Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 19:13

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken dat me voor bepaalde Microsoft diensten / producten opnieuw moet aanmelden, terwijl ik al jaren op de zelfde manier werk en niks veranderd heb.

Ik werk met Windows 11 Home en gebruik gewoon mijn Microsoft account daarvoor. Maar de laatste tijd als ik EDGE gebruik, dan moet ik me daar apart voor aanmelden. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pnH4CXz8qKp2ITMepCrgobzIhk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HOo2xuQY9CB4NCJiicUOP6x5.png?f=fotoalbum_large

Dit probleem heb ik niet elke keer, soms een paar keer achter elkaar en dan weer een paar dagen niet. Het zelfde probleem heb ik ook met Office en Xbox, precies het zelfde probleem en hiervoor nooit gehad.

Ik heb in mijn profiel lopen zoeken maar ik zie niks geks, nu weet ik dat sinds maart die nieuwe wetgeving van kracht is, dus misschien ligt het daar aan, maar weet iemand een manier om dit probleem te fixen?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05 05:00
Ik ben blij met je topic, want ik heb hetzelfde probleem en me ook al suf gezocht naar een oplossing. Dit is inderdaad sinds een aantal weken. Het lijkt op een bug in Edge of dat Microsoft de beveiliging heeft opgeschroefd. Het is hoe dan ook irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik denk dat ik binnenkort eens met Microsoft contact ga opnemen, want ik heb gisteren de halve dag lopen zoeken in de instellingen maar kan gewoon niks geks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 23:24

The_Worst

Unox

Hier ook hetzelfde probleem. Office en Todo geven problemen. Onedrive dan weer niet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 06:44
Ik heb dit pas sinds vandaag. Toen ik mijn PC aanzette werd ik gevraagd of ik mijn Microsoft account wilde koppelen t.b.v. synchronisatie etc. Vreemd, want dat deed ik reeds. Elke reboot kan ik dus Edge opnieuw inloggen.

Wat zoekwerk leverde op dat de EU DMA compliance update vanaf deze week wordt uitgerold. Ik vermoed dus dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren had ik het wel, en vandaag weer niet, apart dat het de ene keer wel is en de andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:03
Ik heb precies hetzelfde probleem. Typerend weer, Microsoft wil met alle geweld dat ik mij aanmeldt met een account en dan werkt het weer niet goed. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb dit ook in Office (Outlook, OneDrive) op m'n @outlook.com-account op verschillende machines. Dacht dat het kwam door een reset van m'n Authenticator, maar het kwam inderdaad meermaals terug.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
Laatst ook gezien op een pc waar de 'new Outlook' ook continu vroeg om opnieuw in te loggen. Schuifje maar even weer uitgezet voor de oude Mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb 2 dagen geleden eens contact opgenomen met Microsoft en de medewerker heeft eens meegekeken en wat dingen uit de cach gehaald, hij meende dat daar het probleem zou zitten, echter heb ik het probleem nog steeds, maar het gekke is, is dat ik het niet elke keer heb, de ene moment wel en de andere keer weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22

Yucon

*broem*

Nielson schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:40:
Laatst ook gezien op een pc waar de 'new Outlook' ook continu vroeg om opnieuw in te loggen. Schuifje maar even weer uitgezet voor de oude Mail client.
Hier ook, maar het is wel na een dag of 2 vanzelf weggegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 18:27
Hier idem, in outlook NEW app.
De ene keer wel, de andere keer weer niet.
Gekke is ook nog, dat het soms pas is als je op een mail klikt. Dan klik ik op ene andere, en weer de originele...geen vraag om aanmelden.
Teams doet de laatste weken ook al raar met audio devices, en zo met meer MS apps.
Blijkbaar kunnen ze niet meer goed ontwikkelen bij Microsoft, en testen is al helemaal verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TC_Pip
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Betreft Outlook in 365 Family abbo en in bestanden van Office-apps zoals Word. Na een update van Office was het probleem voor mij opgelost. Deze oplossing kon ik niet op de Microsoft website en op forums vinden

[ Voor 14% gewijzigd door TC_Pip op 23-05-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Bij mij is het probleem nog erger geworden, buiten dat ik in de browser moet inloggen, onthoud hij nu de mail niet meer en moet ik telkens opnieuw op aanmelden klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 17:50
Same here... het is ook niet in alle apps. Ik gebruik bijvoorbeeld een aantal vrij basic apps zoals de wekker/timer app, iedere keer als ik die start moet ik aanmelden, zelfde met de weer app. Maar de store zelf hoeft het niet, office ook niet.

Heb ook alle troubleshooting handleidingen gevolgd die ik heb kunnen vinden, het probleem blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik weet niet of het gerelateerd is maar ik kreeg gisteren ineens de melding dat iemand probeerde in te loggen vanuit de Verenigde Staten op mijn Microsoft-account. Ik gebruik een uniek gegenereerd wachtwoord van 16 tekens. Inlogpoging heb ik geweigerd op de authenticator. Wachtwoord direct erna gewijzigd maar hoe iemand dit wachtwoord kan raden.

Wellicht toch ergens een inlogscherm gespoofd omdat je constant opnieuw moet aanmelden?

[ Voor 23% gewijzigd door The_Worst op 23-05-2024 19:46 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
The_Worst schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:45:
Ik weet niet of het gerelateerd is maar ik kreeg gisteren ineens de melding dat iemand probeerde in te loggen vanuit de Verenigde Staten op mijn Microsoft-account. Ik gebruik een uniek gegenereerd wachtwoord van 16 tekens. Inlogpoging heb ik geweigerd op de authenticator. Wachtwoord direct erna gewijzigd maar hoe iemand dit wachtwoord kan raden.

Wellicht toch ergens een inlogscherm gespoofd omdat je constant opnieuw moet aanmelden?
Als ik in mijn geschiedenis bekijk, heel veel Amerika en Brazilië, alleen is bij mij nog niet het wachtwoord geraden, maar het blijft apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hier heb ik het 1x bij Mail gehad, maar alle hele reeks keren bij Skype. Lijkt dus bij hoop verschillende dingen te gebeuren. Ook W11 Home.

(Betreffende inlogpogingen, dat is al zeker een jaar geleden dat ik zag dat er 5+ inlogpogingen per dag vanuit de hele wereld worden gedaan op mijn account. 1x zijn ze tot mijn Authenticator gekomen, en dan snap je ineens waarom je een nummer moet ingeven en niet alleen op "Ok" moet klikken. Maar ik denk niet dat ze dan je wachtwoord hebben. Ik kan zelf ook inloggen zonder wachtwoord en alleen Authenticator. Ik ben al blij dat ze niet de Authenticator 10x per dag (kunnen) triggeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:41

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Ik heb hetzelfde, ik moet me steeds zelf aanmelden bij mijn microsoft account in edge voor de synchronisatie. Als ik me afmeld verdwijnen er heel veel instellingen en apps.
Sinds ik mijn instellingen voor de portemonnee heb uitgezet, is het erger geworden.

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Sinds ik mijn wachtwoord heb gewijzigd naar aanleiding van de laatste hackpoging, heb ik geen problemen meer gehad (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Misschien moet ik dat ook eens proberen, kan nooit kwaad een wachtwoord aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Herkenbaar! Van alles geprobeerd en uiteindelijk in een command prompt (as administrator) het commando sfc /scannow gegeven die vond een issue en heeft dat opgelost. (weet niet meer de details van het issue maar ik kon het plaatsen bij het issue) Daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
anc schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:28:
Herkenbaar! Van alles geprobeerd en uiteindelijk in een command prompt (as administrator) het commando sfc /scannow gegeven die vond een issue en heeft dat opgelost. (weet niet meer de details van het issue maar ik kon het plaatsen bij het issue) Daarna geen problemen meer gehad.
Ga ik vanavond eens proberen, zou mooi zijn als dat het (deel) van het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Halllo, ik heb sfc /scannow gedaan, met enkele fouten, die zijn hersteld. Ik heb ook een nieuw wachtwoord ingesteld. Maar ik moet elke keer als ik edge open, toch weer de aanmelding handmatig (meerdere keren) doen. Bij mij dus nog geen verbetering. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Nou en bij mij begon het feest vandaag ook weer.
In de Xbox pc app. Popupje bovenin dat het aanmelden niet goed gegaan is.
Daar ging mijn oplossing door het toilet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Hier sinds vandaag ook weer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb momenteel alleen nog de mail in de EDGE browser, voor de rest werkt het nu door die fix van @anc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 22:11
Ik heb hetzelfde onder Windows 10. Word er helemaal horendol van. Iedere keer dat ik Office wil gebruiken of Edge moet ik weer inloggen.

Ik zal de sfc /scannow optie morgens een proberen maar ik heb er een hard hoofd in. Wat een zooi hebben ze er weer van gemaakt.

Overigens heb ik dit issue ook op mijn iPad en iPhone. En idd sinds rond de tijd van die EU wet implementatie zeg maar.

[ Voor 18% gewijzigd door Panzer_V op 01-06-2024 20:53 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
En hier is het probleem ook nog gewoon aanwezig, helaas niet gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 21:03
TC_Pip schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:37:
Betreft Outlook in 365 Family abbo en in bestanden van Office-apps zoals Word. Na een update van Office was het probleem voor mij opgelost. Deze oplossing kon ik niet op de Microsoft website en op forums vinden
Je reactie is al van even geleden, werkt het nog steeds goed bij jou? En wat bedoelde je met "een update van Office"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Ik heb nu het volgende geprobeerd:

Ga rechts boven en druk op de puntjes
Kies in het menu voor - Instellingen
Ga naar - Profielen
Kies op de pagina bij Profielinstellingen - Profielvoorkeuren
Zet op de pagina - Automatisch aanmelden bij Microsoft Edge AAN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik moet heel eerlijk zijn, ik heb het de laatste 2 weken, afkloppen, niet meer gehad, en daarvoor was het al heel minimaal. Misschien dat een update het gefixt heeft, maar ik heb het niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvds95
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een vergelijkbaar probleem (voorlopig) opgelost bij kennissen van mij.
Zij hadden telkens bij het gebruik van office 365 dat ze zich opnieuw moesten aanmelden.

Het probleem bij die kennissen was dat de systeemtijd out-of-sync was misschien de moeite om dat eventjes te checken. Ik heb handmatig de tijd gesynct en ook even de automatische synchronisatie uit en aan gezet.

Ik heb al een week niks van ze gehoord. (voor de duidelijkheid betekent dat het probleem nog niet terug gekomen is :P)

Hopelijk kan iemand er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik had het weken niet meer, maar sinds 3 dagen problemen met EDGE, laden gaat niet normaal (pagina word niet volledig geladen, pas na F5) moest telkens overal opnieuw inloggen, voor de rest werkt alles normaal.

Pagina: 1