Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger-1969
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-04-2024
Mijn vraag
...
heb regelmatig een ratelend geluid op mijn xiaomi redmi note 13 pro plus
door het geheugen te wissen gaat het weg maar komt dus regelmatig terug erg vervelend

software is up to date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geheugen wissen dan is het tijdelijk weg

wie heeft hier ook last van of heeft een oplossing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een ratelend geluid dat weg gaat door het geheugen te wissen? Nog nooit van gehoord. Zit er nog garantie op het toestel?

En het is niet toevallig de ratel die de stabilisator van de camera maakt wanneer je de telefoon schudt? Al rijmt dat weer niet met de geheugen wissen fix..

Maar de telefoon begint dus uit het niets een ratelend geluid te maken terwijl je niks doet? Klinkt absoluut niet veilig, ik zou garantie claimen.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 01-04-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra71
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb sinds eergisteren het zelfde probleem! Uit het niets maakt de telefoon een ratelend geluid. Wat ik moet uit zetten door mijn geheugen te wissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandra71
Ik heb de Redmi note 12 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:25
Eén ratelend geluid wat weg gaat door het geheugen te wissen en twee accounts die beide op 1 april aan zijn gemaakt? :p

Mits dit echt is (wat ik nu betwijfel)... Komt het uit de speaker of uit het toestel zelf (schudden o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:54
Klinkt als OIS, die hoor je vaak op veel tellefoons ermee als je deze schudt.

Maar "geheugen wissen" zou daar geen invloed op moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li..
  • Laatst online: 15-04-2024
Mijn dochter heeft hetzelfde , ze heeft de 12, weet iemand al meer ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja je moet het geheugen wissen.Het is 2 april trouwens inmiddels.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 19:20
roger-1969 schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:19:
Mijn vraag
...
heb regelmatig een ratelend geluid op mijn xiaomi redmi note 13 pro plus
door het geheugen te wissen gaat het weg maar komt dus regelmatig terug erg vervelend

software is up to date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geheugen wissen dan is het tijdelijk weg

wie heeft hier ook last van of heeft een oplossing
Nou even zonder grappen, mijn android maakt ook uit het niets ineens een tikkent/ratelend geluid in gelockte modus. Als ik alle lopende applicaties geforceerd afsluit stopt het. Het gebeurde ook midden in de nacht en dan is het ineens een heel hard geluid. Het lijkt erop dat het geluid is van een lopende app die Android ineens wel doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Laatst online: 01:25
Ook een note 13 pro plus en ik heb hetzelfde, zoals @Vocalise het beschrijft klopt het precies. Het geluid komt van de speaker, als je alle apps afsluit is het weg. Lijkt dus een bug o.i.d. maar ik kan tot nu toe niet vinden welke app het precies veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 19:20
cmndr_adama schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:24:
Ook een note 13 pro plus en ik heb hetzelfde, zoals @Vocalise het beschrijft klopt het precies. Het geluid komt van de speaker, als je alle apps afsluit is het weg. Lijkt dus een bug o.i.d. maar ik kan tot nu toe niet vinden welke app het precies veroorzaakt.
Exact, er lijkt ook geen specifieke app te zijn die ik moet afsluiten. Soms staan er veel open, soms slechts twee. Raar en lastig omdat ik niets kan uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelsofmine
  • Registratie: November 2023
Ik heb de Redmi note 12 pro en sinds de hyper os update heb ik dat ratelend geluid ook. Ik dacht idd dat ik een app aan heb staan maar zelfs na alles afsluiten blijft hij dit doen. Doet het zelfs tijdens het luisteren naar muziek. De enige manier waarop ik het op kan laten houden is door hem totaal uit te zetten. Belsimpel geeft aan een geforceerde fabrieksinstellingen ter doen om te kijken of dat werkt. Ik heb het idee dat dit een bug is in de nieuwe hyper os. Ik heb deze telefoon al sinds december en dit begon afgelopen weekend pas. Hopelijk helpt de fabrieksinstellingen truc.🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbbzrt
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb sinds week ook een Xiaomi 13 pro plus, deze begint ook spontaan te ratelen ik kan dit tijdelijk oplossen door de app opruimen te openen en deze weer af te sluiten ook zonder programma's te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goondi
  • Laatst online: 26-05-2024
Ook ik heb de 13 pro+met hetzelfde probleem😞 nu ergens gevonden ( vraag me niet meer waar) dat het aan de NFC chip zou liggen🤔 heb hem uitgeschakeld....ben benieuwd ...tis te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunodijksman
Hallo allen, sinds een week heb ik dit probleem ook! Klinkt als en metralleur... Bij mij helpt het niet om apps te sluiten of alle geheugen te wissen, ik moet de telefoon opnieuw opstarten. Ik heb de Redmi Note 13 Pro Plus net 2 maanden... :( Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felli
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-08-2024
Mijn RedmiNote10Pro begon deze week ook te tikken/ratelen.
Na alle zichtbare apps te hebben gesloten (wat niet hielp) heb ik het apparaat uitgezet en opnieuw opgestart. Voor enkele dagen heeft het fenomeen zich niet herhaald maar deze ochtend deed het probleem zich ook weer voor. Alle netwerkverbindingen verbroken helaas zonder resultaat. Via Bluetooth was het tikken/ratelen op mijn bluetoothspeaker ook hoorbaar.

Analytisch luisterend vond ik het geluid meest gelijkend met een camera geluid.
- Dus de standaard miui-camera app geopend en gelijktijdig bleef het geluid hoorbaar.
- De camera modus stond op video-modus 1080/30fps.
- Ik verzette de modus naar 4K/30fps en het geluid stopte !!!!
- Blijkbaar een update fout in de software.
- ik kan de "procedure" niet herhalen totdat het fenomeen zich weer voordoet.
- Indien de volgende keer deze "procedure " weer werkt dan zal ik het laten weten via dit topic.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobieltje88
  • Laatst online: 04-04-2024
Mijn Redmi note 10 pro heeft vandaag ook voor een tweede keer zo'n raar geluid gemaakt, de eerste keer was een paar weken geleden. Nu ik de vergelijking lees met een camera geluid vind ik dat inderdaad een goede beschrijving, het is een soort snel herhaaldelijk geluid van een fotocamera die afgaat. Ik heb tot nu toe mijn mobiel gewoon opnieuw opgestart waarna het geluid ook niet terug kwam bij het aanzetten maar ik ga de volgende keer eens kijken of ik iets kan vinden in de cameramodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVeen!
  • Laatst online: 16-04-2024
Mijn partner heeft sinds gister hetzelfde geluid op haar Xiaomi Mi 11 Lite.
Ik heb die video-modus aangepast naar 4k/30fps, maar dit heeft niet geholpen.
Gister en vannacht gaf de telefoon in totaal 4x deze irritante melding. Toch niet heel prettig s'nachts... 🙈
Wellicht toch iets met de NFC chip?

Heb het geluid opgenomen, om te checken of we het over hetzelfde hebben: https://wetransfer.com/do...ff8020240404093315/9a0a37

Ik kan het alleen maar stoppen door de telefoon geheel uit te schakelen....

Hoop dat iemand de oplossing heeft!

[ Voor 6% gewijzigd door AVeen! op 04-04-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felli
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-08-2024
Vervolg:
Gisteren weer 3 maal en vandaag wéer 1x de tikkende ratel. Ik zet het geluid uit door de Mi-camera-app te activeren...en dan is het geluid weg. Het is wellicht toevallig dat deze app invloed heeft. Liever zoek ik naar de ware oorzaak en dan de werkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigAl
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb de Redmi Note 12 Pro en dezelfde probleem. Mest vervelende dat vaker midden in de nacht voorkomt dan over de dag .
HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IBAB
  • Laatst online: 24-05 09:14
Hallo allemaal,
Hier onze ervaring. Mijn man en ik hebben begin dit jaar allebei de Xiaomi Redmi Note 12 Pro gekocht. Die van mijn man begon op 27 maart 10 minuten lang te ratelen. De tweede keer, midden in de nacht, hebben we hem uit gekregen door de telefoon compleet uit te zetten. De lange ratels (getik, mitrailleur geluid etc) kwamen steeds terug, en ook de mijne deed op een gegeven moment mee. Gistermiddag, 3 april, hebben de beide mobieltjes een flinke update gekregen. Het is een OS update en hij heet: 1.0.2.0 THGEUXM. Sindsdien ratelen ze niet meer. Zou dit dé oplossing zijn?
Verder, ik gebruik 'Merlin' op mijn telefoon. Dit is een app voor het herkennen van vogelgeluiden. De app 'luistert' naar een vogelgeluid in de natuur en vertelt welke vogel dit is. Deze werkt niet meer. De app geeft een melding dat er een probleem is met de Google Assistent (voice match). Bij mijn mobiel begon het ratel probleem met het aanzetten van de Google Assistent (Hey Google). Mijn man heeft hem altijd aan staan. Toen ik de Google Assistent uit zette, werke Merlin weer. Zou dit er iets mee te maken hebben? Merlin gaf ook aan dat je Dolby Atmos uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnmeijs
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb een vergelijkbaar probleem, op een Redmi note 7. Dat geluid begint als ik de "opruimer" activeer en stopt als ik de app sluit. Nooit eerder gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOONTJEH
  • Laatst online: 05-04-2024
Wij hebben de Redmi Note terug gezet naar fabrieksinstellingen. Meer dan 24 uur geen ratelend geluid meer gehad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goondi
  • Laatst online: 26-05-2024
Het is misschien toeval, maar vanaf dat ik de NFC uitgeschakeld heb, heb ik ook geen last meer van ratelend geluid...iemand dezelfde ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IBAB
Hallo allemaal, helaas, zojuist weer 5 minuten lang dat geratel. Hopelijk wordt er wereldwijd veel geklaagd, dan gebeurt er misschien iets!! Sterkte iedereen met dit probleem....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Zeppos
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik weet van Xiaomi bezitters uit mijn omgeving dat elk type er last van heeft. Ik lees hier allemaal schijn oplossingen. Het ligt aan een van de laatste updates. Of die van Xiaomi is of Google weet ik niet. Ik heb geen MI account en zou niet weten hoe je Xiaomi of google kunt benaderen. Maar de oplossing ligt bij hen. Als voldoende klachten binnen zijn zullen ze wel de bug gaan fiksen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ster11
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb sinds Februari de Xiaomi Poco X6 pro en tot gisteren nergens geen last van gehad totdat ik vanmorgen wakker werd van een gigantisch naar geluid. En ook inderdaad lijkt het wel het geluid van een mitrailleur. De hele dag door gaat hij regelmatig af en de enige mogelijkheid om dat te stoppen lijkt het om hem weer aan en uit te zetten. Zelfs nu midden in de nacht werd ik weer gewekt van dat nare geluid. Ik hoop dat er gauw een oplossing komt mocht het een fout zijn in de update of zoiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVeen!
Check deze link, wellicht een oplossing ertussen:

https://www.reddit.com/r/...ne_making_the_sound_of_a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smile71
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo allemaal, hier ook sinds 2 dg uit het niets een ratelend geluid. Door de appa af te sluiten die open staan is het weg. Dacht al dat het aan mijn toestel lag, 3 jaar oud Poco X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Smile71 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:16:
Hallo allemaal, hier ook sinds 2 dg uit het niets een ratelend geluid. Door de appa af te sluiten die open staan is het weg. Dacht al dat het aan mijn toestel lag, 3 jaar oud Poco X3.
Heeft die Poco X3 recent nog een update gekregen voordat die geluiden begonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fam van Jan
  • Laatst online: 07-04-2024
Hoi mede gedupeerden,

Ik heb sinds gisteren het ratelende geluid op mijn twee maanden oude Poco X6 pro. Alleen het toestel uitzetten en weer opnieuw starten kan het geluid voor een onbepaalde tijd uitzetten. Ik mag aannemen dat Xiaomi op korte termijn met een oplossing komt. Dit is geen reclame voor het merk. Gebruik het toestel ook zakelijk dus kan niet zonder.

[ Voor 0% gewijzigd door Fam van Jan op 05-04-2024 19:05 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MutsSoof
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-04-2024
Klinkt als een speelrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsinfo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10-2024
Bij mij stopt het als ik bluetooth even uit zet. (Poco X3 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChelseaJack
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb de de Xiaomi Redmi 12 Pro en ook ik heb het probleem van het ratelende geluid. Als ik mijn telefoon herstart verdwijnt het geluid tijdelijk. Ik heb gisteravond mijn video instellingen gewijzigd en mijn telefoon opnieuw opgestart. Sindsdien is het ratelende geluid nog niet terug gekeerd
Zou dit de oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ik heb inmiddels de video instellingen geprobeerd, nfc aan en uit maar het blijft terugkomen helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChelseaJack
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik ben er achter, het is de App " opruiming" als ik deze gebruik begint het ratelen. Opnieuw opstarten en vervolgens een nieuwe app voor cache opruiming installeren is voor nu de oplossing. Ik ga ervan uit dat er nog een fix vanuit Xiaomi zelf volgt. Dit werkt in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandy84
  • Laatst online: 08-04-2024
Hier hetzelfde probleem, sinds een klein weekje denk ik. Op mijn oude Xiaomi 11Lite, die ik onlangs aan mijn dochter heb gegeven. Echt vervelend, vannacht gebeurde het ook. Geforceerd alle openstaande websites en apps stoppen helpt wel meteen, maar het komt na een paar uur gewoon weer terug. Ik las hier over het uitschakelen van de NFC chip, dat heeft hier geen effect gehad, want vanmiddag nadat ik deze had uitgeschakeld gebeurde het weer. Ik heb de Xiaomi helpdesk een bericht gestuurd over dit probleem. Ik ben benieuwd of ik reactie krijg. Misschien goed als meerdere mensen het melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBAB
Heb ik ook gedaan, nog geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fini1959
  • Laatst online: 10-04-2024
Mijn Redmi Note 9T geeft hetzelfde probleem. Ik heb alles geprobeerd zoals genoemd, maar niets helpt. Zojuist heb ik dus ook maar contact opgenomen met Xiaomi Nederland, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Het lijkt in de opruimer app te zitten, als ik die open dan begint het geluid en sluit ik'm af dan is het weg. Ik heb in de app 'herinneren om op te ruimen' uitgezet, ik heb het geluid nog niet opnieuw spontaan gehoord in de laatste 24 uur. Ik heb ook al melding gemaakt bij Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-05 11:59
Bij mijn Poco X6 Pro van twee weken oud begon het ook afgelopen vrijdag (5 april ’24). Heeft ook HyperOS. Terwijl het geluid uit staat is er op willekeurige momenten het ratelende geluid dat gestopt wordt door alle apps te sluiten (‘cache wissen’). De laatste keer stond daar trouwens alleen Google.
Eerder contact met Xiaumi Nederland (over niet werkende Android Auto) leerde me dat als het geen bedieningsfout is ze er niets aan kunnen doen:
“We adviseren u om feedback achter te laten voor de ontwikkelaars via instellingen > services en feedback zodat het probleem zo snel mogelijk met een nieuwe update op wordt gelost”.
Als iedereen met dit probleem dat daar meldt is het hopelijk snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisChris
AVeen! schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:40:
Heb het geluid opgenomen, om te checken of we het over hetzelfde hebben: https://wetransfer.com/do...ff8020240404093315/9a0a37
Bedankt voor het geluidsfragment! Dat is het inderdaad! Ik probeerde het via via instellingen > services mee te sturen, is me helaas niet gelukt. Dan maar de omschrijving 'machinegeweer' :(

[ Voor 20% gewijzigd door ChrisChris op 07-04-2024 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBAB
Dit is precies het geluid! Alle hierboven besproken tips werken slechts tijdelijk. Dit is een probleem van Xiaomi. Dé oplossing moet van hen komen. Dus, zoveel mogelijk melden aan Xiaomi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memetal
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04 21:23
POCO F5 Pro hier. Sinds een dag hetzelfde probleem. Alle 'oplossingen' die ik hier lees werken bij mij niet. Geluid is zachter en harder te zetten dus komt sowieso uit speaker. Enige wat voor mij werkt is een reboot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IBAB
Hallo allemaal, ik heb zojuist Xiaomi Nederland gebeld (0800-3344553). Een medewerker vertelde dat de telefoon roodgloeiend staat over het ratelprobleem.Hij meldde dat er een update komt om dit te verhelpen, wanneer is niet bekend. Als je er niet op wilt wachten dan, zo vertelde hij, kan je de telefoon terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Het ratelprobleem zou dan verholpen moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AVeen!
Zelfde bericht teruggekregen via klantenservice mail:

Beste klant,

Bedankt voor uw vraag aan Xiaomi Support Nederland. Wij helpen u graag verder. 

Sorry voor het ongemak en het is een bekend probleem op het moment. Het zal worden opgelost met de eerst volgende update of als u niet wilt wachten door nu een fabrieks reset uit te voeren.

We hopen dat we u hiermee hebben kunnen helpen.

We kijken uit naar uw feedback en mochten er problemen zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Bedankt voor de terugkoppeling!
IBAB schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:19:
Als je er niet op wilt wachten dan, zo vertelde hij, kan je de telefoon terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Het ratelprobleem zou dan verholpen moeten zijn.
Met name het 'zou dan verholpen moeten zijn' is voor mij een indicatie dat ze dus ook niet weten hoe ze 'de random wekker' uit moeten krijgen...
Mijn Poco is nog geen twee weken oud! Als de updates in die twee weken de ellende veroorzaakt hebben dan dus niet de updates installeren (nadat je hun 'suggestie' hebt gedaan).
Lijkt me sowieso niet echt een optie om terug te zetten naar fabrieksinstellingen, dan ben je toch ook al je eigen instellingen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik had dit topic even over de schutting gegooid richting de redactie, probleem staat nu ook op de frontpage: nieuws: Eigenaars Xiaomi Redmi-telefoons klagen over rammelend geluid

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 08-04-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 10:11
Ik heb het probleem gelukkig (nog) niet.
Ik zag wel dat ik kan updaten. Welke update hebben jullie?

Als dit de problematische update is dan wacht ik met updaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVZQXL4k0ssEXlmzKOBL2HZHTFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uVQ6AKkHJmqR0aETCVtOijo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Spasm op 08-04-2024 16:50 ]

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisChris
De versie hier op de Poco X6 Pro (met ratel) is Xiaomi HyperOS 1.0.4.UNLEUXM
(Dit is tevens de versie waarbij de Android Auto niet werkt,
zie swhnld in "Xiaomi Poco X6 Pro 5G niet geschikt voor Android Auto?"

[ Voor 51% gewijzigd door ChrisChris op 08-04-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tris_tank
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-05-2024
Ja ik heb dit ook, zit mijn telefoon de hele tijd te restarten heel raar. Hoe harder je het geluid zet hoe harder het ook klinkt. Ik heb de poco f3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Mijn F3 doet het gelukkig (nog) niet. Over de X6 heb ik een video geplaatst die het geluid bevat en ook een probeersel dat in ieder geval al een paar dagen geen specht meer heeft laten horen.
YouTube: Xiaomi Poco / Redmi woodpecker / machine gun sound sound generator

Of het op langere termijn ook stil blijft moet natuurlijk nog blijken.

15-4-2024: Weer een dag/nacht verder zonder woodpecker! Ik pas de datum niet meer aan, tot het moment dat het geluid weer verschijnt.

[ Voor 15% gewijzigd door ChrisChris op 15-04-2024 11:07 . Reden: Dag zonder woodpecker toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmwpvg
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04 15:15
De mijne ook al Note 13 pro+ van 3 weken oud.
De applicaties sluiten, en dan is het voor paar uurtjes stil, daarna begint het weer.
En ja..... natuurlijk de meeste keren in de nacht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmwpvg
ChelseaJack schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:28:
Ik ben er achter, het is de App " opruiming" als ik deze gebruik begint het ratelen. Opnieuw opstarten en vervolgens een nieuwe app voor cache opruiming installeren is voor nu de oplossing. Ik ga ervan uit dat er nog een fix vanuit Xiaomi zelf volgt. Dit werkt in ieder geval.
Je hebt gelijk ja, bij openen van "Opruiming" krijg je deze geluid.
Ik heb hem nu ook uitgezet.
Even afwachten of hij weer begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 18:13
Ik heb een Redmi Note 12 pro +, tot nu toe niet voorgekomen, alhoewel ik hier boven wel paar keer de 12 pro + voorbij zag komen... De opruim app van Redmi had ik al direct na aankoop vorig jaar uitgeschakeld... Mogelijk is dat ook een oplossing voor de mensen die er last van hebben..

Ps de Poco x3 van mijn dochter heeft er ook last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom077
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb ook al zeker twee weken last van dat klapperende geluid. De eerste keer dat ik het hoorde was tijdens het gebruik van de Opruimer die daarna een reclame van Monopoly afspeelde en het ratelende geluid paste bij datgene wat te zien was (een soort van flipperkast). Ik ben er continue vanuit gegaan dat ergens op de achtergrond die reclame telkens bleef afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Mijn vrouw en ik hebben beide een Redmi Note 12 4G NFC, op mijn telefoon heb ik via ADB een heleboel "rotzooi" van mijn telefoon afgegooid, ondertussen ook al op Hyper OS, mijn vrouw zat nog op MIUI 14 toen het geluid begon. Mijn telefoon heeft nog geen last gehad, dus eerste gedachte was om de telefoon van mijn vrouw ook te updaten naar HyperOS.

Na de update naar HyperOS blijft het geluid af en toe terug komen, het even aanzetten van scherm is bij haar voldoende om het te laten stoppen. Feit is dat het probleem al voor HyperOS aanwezig was.

Ik zie bij het duitse forum android-hilfe.de ook een topic hierover en ook op Reddit loopt er al een thread. Goed om te zien dat Tweakers dit ook op de frontpage heeft genoemd. Veel forums wijzen naar de cleaning app van Xiaomi die het probleem zou veroorzaken en ook de Monopoly reclame zie ik vaker genoemd worden, alleen heb ik die nog niet kunnen zien of vinden op het moment dat het geluid optreed. Ik ga ook deze forumpost goed in de gaten houden.

[ Voor 0% gewijzigd door TheOnlyJean op 09-04-2024 12:15 . Reden: type en spelfoutjes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheesakker
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-08-2024
Hier hetzelfde geluid bij een Poco F3. Geluid komt van een advertentie van Monopoly Go. Deze wordt kennelijk random geladen op de achtergrond, ook als je alle advertenties hebt uitgezet. Ik ben er achter gekomen door tijdens het geluid de cleaner te starten. Na het opschonen wordt deze advertentie met het geluid zichtbaar. Geen last meer van gehad sinds gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nyQCmh9Z3PuCvNhuy3BZhBCri0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MRrNf9Xv0rKConxDAHlYjB3.jpg?f=fotoalbum_large

JanH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBAB
Hallo allemaal, zojuist de 'opruimer-app' bekeken en de optimalisatie etc gedaan. Er kwam eerst 1 grote advertentie (niet de monopoly, die heb ik zelf nooit gezien), die verdween meteen zonder zelf iets te doen. Daarna geen enkele reclame gekregen, terwijl die normaal gesproken veelvuldig verschijnen in deze app. Na nog een keer de 'opruimer-app' gebruikt te hebben, zag ik geen enkele advertentie meer! Deze gang van zaken ook bij de mobiel van mijn man (zie eerdere post van mij, we hebben allebei een Redmi Note 12 Pro). Is dit de lang verwachte oplossing? Komt er nog een update van Xiaomi? Zo gauw ik weer een ratel hoor, meld ik me weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmwpvg
Jmwpvg schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:17:
[...]

Je hebt gelijk ja, bij openen van "Opruiming" krijg je deze geluid.
Ik heb hem nu ook uitgezet.
Even afwachten of hij weer begint.
Helaas, het komt gewoon terug 😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheesakker
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-08-2024
Er stond net een update klaar voor de Cleaner (gezien voor Poco F3). Misschien dat het probleem hierin is opgelost.

JanH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
jheesakker schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:12:
Er stond net een update klaar voor de Cleaner (gezien voor Poco F3). Misschien dat het probleem hierin is opgelost.
En? Iemand dit geprobeerd? Zelf nog even geen updates durven doen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IBAB
Hallo allemaal, hopelijk wordt dit mijn laatste reactie op Tweakers! Al sinds een week hebben mijn man en ik op onze Redmi Note 12 Pro mobieltjes geen ratel meer gehad. Vandaag, 15 april, heb ik Xiaomi Nederland gebeld met de vraag of het probleem is opgelost. De man aan de telefoon vertelde dat er per type mobiel 'push updates' uitgevoerd zijn/worden om het probleem op te lossen. Waarschijnlijk is de update bij ons uitgevoerd, je kunt dat helaas nergens aan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmwpvg
Mijn "Redmi Note 13 Pro+ 5G" heb ik ook geen gerammel meer gehoord in de afgelopen dagen.
Hopelijk is het opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Hier (Poco X6 Pro) blijft het ook stil, hopelijk dat ze ook nog werken aan de communicatie met Android Auto (want ik wil natuurlijk wel dat de smartphone de kaart laat zien in de auto...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ik heb geen update gezien, maar sinds het weekend is het geluid op m'n Note 13 Pro+ ook weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-verharen
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik lees nu voor het eerst deze info op dit forum. Ik heb hier ook een tijd last van gehad en kreeg van xiaomi het advies alles opnieuw te installeren. Inmiddels lijkt het probleem sinds een week opgelost op mijn redmi note 12 pro plus.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisChris
Meer dan een maand later kwam (vandaag) een bericht van het Mi Phone Feedback Team. Niet eens een antwoord maar een uitleg hoe meer gegevens te verzamelen. Terwijl het probleem zelf ondertussen al lang niet meer optreedt.
Als ze niet eens overzicht hebben in problematiek en uitgevoerde oplossingen is dat toch wel 'bijzonder'.

Het een week daarvoor bij Xiaomi aangemelde probleem dat de Poco X6 Pro (en vele andere toestellen met Android 14 / HyperOS) niet werkt met Android Auto heeft men nog niet op gereageerd. Men behandelt de problemen dus niet in volgorde van binnenkomst af...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT1dSd5yDj835Gw8uETbgNClQgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LjlK6UpP4PeIT6qL2sZD4ypa.png?f=fotoalbum_large
Misschien handig voor het aanmelden van eventuele nieuwe problemen.
Pagina: 1