Ik heb een nieuwe OLED TV aangeschaft en ben nu even aan het kijken hoe ik dit het beste aan kan sluiten en of het vervangen van de hdmi kabels aan te raden is. De situatie is als volgt:
- LG OLED 42C35LA tv, ondersteunt hdmi 2.1
- Apple TV 4K gen 1, ondersteunt hdmi 2.0a
- Nvidia Shield TV 2019, ondersteunt hdmi 2.0b
- Spectral BRA2 soundbar, ondersteunt 3840x2160 op 30Hz.
Momenteel heb ik de ATV en de Shield met (denk ik ivm de leeftijd) hdmi 1.4 kabels aangesloten op de BRA2 en dan gaat het weer met een hdmi 1.4 naar de hdmi/arc aansluiting van de tv.
Mijn vraag is nu of ik voor de beste beeldkwaliteit niet beter de ATV en de Shield rechtstreeks met hdmi 2.0 of 2.1 kabels aan kan sluiten op de tv. Voor het geluid zal het niet veel uitmaken, dus dat wou ik dan gewoon met een 1.4 kabel via de hdmi/arc aansluitingen doen. Eventueel kan het geluid ook nog optisch, als dat aan te raden is.
Is het ombatterijen van de kabels aan te raden of gaat me dat niets opleveren?
- LG OLED 42C35LA tv, ondersteunt hdmi 2.1
- Apple TV 4K gen 1, ondersteunt hdmi 2.0a
- Nvidia Shield TV 2019, ondersteunt hdmi 2.0b
- Spectral BRA2 soundbar, ondersteunt 3840x2160 op 30Hz.
Momenteel heb ik de ATV en de Shield met (denk ik ivm de leeftijd) hdmi 1.4 kabels aangesloten op de BRA2 en dan gaat het weer met een hdmi 1.4 naar de hdmi/arc aansluiting van de tv.
Mijn vraag is nu of ik voor de beste beeldkwaliteit niet beter de ATV en de Shield rechtstreeks met hdmi 2.0 of 2.1 kabels aan kan sluiten op de tv. Voor het geluid zal het niet veel uitmaken, dus dat wou ik dan gewoon met een 1.4 kabel via de hdmi/arc aansluitingen doen. Eventueel kan het geluid ook nog optisch, als dat aan te raden is.
Is het ombatterijen van de kabels aan te raden of gaat me dat niets opleveren?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.