Office 365 / Microsoft 365 wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 09:26
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

De situatie is als volgt;

Momenteel gebruik ik een office licentie van mijn broer.

Word, Excel, outlook etc. Werkt allemaal.

Maar...

Ik heb een aantal domeinnamen met verschillende mailadressen. Momenteel heb ik die ondergebracht bij Strato en werk middels imap/smtp.

En dat is toch wat lastig...

Dus nu dacht ik; graag wil ik deze mailadressen als outlook-adres gebruiken (ken de benaming niet).

Maar ik weet niet zo goed wat ik hiervoor nodig heb en hoe ik dat moet doen.

Kan ik met een "family" account uit de voeten? En hoe "koppel" ik dat dan mijn mailadressen hieraan...

Enige zoekwoorden kunnen me ook al helpen, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen (maar dat zullen jullie al door hebben).

Dank :)

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
BjornHero schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:41:
Enige zoekwoorden kunnen me ook al helpen, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen (maar dat zullen jullie al door hebben).
Simpelweg zoeken op '365 domein koppelen' en varianten daarop levert je al veel info. Zo ook bij Strato zelf:

https://www.strato.nl/faq...nodig-voor-Microsoft-365/

In het kort koppel je je domein aan je 365 omgeving, vervolgens kun je in je 365 omgeving de gewenste mail adressen aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
BjornHero schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:41:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

De situatie is als volgt;

Momenteel gebruik ik een office licentie van mijn broer.

Word, Excel, outlook etc. Werkt allemaal.

Maar...

Ik heb een aantal domeinnamen met verschillende mailadressen. Momenteel heb ik die ondergebracht bij Strato en werk middels imap/smtp.

En dat is toch wat lastig...

Dus nu dacht ik; graag wil ik deze mailadressen als outlook-adres gebruiken (ken de benaming niet).

Maar ik weet niet zo goed wat ik hiervoor nodig heb en hoe ik dat moet doen.

Kan ik met een "family" account uit de voeten? En hoe "koppel" ik dat dan mijn mailadressen hieraan...

Dank :)
Ligt een beetje wat je wensen zijn en hoeveel je wilt uitgeven.

Met een Family account kun je 1 custom domein toevoegen en hier verschillende (bestaande) accounts aan koppelen.

Met een business account kun je meerdere domeinen er aan hangen. Echter, iedere mailbox telt als gebruiker. De teller kan dus aardig oplopen als 10 mailboxen wilt hebben.
Een goedkopere oplossing is dan om 1 account (mailbox) te nemen en daar de verschillende mail accounts (en dus domeinen) aan te koppelen. Nadeel is dat alle mail nu naar 1 mailbox wordt gestuurd. Volgens mij kun je dan ook maar vanuit 1 account mail versturen. Die andere 9 accounts zijn dus als het ware read-only.

Over bovenstaande is veel te vinden. Je moet dus alleen even weten wat er bestaat, mogelijk is en wat je wensen zijn.

Ik heb zelf op m'n Family account een domein gehangen voor ons gezin. Op m'n business M365 heb ik 3 andere domeinen gehangen en wordt alle mail naar 1 box gestuurd.

Oh, ook nog 1 domein aan iCloud+ gehangen, omdat het toch 'gratis' is. Maar dat is weer wat anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan_V op 01-04-2024 19:34 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Jan_V schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:32:
Met een business account kun je meerdere domeinen er aan hangen. Echter, iedere mailbox telt als gebruiker. De teller kan dus aardig oplopen als 10 mailboxen wilt hebben.
Met een business account kun je toch ook shared mailboxen aanmaken? Licenties ben je dan enkel nodig voor de gebruikers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Nielson schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:39:
[...]
Met een business account kun je toch ook shared mailboxen aanmaken? Licenties ben je dan enkel nodig voor de gebruikers zelf.
Heb ik nooit gebruikt, maar zou misschien ook hiervoor gebruikt kunnen worden. Maar heb je volgens mij ook (betaalde) accounts voor nodig.
Ik meen me te herinneren dat er 2 of 3 jaar geleden wijzingen voor zijn geweest.
Maar het is niet m'n dagelijks werk, dus details heb ik niet paraat.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Jan_V schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:46:
[...]

Heb ik nooit gebruikt, maar zou misschien ook hiervoor gebruikt kunnen worden. Maar heb je volgens mij ook (betaalde) accounts voor nodig.
Ik meen me te herinneren dat er 2 of 3 jaar geleden wijzingen voor zijn geweest.
Maar het is niet m'n dagelijks werk, dus details heb ik niet paraat.
Nee, voor gedeelde mailboxen is geen licentie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 09:26
Ok...

Dus als ik het goed begrijp kan ik met een family account het volgende doen;
-domeinnaam eraan koppelen @bjornabcde.com
-hierbinnen een account voor mezelf aanmaken bjorn@bjornabcd.com
-nog 5 van zulke accounts aanmaken
-een gedeeld account aanmaken alsin familiebjorn@bjornabcd.com?

Als ik meerdere mailadressen wil gebruiken deze als shared mailbox inrichten OF automatisch laten forwarden.

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Voor shared mailboxen heb je een vziw een business account nodig.
Pagina: 1