Van soundbar terug naar 'Normale" 5.1 home cinemaset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Tegenwoordig koop je als audio installatie praktisch alleen nog maar soundbar sets.
Zo heb ik zelf een Samsung Q700 soundbar, alleen vind ik het qua geluid lang niet te vergelijken met mijn oude 5.1 home cinemaset wat ik hiervoor altijd heb gehad. dus, ik ben echt sterk geneigd deze van de hand te doen, en weer terug naar een 5.1 set.

nou is mijn oog gevallen op een Harman Kardon 570 5.1. set incl ook de speakers. verkoper op Marktplaats vraagt er 350 voor. Zou dit een verstandige keus zijn?...Deze set komt uit 2012, dus al wel aardig wat jaartjes oud, maar Harman Kardon staat natuurlijk wel bekend om hun kwaliteit.

Mocht er iemand andere suggesties hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag.

[ Voor 5% gewijzigd door gwbuiter74 op 01-04-2024 14:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
Hmja, ik zou het niet over hebben voor een 12 jaar oude set. Met name de receiver is zwaar verouderd, qua beeldverwerking, kwaliteit en geluidsformaten.

Ik zou zelf iets recenters zoeken, en iets meer budget proberen te krijgen. Ik zou voor zoiets gaan
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Fatsoenlijke speakers en ook een oude receiver, dat wel. Maar wel eentje die je gemakkelijk kan upgraden over een paar jaar, en dan heb je een mooie set. Wat die HK speakertjes doen op een andere receiver heb ik zelf niet zo’n vertrouwen in….

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een set die de verkoper waarschijnlijk rond de € 750 gekost heeft. En daar 12 jaar na dato nog € 350 voor willen ontvangen. 8)7

De advertentie gevonden en ik kan me niet voorstellen dat die biedingen tot € 300 echt zijn. De receiver is hopeloos verouderd en de speakers zijn naar mijn mening niet meer dan veredelde melkpakken.

Met een hele grote boog omheen lopen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

FeaR

In GoT we trust

gwbuiter74 schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:48:
Deze set komt uit 2012, dus al wel aardig wat jaartjes oud, maar Harman Kardon staat natuurlijk wel bekend om hun kwaliteit.
De ouderdom maakt wel dat je mogelijk beperkt bent in de methode van aansluiten en/of standaarden die mogelijk niet beschikbaar zijn. Welke TV en bronnen moeten er aangesloten worden? Niet alleen kijkende naar de genoemde HK maar ook andere opties.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 01-04-2024 15:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
FeaR schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:14:
[...]

De ouderdom maakt wel dat je mogelijk beperkt bent in de methode van aansluiten en/of standaarden die mogelijk niet beschikbaar zijn. Welke TV en bronnen moeten er aangesloten worden? Niet alleen kijkende naar de genoemde HK maar ook andere opties.
55" Samsung Qled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik zou zo'n oude receiver niet kopen. Soundbar of normaal formaat doet er dan niet toe. Er zit volgens mij maar max HDMI 1.4b op die dingen. Nee, dat is gewoon nu al niet meer voldoende. Ik zou echt wel voor eentje gaan met HDMI 2.1 poorten.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Techno Overlord schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:19:
Ik zou zo'n oude receiver niet kopen. Soundbar of normaal formaat doet er dan niet toe. Er zit volgens mij maar max HDMI 1.4b op die dingen. Nee, dat is gewoon nu al niet meer voldoende. Ik zou echt wel voor eentje gaan met HDMI 2.1 poorten.
Hoezo zou HDMI 1.4 niet voldoende zijn? Je sluit alles op de TV aan en de audio loopt via ARC naar de receiver. Heb je het prima voor elkaar.
Pagina: 1