Toon posts:

Sound kraakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een RH 7.1 pc geinstalleerd staan. Nu doet het vreemde zich voor :

zodra ik het geluid harder zet, wordt het erg snel krakerig. Dit ligt absoluut niet aan de speakers >:) Ik ken de speakers wel harder zetten, maar dat wil ik niet (stel je voor dat ik ineens het knopje tuner indruk >:))

Het probleem is dus als ik in X het geluid zelf harder zet dat het dan erg snel gaat kraken.

/edit

ik werk gewoon met de standaard proggies : XMMS en Audio Mixer, deze worden standaard met RH 7.1 meegeinstalleerd.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Gaat het geluid toevallig erger kraken wanneer je je muis beweegt?

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 14:14 schreef Valium het volgende:
Ik heb dit probleem met verscheidene PC's (als je de muis beweegt of er bv HD activiteit is gaat het geluid kraken)
Echt om gek van te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 14:14 schreef Valium het volgende:

nope .....

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 14:16 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]

Ik heb dit probleem met verscheidene PC's (als je de muis beweegt of er bv HD activiteit is gaat het geluid kraken)
Echt om gek van te worden.
dat kan opgelost worden door het goede aantal ram aan te geven en/of dma van je hdd aan te zetten(of het kan aan een trage hdd liggen)

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 15:08 schreef Homan000 het volgende:

[..]

dat kan opgelost worden door het goede aantal ram aan te geven en/of dma van je hdd aan te zetten(of het kan aan een trage hdd liggen)
Spijtig genoeg helpt dat niets (denk niet dat m'n 60GXP 60Gig IBM hd te traag is :) )

Verwijderd

Wat bedoel je met kraken?

Dat hij soms hapert, dat het geluid onderbroken wordt?
Dat kan komen doordat de buffer van je geluidskaart leeg is, en niet snel weer aangevuld wordt.
Dit kun je voor het grootste gedeelte verhelpen door de latency van de pci bus te veranderen:
http://www-106.ibm.com/developerworks/linux/library/l-hw2

Of is het zo dat het geluid vervormd wordt, alsof je luidsprekers opgeblazen zijn?
Dit heb ik ook met mijn 2 soundblaster kaarten. een es1370 en es1371.
Mij is verteld dat dit een irq conflict is, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet verhelpen. Al geprobeerd op een andere pci-bus, en dus met een ander irq, maar heeft niet geholpen.
Pagina: 1