Installatie off-grid zonnepanelen zonder batterij opslag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnentheo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb de beschikking over 9 zonnepanelen (ongeveer 240 watt) en een bijbehorende omvormer naar 230 Volt. Zij maakten onderdeel uit van een standaard systeem aangesloten op het net, maar zijn nu overbodig geworden. Ik speel met de gedachte om daar een off-grid systeem van te maken, zo simpel mogelijk en zonder batterij opslag. De zonnepanelen wil ik op de carport leggen bij mijn tweede huisje in Frankrijk. Het doel is om op momenten dat er zon is de opgewekte stroom te gebruiken om mijn auto op te laden via de granny kabel (max 10 A) die aangesloten kan worden op een standaard stopcontact. Ik zoek advies om dit te realiseren. Wat heb ik verder allemaal nodig en wat is het installatie schema?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 15:32

Rmg

Omvormer die in island mode kan draaien vooral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:39
Met de spullen die je nu hebt kan dat niet.
De omvormer die je nu hebt heeft 230V nodig om zijn werk te kunnen doen. Zonder grid is dat er niet. Je zal dus minimaal je omvormer moeten vervangen door iets wat in island mode kan draaien. Maar dan nog heb je een accupakket nodig. De zonnepanelen leveren niet continue hetzelfde vermogen als je wil laden. 'Iets' moet dus die 230V verzorgen die je lader nodig heeft.
Normaal is dat een accupakket en omvormer naar 230V.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 22:45
Als er toch al een netaansluiting is in dat tweede huisje dan zou je wellicht je oude omvormer netgekoppeld kunnen gebruiken maar er iets bij kopen dat de stroom door de hoofdzekering meet en de omvormer automatisch begrenst zodat er (bijna) niets teruggeleverd wordt. De hele boel verkopen is misschien de beste optie.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Mag ik vragen waarom je niet een extra kabel naar de carport trekt?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube