paiement est automatique. Le montant figurant sur vos factures est prélevé sur votre compte bancaire à la date indiquée. Inutile de faire un virement ou d'adresser un chèque !

Fulli vous remercie de votre confiance et reste à vos côtés pour vous faire vivre le meilleur du voyage.

Votre Service Clients Fulli
--------------------------------------------------------------
Dear customer,

If you had used your tag during the last month, you will be abble to check your online invoice within the next few days by logging to your Fulli customer area. To do this, type your customer number (see above) and your password. When you log in for the first time, please click on “First connection or forgot password?”.

The payment is entirely automatic, the amount written on the invoice will be debited on the due date. No needs to make a transfer!
We thank you very much for your trust and wish you happy travels.
Your Fulli customer service
Schiet niet op dus. Bij ANWB (https://www.anwb.nl/vakan...iding/tolbadge#meer-weten) staat nu het volgende:

Let op: Door een probleem bij de leverancier van de tolbadge kun je tijdelijk geen klantaccount aanmaken op de website van Fulli. Het is aan te raden dit ook niet te doen of te proberen.

De verwachting is dat je na 1 augustus weer een eigen persoonlijke klantaccount kunt aanmaken op de website. Voor de aanschaf en het gebruik van de tol badge heeft dit geen gevolgen. Je tolbadge is geactiveerd en functioneert bij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:29
Ook ik hier problemen met inloggen na binnenkomst van de Tolbadge. Heb al meerdere malen contact opgenomen met de helpdesk maar met het gebrekkige Engels van de dames en heren kom je helaas niet veel verder.

Weet iemand of eventuele rekeningen per email ook worden verstuurd of is dit alleen in te zien via de inlog pagina/ App??

Dit ivm declareren van Tol betalingen bij de werkgever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Wij hebben al enkele jaren zo'n tolbadge. De incasso vond bij ons telkens bijna een jaar na dato plaats. dit was wel telkens in italie. dit jaar gaan we naar frankrijk dus ben benieuwd.

ik zou me er niet teveel zorgen om maken. de badge werkt gewoon, ze weten je ook vast wel te vinden als er niet betaald wordt.

blijkbaar zitten ze er niet zo met smart op te wachten en nemen ze dat op de koop toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
cojones81 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:29:
Ook ik hier problemen met inloggen na binnenkomst van de Tolbadge. Heb al meerdere malen contact opgenomen met de helpdesk maar met het gebrekkige Engels van de dames en heren kom je helaas niet veel verder.

Weet iemand of eventuele rekeningen per email ook worden verstuurd of is dit alleen in te zien via de inlog pagina/ App??

Dit ivm declareren van Tol betalingen bij de werkgever..
Ik heb vorig jaar mails ontvangen dat de factuur beschikbaar is via de Fulli-klantomgeving. Het bedrag wordt medegedeeld in de mail en dat deze automatisch geïncasseerd wordt. Er zit in die e-mail geen factuurbijlage.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslarati
Fulli gas naar Frankrijk dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:29
Slappyjoez schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Ik heb vorig jaar mails ontvangen dat de factuur beschikbaar is via de Fulli-klantomgeving. Het bedrag wordt medegedeeld in de mail en dat deze automatisch geïncasseerd wordt. Er zit in die e-mail geen factuurbijlage.
Dank voor je reply!! Dan maar ervan uitgaan dat begin Augustus het portaal weer benaderbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kochie
  • Niet online
Net een mail van Fulli gehad en bij mij werkt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Driek schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:38:
Net terug uit Italië, vorig jaar waren de ritten allemaal keurig zichtbaar, nu niks. Ben benieuwd wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Maandag gaan we op pad richting Italië. Na bijna een jaar dus nog niets ontvangen. Maar gezien het aantal reacties sinds mijn topic lijkt dit vaker voor te komen. Wellicht weer een jaartje gratis tolwegen rijden! We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:24
Frankrijk juli vandaag de factuur ontvangen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joszi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-08-2024
Vorig jaar Juli in Italië geweest en tot nu toe nog geen factuur ontvangen. Gisteren terug gekomen van weer 2 weekjes Italie en de badge werkte gewoon. Ook van deze ritten nog geen factuur of overzicht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FVerh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-09 17:17
Eind Juni (2024) naar Italie en Frankrijk geweest. Frankrijk was binnen 2 weken gefactureerd en Italie vandaag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 17:23

Mimiix

Professioneel Prutser

In mijn zoektocht heb ik dezelfde ervaring als anderen: Juni vorig jaar in italië geweest, nog steeds geen factuur. Ik heb vorig jaar gemaild en kreeg ook reactie dat het een tijd kan duren. Dus naja, afwachten dan maar.

In Juli naar Frankrijk, daar al wel een factuur van.

Schrijven ze die zelf af? Of moet ik deze betalen?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:40
Ik heb inmiddels een factuur in de app staan. 176 euro retour Sicilie. (Juli/Aug24)
Valt me mee.

Ik vermoed dat de koppeling met Autostrada in Italie met Fulli niet lekker soepel loopt.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

• Driek
Salvatore.NL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:33:
Ik heb inmiddels een factuur in de app staan. 176 euro retour Sicilie. (Juli/Aug24)
Valt me mee.

Ik vermoed dat de koppeling met Autostrada in Italie met Fulli niet lekker soepel loopt.
Hier ook net binnen, italie, zowel july als augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 20:31
Ik ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen zoals die van mij, aangezien het bij mij deze zomer deels goed is gegaan. De autovakantie naar Italië is volledig op de badge uitgevoerd, maar tot op heden zijn alleen de tolwegen van Italië gefactureerd, Frankrijk nog niet. De tolbadge lijkt dus wel correct geregistreerd te zijn bij Fulli, maar in Frankrijk gaat er specifiek iets mis. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Zo ja, wat is daar uiteindelijk gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadfly
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 00:24
Aankomende vakantie gaan wij ook richting frankrijk/italie.
De vriendin heeft bij de lokale ANWB een heel registratie proces moeten doorlopen en ook nog 24,- betaald.
Maar op de site van Fulli kun je gewoon voor 0,- je badge aanvragen...
Welke rol vervuld de ANWB hier eigenlijk in. Wat heb je aan ze? En kan ik een ongebruikte fulli badge gewoon terug brengen als retour product bij de ANWB?

En inderdaad de Fulli website is wel erg slecht zelfs al was het met de franse slag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Deadfly schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:06:

Welke rol vervuld de ANWB hier eigenlijk in. Wat heb je aan ze? En kan ik een ongebruikte fulli badge gewoon terug brengen als retour product bij de ANWB?

En inderdaad de Fulli website is wel erg slecht zelfs al was het met de franse slag. 8)7
Geld verdienen (en stukje achterhaalde dienstverlening van voor het internet tijdperk)

Er zijn nog hele volksstammen die het Oostenrijk etc vignet via de ANWB doen. Kan tegenwoordig allemaal rechtstreeks voor minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Inloggen op de Fulli app lukt inderdaad niet. Als je onderin op Telepeage klikt lukt het mij in ieder geval gewoon wel. Als ik vervolgens de Fulli app afsluit en opnieuw open lukt het inloggen wel gewoon.

[ Voor 26% gewijzigd door Edje040 op 25-04-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:07
Deadfly schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:06:
Aankomende vakantie gaan wij ook richting frankrijk/italie.
De vriendin heeft bij de lokale ANWB een heel registratie proces moeten doorlopen en ook nog 24,- betaald.
Maar op de site van Fulli kun je gewoon voor 0,- je badge aanvragen...

Je moet dit echt NOOIT via de ANWB doen. De ANWB is slechts tussenpersoon en verwijst je bij problemen direct door. Bij Fulli zelf is de registratie en het opsturen van de badge gratis en krijg je het eerste jaar ook de abonnementskosten (2,50 per maand dat je de tolbadge daadwerkelijk gebruikt) cadeau. Alleen als je zeker weet er ook mee naar Italië te gaan kies je de Nomade+ die initieel maar 9,90 euro kost, anders de Nomade die gratis is.
https://www.fulli.com/badge-telepeage

De hele website zit inderdaad met de spreekwoordelijke Franse slag in elkaar, soms is de login stuk, en ik kon nergens terugvinden welk abonnement ik nou precies had, de Nomade of Nomade + (bleek de laatste te zijn, dus kon er mee naar Italië). De Nederlandse vertaling is redelijk met hier en daar nog wat onvertaalde stukjes Engels en Frans, beter is om de taalinstelling Frans te laten en je browser de boel te laten vertalen. Communicatie met de helpdesk doe ik ook in het Frans.

Ik heb deze badge sinds 2022, toen heette het nog Mango Mobilités by APRR (Autoroutes Paris Rhin Rhône). Ze hebben servicepunten zo globaal tussen Parijs en de Alpen in: https://www.fulli.com/boutiques
Toen de voorruit van 1 van onze auto's sneuvelde had ik een nieuwe houder nodig, bij de ANWB waren die op. Maar die kun je gewoon op de site van Fulli bestellen, voor 2,50 krijg je er 2 vanuit Frankrijk opgestuurd.

Facturering vanuit Frankrijk gaat zeer vlot, de gereden trajecten zijn de dag erop al zichtbaar op de website. Als je niks te zien krijgt, check je klantenaccount (gaat op nummer van de badge), check je IBAN machtiging en mail de klantenservice desnoods in Google vertaald Frans dat je geen facturen ziet en of de boel wel in orde is.
Facturering vanuit Italië is "allegro ma non troppo", het kan lang duren, maar ze komen wel (net als verkeersboetes) en betalen zul je.
Oh ja, je krijgt 2 piepjes, eentje bij het binnenrijden van de tolpoort en eentje bij het opengaan van de slagboom.

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v120 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 17:23

Mimiix

Professioneel Prutser

matramurena schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:17:
[...]

Oh ja, je krijgt 2 piepjes, eentje bij het binnenrijden van de tolpoort en eentje bij het opengaan van de slagboom.
In Italië*

In Frankrijk/Spanje krijg je er maar een :9

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:07
Oh ja, klopt :D En als je het niet vertrouwt in Frankrijk of je badge wel goed werkt, kun je rustig door de andere poortjes rijden, als het onverhoopt niet werkt heb je geen toeterende Fransen achter je en zwaai je met de badge even uit het raam om te kijken of 'ie dan wel werkt en trek daarna gewoon een kaartje. De badge met het verlaten van de péage dan wel even in het zilverkleurige hoesje stoppen en contactloos met creditcard of pinpas betalen.

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v120 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Pagina: 1