Ik heb een hoop jaren geleden een tower in elkaar gezet met alle bellen er op en er aan met RGB een tempered glass side panel etc, nu merk ik dat ik mij er meer aan stoor dan wat wenselijk is.
Mijn precieze doel:
Zoveel mogelijk hardware hergebruiken maar overstappen naar een minder flashy & kleinere case.
Ik ben dus opzoek naar een small form factor pc case, die support heeft voor ATX components (Of waarbij alleen het moederboard voor vervangen zou hoeven worden aangezien die wel overdreven groot is). Ik kan moeilijk door de bomen het bos nog zien. Vooral zou ik het zonde vinden als mijn huidige AIO (280mm) en de 4x Noctua 140mm fans niet herbruikbaar zouden zijn. Zodra ik naar compactere cases kijk vallen deze vaak af. Het liefst zonder glass sidepanel aangezien ik er niet in hoef te kijken.
Ballpark budget van 100 euro, 200 euro alles er op en er aan is de max.
Het enige wat ik opmerk bij mezelf is dat ik de kubus vormige cases minder mooi vind.
Dit is mijn huidige build, wat hier nog speciaal aan afwijkt is dat mijn 3080 deshrouded is waar de Noctua NF-A12x25 PWM's op zijn gemonteerd. Zover ik online kon zien zou dit niet heel veel uitmaken maar ze steken wel wat hoger uit. Ik gebruik ook alleen M.2 storage dus extra kabels etc worden niet gebruikt naast de kabels van de voeding, hiervan had ik ook gezien dat dit bij bepaalde cases verschil maakte.
Ik heb zelf ondertussen al meerdere uren aan content bekeken en de prijskijk
afgespeurd maar ik vind het moeilijk om met deze specificaties er uit te komen wat ik precies zou moeten aanpassen om zeker te weten dat het zou passen. Ook heb ik de SFF pc master list doorgekeken maar hier weer het zelfde, deze was te ingewikkeld om uit te vogelen.
Waar ik zelf op uit ben gekomen is het volgende lijstje:
Van wat ik kan zien is de Lian Li O11 Air Mini de enige waarbij ik niet componenten zou hoeven gaan veranderen, maar dat is dan weer een prachtige kubus
.
Hierbij zou de SSUPD Meshlicious mijn voorkeur hebben, maar dan mogen 2x Noctua fans doorverkocht worden en moet het moederboard naar een zo klein mogelijke variant gaan (Voor de rest zou het dan passen toch?).
Zie ik nu hele mooie opties over het hoofd, of als ik een bepaald iets los laat aan mijn build maakt dit het dan veel makkelijker om over te stappen?
Mijn precieze doel:
Zoveel mogelijk hardware hergebruiken maar overstappen naar een minder flashy & kleinere case.
Ik ben dus opzoek naar een small form factor pc case, die support heeft voor ATX components (Of waarbij alleen het moederboard voor vervangen zou hoeven worden aangezien die wel overdreven groot is). Ik kan moeilijk door de bomen het bos nog zien. Vooral zou ik het zonde vinden als mijn huidige AIO (280mm) en de 4x Noctua 140mm fans niet herbruikbaar zouden zijn. Zodra ik naar compactere cases kijk vallen deze vaak af. Het liefst zonder glass sidepanel aangezien ik er niet in hoef te kijken.
Ballpark budget van 100 euro, 200 euro alles er op en er aan is de max.
Het enige wat ik opmerk bij mezelf is dat ik de kubus vormige cases minder mooi vind.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-9700K Tray (SRG15) | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z390-E Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (zonder AM4 support) | € 0,- | € 0,- |
2 | Ventilators | Noctua NF-A12x25 PWM Bruin, 120mm | € 29,45 | € 58,90 |
4 | Ventilators | Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm | € 28,44 | € 113,76 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C14D-32GVK | € 177,- | € 177,- |
1 | Voedingen | Seasonic M12II 620W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 682,60 |
Dit is mijn huidige build, wat hier nog speciaal aan afwijkt is dat mijn 3080 deshrouded is waar de Noctua NF-A12x25 PWM's op zijn gemonteerd. Zover ik online kon zien zou dit niet heel veel uitmaken maar ze steken wel wat hoger uit. Ik gebruik ook alleen M.2 storage dus extra kabels etc worden niet gebruikt naast de kabels van de voeding, hiervan had ik ook gezien dat dit bij bepaalde cases verschil maakte.
Ik heb zelf ondertussen al meerdere uren aan content bekeken en de prijskijk
Waar ik zelf op uit ben gekomen is het volgende lijstje:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Behuizingen | Corsair 2500D Airflow Wit | € 146,49 | € 146,49 |
1 | Behuizingen | Lian Li O11 Air Mini Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Behuizingen | SSUPD Meshlicious Full Mesh PCIe 3.0 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | SSUPD Meshroom D - Zwart | € 114,43 | € 114,43 |
1 | Behuizingen | SSUPD Meshroom S Zwart | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 370,82 |
Van wat ik kan zien is de Lian Li O11 Air Mini de enige waarbij ik niet componenten zou hoeven gaan veranderen, maar dat is dan weer een prachtige kubus

Hierbij zou de SSUPD Meshlicious mijn voorkeur hebben, maar dan mogen 2x Noctua fans doorverkocht worden en moet het moederboard naar een zo klein mogelijke variant gaan (Voor de rest zou het dan passen toch?).
Zie ik nu hele mooie opties over het hoofd, of als ik een bepaald iets los laat aan mijn build maakt dit het dan veel makkelijker om over te stappen?