Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
In de afgelopen jaren heb ik eigenlijk altijd iets met analoge fotografie willen doen om vakanties vast te leggen, want het terugkijken van fysieke imperfecte foto's uit mijn jeugd is veel leuker dan scrollen door tientallen foto's van dezelfde plek.

Het liefst wil ik zo weinig mogelijk prutsen met instellingen en niet op een schermpje terugkijken of de foto wel perfect is, wat waarschijnlijk neer komt op een point-en-shoot of oude SLR. De jaren 70/80/90 stijl is waar ik naar streef, hier wat foto's van wat ik ongeveer bedoel: https://www.shotbyailera.com/california-35mm-film-diary/

Ik heb een Fujifilm Instax Mini Evo: compact formaat en fijn omdat je direct een vintage filter hebt, digitaal kan opslaan en eventueel printen, maar het formaat van Instax mini is te klein en de kwaliteit is dusdanig laag dat je ze niet online kan delen / groter uitprinten. Ik heb al gekeken naar goedkope opties als een Afgaphoto (met 35mm rolletjes) voor een paar tientjes, maar ik ben bang dat die halverwege een vakantie kapot gaat door de goedkope kwaliteit. Andere Instax camera's geven niet de stijl die ik wil.

Hebben jullie aanraders? Qua prijs denk ik aan €100, maar mag ook iets meer zijn als het aan al m'n wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
Olympus Trip 35 was een zeer populaire camera met een behoorlijk goede fotokwaliteit.
Veel verkocht en ws. redelijk betaalbaar nog te vinden.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:03
Ik snap je beredenatie om 35mm te maken en terug te kijken. Toch zou ik het digitale deel voor "belangrijke" momenten blijven gebruiken. Gewoon voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
JukeboxBill schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:16:
Olympus Trip 35 was een zeer populaire camera met een behoorlijk goede fotokwaliteit.
Veel verkocht en ws. redelijk betaalbaar nog te vinden.
Is inderdaad te vinden binnen budget, dus zal er naar kijken.
MRIdev schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:40:
Ik snap je beredenatie om 35mm te maken en terug te kijken. Toch zou ik het digitale deel voor "belangrijke" momenten blijven gebruiken. Gewoon voor de zekerheid.
Digitaal heeft zeker grote voordelen en is waarom ik eerst de Fujifilm had gekocht. Maar je gaat op die belangrijke momenten juist met de filters en instellingen prutsen om een zo goed mogelijk plaatje te maken, waardoor je het moment eigenlijk mist. Ik hoef geen perfecte plaatjes, maar wil wel het gewenste effect krijgen zonder gedoe en photoshop. Het gaat trouwens niet om de zeer spontane momenten dat je binnen een paar seconde een foto moet maken, maar als het echt belangrijk is om iets vast te leggen, kan ik altijd m'n met m'n telefoon een extra foto maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Mark22 op 01-04-2024 21:31 ]