Hi hi,
Ik heb een probleem met de formule =SOMMEN.ALS. Ik krijg iedere keer het resultaat 0, terwijl dit anders moet zijn. Iemand een idee hoe dit probleem kan worden verholpen?
Ik heb onderstaande gegevens gebruikt
130 Ja Prive
143 Nee
121 Nee
128 Ja
149 Ja Prive
met onderstaande formule.
=SOMMEN.ALS(A1:A5;B1:B5;”Ja”;C1:C5;”Prive”)
Er zou 279 moeten staan als uitkomt, maar ik zie enkel 0 staan.
Ik heb het volgende al uitgeprobeerd
- naar mijn celeigenschappen gekeken. Deze staan op standaard. Als ik hem op valute of getal zet, krijg ik dezelfde uitkomsten.
- Verder heb ik ook geexperimenteerd met en zonder haakjes bij Prive en Ja. Geen verschil helaas, de uitkomst blijft 0. Ik heb btw hetzelfde bij de Formule =SOMMEN.
- Ik heb ook een nieuw Excel blad geprobeerd. Helaas hetzelfde probleem. (Ik heb Microsoft Office Professional Plus 2019)
Wel krijg ik een resultaat bij de formule SOM(A1:A5).
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan fixen?
Ik heb een probleem met de formule =SOMMEN.ALS. Ik krijg iedere keer het resultaat 0, terwijl dit anders moet zijn. Iemand een idee hoe dit probleem kan worden verholpen?
Ik heb onderstaande gegevens gebruikt
130 Ja Prive
143 Nee
121 Nee
128 Ja
149 Ja Prive
met onderstaande formule.
=SOMMEN.ALS(A1:A5;B1:B5;”Ja”;C1:C5;”Prive”)
Er zou 279 moeten staan als uitkomt, maar ik zie enkel 0 staan.
Ik heb het volgende al uitgeprobeerd
- naar mijn celeigenschappen gekeken. Deze staan op standaard. Als ik hem op valute of getal zet, krijg ik dezelfde uitkomsten.
- Verder heb ik ook geexperimenteerd met en zonder haakjes bij Prive en Ja. Geen verschil helaas, de uitkomst blijft 0. Ik heb btw hetzelfde bij de Formule =SOMMEN.
- Ik heb ook een nieuw Excel blad geprobeerd. Helaas hetzelfde probleem. (Ik heb Microsoft Office Professional Plus 2019)
Wel krijg ik een resultaat bij de formule SOM(A1:A5).
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan fixen?